Ik kan er niet tegen......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Ik kan er niet tegen......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 20:15

Bij ons staat nu nederland 2 op ofzo. Daar is live te zien wat er in Irak gebeurd. Dan hoor je dat schieten enzo en dan word ik echt helemaal gek. Ik kan er niet tegen.

Waarom zou je al die dingen kapot schieten! Ik kan er al niet tegen als iemand in Nederland zomaar een knuffel als voorbeeld kapot zou knippen. Waarom zou je andermans dinge kapot maken?

Ik ben maar gauw achter de computer gevlucht en heb de koptelefoon met veel muziek opgezet zodat ik het niet hoef mee te maken.

Ik word er echt verdrietig van......................

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:21

ik ook... ik zet mijn tv af bij dat soort dingen.. ik vind dat de media er veel te veel boven op zit! Ik vlucht dan het liefst met leuke muziek , onder mijn dekens * ogen, oren dicht.. dan maar slap zijn *

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:21

Ja als ik die soldaten zie krijg ik een knoop in mijn maag. Het zal je kind of je verloofde maar zijn.
Dan kan je wel zeggen dat het een soldaat is, maar toch.

Laat Bush er lekker zelf heen gaan met die dochters van hem. Hij wil toch zo nodig oorlog, laat het hem uitvechten met de mensen waar hij van houdt!

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:52

Ja, hij wil wel oorlog, maar hij zit lekker veilig!

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:20

Een kennis van mij zit vlakbij Irak, ook in een heel onrustig gebied. Ik hoop zo dat dit snel ophoud en er niet te veel gewonden en doden vallen!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:23

Ik vlucht dan ook maar veel naar Cheyenne in dit soort tijden.......Als ik dan weer dat lieve, onschuldige koppie van haar zie dan besef ik weer eens hoe mooi de dierenwereld eigenlijk is.........geen haat, geen wraak, geen jaloezie.....gewoon puur! Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:58

Fleury schreef:
Ik ben maar gauw achter de computer gevlucht en heb de koptelefoon met veel muziek opgezet zodat ik het niet hoef mee te maken.



Je kunt niet voor de realiteit blijven vluchten.... Helaas maar waar

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:49

Maar je kunt wel de positieve kanten van het leven blijven bekijken in plaats van zwelgen in alle ellende..... Knipoog

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 01:14

Ik kan er ook niet tegen. Ik moet de hele tijd denken aan al die onschuldige mensen en vooral ook aan die kinderen.
Soms denk ik wel eens of ik later wel kinderen op de wereld wil zetten. Ik zou niet willen dat mijn kinderen in angst opgroeien.

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 01:23

Ik sluit mijn ogen ook een beetje voor wat er in de wereld gebeurt. Ik ben zo druk met mijn eigen dingen bezig (studie en Amy) dat ik amper weet waar de oorlog is uitgebroken (jaja, Irak, dat wist ik wel Haha! ), of waar iets anders ergs aan de hand is. Ik voel me aan de ene kant ontzettend zwak om die reden (dat ik bewust mijn ogen sluit) maar aan de andere kant loop ik niet de hele dag te piekeren hoe het af zal lopen. Want die mensen zijn er ook. (no offence!)

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 08:56

Ik volg het wel, maar ook meer omdat ik me verplicht voel om het te weten, je kunt je hier niet voor weg draaien. Misschien kwel ik me zelf, maar ik vind niet dat ik thuis lekker mijn dingen kan doen, terwijl daar mensen in angst, verdriet en verderf leven.
Daarbij, het gaat ons allemaal aan.

Ik vind het vreselijk, ik heb er geen woorden voor.......
Ik geloof wel dat het snel is afglopen en het goed afloopt, ook voor de bevolking daar. Vreselijk, onschuldige slachtoffers, maar als ik de beelden zie van mensen in een plaatsje wat al is ingenomen, die juichen en dansen en huilen van geluk..... dan ben ik heel blij dat er toch wat gebeurt nu. Ik zeg niet dat het de goede manier is, maar het is nu eenmaal zo dat het zo gebeurd, daar doe je niets meer aan. Dus laten we dan nu maar hopen dat het snel over is en die mensen bevrijd zijn van Saddam......

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 12:14

Ik ook.......ik vind het TE erg dat iemand zoveel onschuldige burgers DIT andoet.,... Huilen dat kan toch gewoon niet.............. ---> Boos! Bush Boos! <----