Hyves maakt meer kapot dan je lief is

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Hyves maakt meer kapot dan je lief is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 22:09

Hierbij een topic voor alles wat je eruit wilt gooien over hyves, hoezeer de komst van deze site je ruzies, frustraties, verdriet, jaloezie, voyeurisme en wat al nog niet meer heeft bezorgd!

Ik begin: mijn ex (waar ik overigens nog mee 'omga") heeft nu ook 'eindelijk' hyves, drong steeds bij mij aan dat ik hem als vriend moest uitnodigen. Heb hem gezegd dat ik genoeg vrienden heb en dat als hij zo graag hyves vriendjes wilt worden mij dan maar moest uitnodigen :D . Na lang 'hard to get' gedaan te hebben is hij toch gezwicht en heeft hij mij uitgenodigd ('als jij het niet doet, doe ik het wel kusje)... :P

Gevolg (waar ik al bang voor was): ik check zijn hyves bijna elke dag. Word er gestoord van!

Eerder: toen ik nog met hem had, het liep al niet meer zo errug lekker, moest ik op dat poedersuiker Wie Wat Waar lezen van iemand anders dat mijn vriend in het zkh was beland (en ik hem maar bellen maar hij nam steeds niet op...). Dit is een van de redenen geweest dat ik het heb uitgemaakt! Yep door Wie wat waar van Hyves! (was behoorlijk kwaad dat IK niet gebeld ben, hij mijn telefoontjes negeerde en dat ik vervolgens lees dat die en die die avond naar mijn vriend in het zkh zouden gaan..)

Nog een frustratie: I really don't care what you do at 12.00 and where!! If I am interested in your life I will give you a call to have a nice chat about our daily business!!

Zo nu jullie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:11

Wat een frustraties een mens wel niet kan hebben zeg :(:)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:12

euh ja?
Internet is en blijft internet en maakt je alleen maar "kapot" als je dat zelf toe laat.

Dat je op internet moet lezen dat ie in het ziekenhuis ligt zegt IMO genoeg, maar dat zegt meer over je toenmalige vriend dan over hyves.
Vraag me dus af wat je met dit topic wilt bereiken?

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:12

Over je ex: vriendje verwijderen? :)*
Hoef je ook niet meer te kijken,doe je toch echt zelf :+

Verder heb ik er niet veel problemen mee hoor :)

Annemarie89

Berichten: 2353
Geregistreerd: 14-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:12

Ohhh wat een frustratie!
Maar ik ben het wel met je eens hoor, hyves is soms behoorlijk irritant vooral als er gevoelens in het spel zijn.
Ik herken het ook wel een beetje van mezelf, dat je dan denkt maar waarom stuurt zij hem een berichtje? En waarom wordt hij vrienden met haar :P haha.

Of dat mensen zich ziek melden voor school (en afspraken met projectgroep) en dat je dan gezellig in WieWatWaar ziet dat ze aan het schaatsen zijn ofzo!

19LindA83

Berichten: 1856
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: daar waar mijn liefdes zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:15

Inderdaad was dat het eerste wat in me opkwam: verwijderen uit die lijst!!!! Of als je denkt dat dit een *teken* is hem vertellen dat je nog wat voor hem voelt!

Ik heb nergens last van met Hyves, mijn profiel is afgeschermd en ik accepteer alleen mensen waar ik ook echt contact mee wil onderhouden... dan maar geen grote vriendenlijst!!!

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:15

dat verhaal ken ik nog wel van jou en je ex.

Bij mij is het uiteindelijk ook door hyves, + nog wat andere factoren uitgegaan.
Hyves heeft het vertrouwen in elkaar vern**kt

En nu heb ik mijn hyves verwijderd :)
en mn nieuwe vriend heeft ook geen hyves, nou het scheelt enorm ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:15

heb geen problemen met hyves hoor, heb t afgeschermd voor iedereen die niet mn vriendje is :D enne wat er op hyves staat van mn vrienden weet ik meestal eerder dan op internet! Het blijft internet snap niet dat je daar zo gefrustreerd van raken dat je relatie uitgaat eigk

Winged

Berichten: 33075
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:16

Ach... Sociale controle via internet... Het is zo nu en dan wel handig, beetje foto's kijken van anderen bijvoorbeeld. Maar aan de andere kant denk ik ook wel eens van 'waarom stuurt die ******* hém nou een berichtje en wáárom reageert hij er nog op ook?!?!? -:(- '

Maargoed optie is verwijderen en uit je hoofd zetten. En het is maar net of je daar zin in hebt of niet.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:17

Als je de waarheid niet wilt weten moet je er niet naar zoeken. Ik vind de wie-wat-waars heerlijk om te lezen, weet ik weer wat iedereen bezig houdt.

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:17

Druk je toch gewoon op de uit knop :D

Mijn relatie is een soort van tot stand gekomen mede dankzij hyves :D

Maar je wereldje ligt wel open bloot, ligt er ook aan wat je wel en wat je niet in het openbaar neerplant :P

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:17

Joosiien schreef:
Hyves heeft het vertrouwen in elkaar vern**kt

Heeft hyves niet gedaan hoor.... enkel de personen die gebruik maken van hyves

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 22:17

Ik hoef echt niets met dit topic te bereiken...Het is gewoon een uitlaatklep voor iedereen die weleens geconfronteerd wordt met de negatieve kant van de voyeuristische opzet van Hyves ;)

net las ik een topic over een 'collega' die zich had ziek gemeld maar wel online gezien is op hyves en werd gesnapt op het maken van afspraken voor die dag...Dat is eigenlijk de aanleiding voor dit topic geweest...

Evenals de vele posts van andere bokkers ivm relatieproblematiek ('ik las vandaag op zijn hyves een krabbel van een ander meisje met "ik hou van jou" en dat soort niet-leuke ontdekkingen

Ndewilde
Berichten: 275
Geregistreerd: 15-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:18

een van de uitspraken die ik weleens hoor krijg voel:

goh, je krabbelt me nooit meer...

of dat je fijn alle details kan lezen wat iemand gedaan heeft of dat iemand je een bericht stuur dat iedereen het kan lezen..

grrr :+

maar meestal heb ik er altijd plezier in hoor :+

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:20

Cinnepin schreef:
heb geen problemen met hyves hoor, heb t afgeschermd voor iedereen die niet mn vriendje is :D enne wat er op hyves staat van mn vrienden weet ik meestal eerder dan op internet! Het blijft internet snap niet dat je daar zo gefrustreerd van raken dat je relatie uitgaat eigk

Nou dat kan dus heel makkelijk :)

Ik ontmoette een jongen, had sjans met hem.. Had bijna wat met hem en toen gingen we naar de kermis toe.. Ben eerder naar huis gegaan en las de dag erna op zijn hyves: Heee sgatje was leuk heaaa. (L)(L)(L)

Nja uitgepraat, stelde niks voor bladiebla..
Na een paar maanden zaten we even achter computer, heeftie haar als vriendje..
dus ik zeg: ohw weer contact ? Neee k snap neit wat zij er tussen doet..
*ze komt er toch niet zomaar tussen*

Dit was het ergste nog niet. Toen zat ik bij hem op schoot, hij wilde hyves berichten verwijderen zag ik ineens allemaal prive berichten aan haar met:

Hee Lekkertjee (L)(L) waarom sms je niet terug? en neem je niet op? Ik miss jee, dikke lebberrr sexxbombbb.

Nou dan is het vertrouwen goed weg, want al die maaanden hadden ze dus wel contact, niet dat het erg is.. maar lieg er dan niet over :)

en ho maar als ik een berichtje had,, werd ik direct gebeld.

De relatie had in RL ook niet standgehouden, door al deze jaloerse ruzies. Maar hyves heeft het in een stroomversnelling geplaatst.
Laatst bijgewerkt door Joosiien op 31-03-09 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:21

laetitia schreef:
Evenals de vele posts van andere bokkers ivm relatieproblematiek ('ik las vandaag op zijn hyves een krabbel van een ander meisje met "ik hou van jou" en dat soort niet-leuke ontdekkingen

In dat geval zou ik blij zijn het via hyves te kunnen lezen.
Dat is altijd nog beter dan bij een vent zijn die met anderen rommelt zonder dat jij het weet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:21

stef schreef:
Joosiien schreef:
Hyves heeft het vertrouwen in elkaar vern**kt

Heeft hyves niet gedaan hoor.... enkel de personen die gebruik maken van hyves


idd dat ligt niet aan hyves! T kan op elke site gebeuren. Het zijn altijd nog de personen die t intikken in t toetsenbord :D

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:21

stef schreef:
Joosiien schreef:
Hyves heeft het vertrouwen in elkaar vern**kt

Heeft hyves niet gedaan hoor.... enkel de personen die gebruik maken van hyves

je snapt wat ik bedoel.

''Nederland speelt uit, Nederland? Ja het nederlands elftal''

Maar ik heb hierboven al verdere toelichting gegeven, Het zou sowieso uitgeraakt zijn.. maar door hyves is het in een stroomversnelling gegaan.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 22:22

A_lette schreef:
Ach... Sociale controle via internet...


Inderdaad, sociale controle! En voyeuristisch gedrag (dat ieder mens wel in zich heeft en nu kan het ongegeneerd }> )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:22

Joosiien schreef:
Anoniem schreef:
heb geen problemen met hyves hoor, heb t afgeschermd voor iedereen die niet mn vriendje is :D enne wat er op hyves staat van mn vrienden weet ik meestal eerder dan op internet! Het blijft internet snap niet dat je daar zo gefrustreerd van raken dat je relatie uitgaat eigk

Nou dat kan dus heel makkelijk :)

Ik ontmoette een jongen, had sjans met hem.. Had bijna wat met hem en toen gingen we naar de kermis toe.. Ben eerder naar huis gegaan en las de dag erna op zijn hyves: Heee sgatje was leuk heaaa. (L)(L)(L)

Nja uitgepraat, stelde niks voor bladiebla..
Na een paar maanden zaten we even achter computer, heeftie haar als vriendje..
dus ik zeg: ohw weer contact ? Neee k snap neit wat zij er tussen doet..
*ze komt er toch niet zomaar tussen*

Dit was het ergste nog niet. Toen zat ik bij hem op school, hij wilde hyves berichten verwijderen zag ik ineens allemaal prive berichten aan haar met:

Hee Lekkertjee (L)(L) waarom sms je niet terug? en neem je niet op? Ik miss jee, dikke lebberrr sexxbombbb.

Nou dan is het vertrouwen goed weg, want al die maaanden hadden ze dus wel contact, niet dat het erg is.. maar lieg er dan niet over :)

en ho maar als ik een berichtje had,, werd ik direct gebeld.

De relatie had in RL ook niet standgehouden, door al deze jaloerse ruzies. Maar hyves heeft het in een stroomversnelling geplaatst.



ja maar dit hele verhaal komt niet door hyves! Hij doet t zelf!

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:23

Ja, lees de laatste zin dan ;)

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:23

Ach, hyves is gewoon de mensheid in t klein :P hier en daar een (on) gewenste liefdesverklaring, een stille oorlog, en soms rustig voortkabbelende krabbeltjes :D vooralsnog vermaak ik me er wel mee.

Enne ts, of je op zn hyve spiekt, daar ben je nog altijd zelf bij.. door dat contact hou je hem ook "levend" in je gedachten..

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:23

Als je een stabiele relatie hebt, zal dat niet veranderen door hyves.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:24

Ik haat hyves. Ja, ik heb een profiel, omdat iedereen er 1 heeft en dat blijkbaar tegenwoordig dé manier is om op de hoogte te blijven, maar als het morgen verdwenen was zou ik een gat in de lucht springen :=

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:25

Zoals ik al meerdere malen gezegd heb: de relatie had ook niet in RL standgehouden.. Was het ook wel gebeurd
En inderdaad: Hij belde, smste haar ook. dus het was sowieso gebeurd :)

Maar hij zei dat door hyves, hij contact met haar kon houden.. Anders hadie er waarschijnlijk nooit meer gezien ;)

Ik heb veel meer rust nu ik geen hyves meer heb, voel me neit meer zo bekeken enzo.