strenge beveiliging op kantoor vanwege de oorlog

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Maud_82

strenge beveiliging op kantoor vanwege de oorlog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 15:08

Dit mailtje kreeg ik zojuist in m'n mailbox van kantoor... Vind het wel een beetje overdreven ... (by the way: we zitten in Amsterdam)

Gezien de toestand in onze wereld moeten we alert zijn ten aanzien van bezoekers en andere calamiteiten. Vanuit het bestuur komt het verzoek om onze bezoekersregistratie aan te scherpen. Dit door middel van:

Het ophalen van bezoekers bij de receptie;
Bezoekers dienen zichtbaar een badge te dragen met daarop 'Visitor';
Bezoekersregistratie nauwkeurig bij te houden;
Bezoekers niet alleen door onze gebouwen laten lopen en ook weer begeleiden naar de uitgangen.

Voor kantoor X zal m.i.v. maandag 24 maart de controle op de toegang via de garage als volgt aangescherpt worden:

Bezoekers (geen medewerker)
Bezoekers die in de -2 garage parkeren en zich melden bij de tourniquet zullen verzocht worden in de visitorsroom (naast de tourniquet) plaats te nemen. Vervolgens zal de persoon met wie zij een afspraak hebben gebeld worden met het verzoek de bezoeker op te halen. Dit is in principe dezelfde procedure die toegepast wordt bij bezoekers die via de hoofdingang binnenkomen. Ook deze bezoekers dienen weer naar de uitgang (garage) begeleid te worden.

partners en medewerkers van andere kantoren
Als partners en medewerkers van andere kantoren zich op -2 melden bij de tourniquet zal de persoon met wie zij een afspraak hebben gebeld worden en zal de partner of medewerker na verkregen toestemming toegang verleend worden.

Voor een goede bezoekersregistratie is het noodzakelijk dat zowel de bezoekers als partners en medewerkers van andere kantoren bij vertrek bij de receptie afgemeld worden. Dit kan telefonisch doorgegeven worden of via de intercom bij de tourniquet op -2.

medewerkers van X
Medewerkers van X die in de garage parkeren maar geen keycard bij zich hebben zullen voordat toegang verleend wordt gecheckt worden in staf stam. Bij twijfel zal de medewerker verzocht worden het kantoor te betreden via de hoofdingang.

Wij vertrouwen er op dat iedereen hieraan zijn/haar medewerking zal verlenen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:33

Gossie, da's nogal heftig. Werk jij voor een commercieel bedrijf of voor de overheid? Ik voor de overheid, maar wij hebben helemaal geen maatregelen getroffen.

Achilles Spr. B+20 Dr. L1+21 L2+17 M1+2!!
Olivius Dr. L2+15 M1+13, M2+15, Z1+10, Z2+2, promotie naar P-paard!!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:35

En als iemand serieus iets van plan zou zijn, dan is het heel fijn dat de procedures hier even vermeld worden, kan hij/zij daar mooi rekening mee houden!

Nulla tenaci invia est via

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:38

Ik werk bij een Amerikaans bedrijf (een van de grootste) en ook wij zijn nu in verhoogde staat van paraatheid. Houdt zelfs in dat internationaal niet gevlogen mag worden, zelfs niet in Europa. Plus dat er nog meer veiligheidscontroles bij de toegangen zullen zijn dan er al was.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:44

Wij zitten naast een ambassade, dus de beveiliging was altijd al wat strenger. Zeker aangezien onze (en ook van een paar andere bedrijven) parkeerplaats achter de ambassade is en zelfs onder het gebouw door moeten rijden.
Nu is de straat helemaal met hekken afgezet en staat de politie voor de deur. Ach, ik heb er weinig last van verder, als ik maar gewoon erlangs kan als ik dat wil.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie