Amerika leeft in angst!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Amerika leeft in angst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 04:44

Ik las net in een blaadje dat Amerika on High Alert is. Ook is ons verteld om extra water en eten in huis te brengen indien er een terroristish aanval komt in Minnesota. Het zal ook veel moeilijker worden met het binnen laten van mensen tussen Minnesota en Canada. Ik wil me eigenlijk geen zorgen maken maar ik doe het dus wel. Grand Forks is ook een wat grotere vliegveld en als ze daar gaan bombaderen zullen wij het ook wel te pakken krijgen. Vind het allemaal maar eng hoor! Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 09:07

Ik zou even niet met je willen ruilen..... Ik ben blij dat ik in NL zit en niet in Amerika.
Maar denk je niet dat de strategischere punten in Amerika eerder een doelwit zijn voor terroristische aanslagen? Iig heel veel sterkte, het lijkt me best een spannende tijd voor jullie amerikanen.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 09:18

Het zal echt eng zijn,in Amerika.
Ik leef met je mee.

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:17

Logisch dat je je zorgen maakt. Het is niet niks wat er nu allemaal gebeurt. Zelf vind ik het ook helemaal niks en ik woon in Nederland. Hoe moeten jullie je dan wel niet voelen? Het enige wat we kunnen doen is hopen dat deze oorlog snel voorbij zal zijn.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:21

Ja idd logisch dat jij je zorgen maakt
Ik zou het echt dood eng vinden .. Scheve mond
Ik hoop dat het voor jou en alle andere mensen allemaal snel voorbij is Lachen
Kusjes Brenda

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:23

Het "high Alert" was er al toen mijn moeder en ik naar de usa gingen, de security op de vliegvelden was gigantisch, alle passagiers moesten zoveel mogelijk kleren uitdoen zonder in het ondergoed te komen staan, schoenen moesten uit en gingen door speciale scanners..........
Lisa vertelde ons toen dat het land al een tijd in "high Alert" was, dit schijnt begin maart vermindert te zijn, maar goed, nu ze officieel in oorlog zijn zit het er dik in dat alle bewaking nog verder wordt opgeschroeft....

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:46

En terecht... die Bush spoort voor geen meter! Boos!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:50

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:54

Ik zit in Engeland(wales) Twee vriendinnen van mij zitten in de US, ongeveer drie uur van New York af... Verdrietig Ben er ook niet zo blij mee.... Ik had liever gehad dat ze ergens anders zaten.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 18:31

Ik vind dat je niet uit het oog moet verliezen dat de USA het nu een btje over zichzelf afroepen. Het is natuurlijk wel zo dat niet iedere Amerikaan deze oorlog wil

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 22:48

Het is door domme mensen zoals Bush dat wij moeten in angst leven. Niemand heeft voor de oorlog gevraagt buiten dan de president!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 22:58

Ik ben inderdaad blij dat ik niet in de USA ben nu......

Maar over een paar weekjes vlieg ik naar Cyprus.....en ik zat net nog even op de kaart te kijken en het ligt wel verdomd dichtbij het midden oosten...... Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 23:09

Vraag me af of Saddam werkelijk chemische wapens heeft, en als hij ze heeft, of hij ze zal inzetten. Misschien dat ik te nuchter erover denk. Maar ik heb het idee, dat Irak binnen een paar weken platligt. En dat zal waarschijnlijk wel lukken.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 23:19

DiamondCheckers schreef:
Het is door domme mensen zoals Bush dat wij moeten in angst leven. Niemand heeft voor de oorlog gevraagt buiten dan de president!


En wie heeft er op die president gestemd?
(niet dat de verkiezingen helemaal eerlijk zijn gegaan, maar dat is weer een heel ander verhaal.. Knipoog )

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 23:21

Bovendien is een meerderheid van de Amerikanen voor een oorlog inmiddels. Wie wind zaait..............

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 23:33

batje"]
[quote="DiamondCheckers schreef:
Het is door domme mensen zoals Bush dat wij moeten in angst leven. Niemand heeft voor de oorlog gevraagt buiten dan de president!


En wie heeft er op die president gestemd?
[/quote]

dat wilde ik ook net zeggen Haha!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 23:48

idd domme mensen, en bush doet lekker wat ie wil:
ik zou ook nu ook niet willen zijn waar jij nu bent!
ik leef met je mee..... suc6 met alles!
en anders kom je toch weer lekker hier heen.... Knipoog
paar leuke plaatjes:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 23:50

Naaperd, zie mijn profiel Tong uitsteken

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:05

SORRY Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:10

Geeft niet hoor Lachen

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 00:10

Laat me eventjes zeggen dat ik niet op Bush gestemd heb hoor! En meerdere vrienden van mij hebben niet op hem gestemd! Ik denk niet dat het daarmee heeft te maken. Mensen stemmen op een persoon in de hoop dat alles beter zal gaan in de wereld, niet om een oorlog te beginnen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:54

En hoe leeft het onder de mensen na 11 september? tuurlijk kunnen wij een vertekend beeld krijgen door de media.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 03:44

Ja, maar 11 september had te doen met Bin Laden niet met Hussein! En ja, het is altijd makkelijker iemand te geloven die mooie woorden spreekt. Ik dacht ook eerst dat Bush het anders zou doen in een positieve weg maar zo blijkt maar weer he! En nog eens, de Amerikanen waren niet diegene die de oorlog begonnen hoor, tenminste de bevolking! Het zijn de hogere autoriteiten, de bevolking heeft er niets over te zeggen!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 06:10

DiamondCheckers schreef:
Het is door domme mensen zoals Bush dat wij moeten in angst leven. Niemand heeft voor de oorlog gevraagt buiten dan de president!


Jij hebt ervoor gekozen om in Amerika te wonen. Je had ook terug kunnen komen naar je geboorteland. Dat je daar blijft betekent waarschijnlijk dat het je daar goed bevalt, dus ja....dan kies je ervoor op een bepaalde manier

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 06:56

Ja Billy, ik heb gekozen om hier te blijven. Niet om mee te doen met de oorlog maar om heel wat anders. Er zijn veel redenen waarom ik verhuisd ben en ik niet terug wil keren. Ik weet niet of jij het zo leuk zou vinden dat er oorlog zou zijn in Nederland en ik beantwoord een topic zoals jij doet!