Nieuwe baan!?(hoop ik)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Nieuwe baan!?(hoop ik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 10:51

Ik heb hier laatst zitten klagen over mijn lage salaris dat ik als 3e jaars HBOer krijg. Namelijk 5,99 euro per uur...

Ik had gesolliciteerd naar een nieuwe baan bij de thuiszorg. En afgelopen dinsdag had ik een solicitatiegesprek en ze wouden me hebben als wijkziekenverzorgende!!!!!! Dat betekend dat ik 2 niveau's omhoog ga in vergelijking met mijn huidige werk waar ik bejaardenhelpende was....
Ik was echt heel blij, nu mag ik teminste meer doen als alleen mensen wassen en aankleden.

Volgende week donderdag heb ik een arbeidsvoorwaardengesprek.. Iemand enig idee wat ik daar allemaal nog moet invullen en bespreken???

Ik krijg een contract van 4 uur per week (is maar een bijbaan) en een proeftijd van 2 maanden. Dus voor de zekerheid hou ik mijn andere baantje ook nog aan anders zit ik straks zonder baan.....Dus nu moet ik ieder weekend werken.

Maar is het nu zeker dat ik aangenomen wordt of kunnen ze in dat arbeidsvoorwaardengesprek ook nog zeggen dat ze me niet willen????

In ieder geval ben ik erg blij dat ik het sollicitatiegesprek goed doorlopen heb. Het was mijn eerste sollicitatie!!!! (ander werk bleef ik via stage)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:28

Ze kunnen je in de proeftijd altijd zonder opgaaf van reden ontslaan, hetzelfde geldt voor jou. Een proeftijd van 2 maanden mag volgens mij trouwens niet meer, 1 maand is het maximum voor zover ik weet.
Verder weet ik niet of je recht hebt op toeslagen voor 's avonds, in het weekend of op feestdagen werken?
Het contract van 4 uur in de week is neem ik aan minimaal 4 uur. Dat is wel gebruikelijk bij ambulanten.