SR Bush begon de oorlog, Bush zal het eindigen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

SR Bush begon de oorlog, Bush zal het eindigen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 04:40

Dit is dus waarover de oorlog gaat. Bush zijn vader begon de oorlog toen hij president was in de Golf Oorlog en nu dat zoon Bush president is vind het het dus nodig om die oorlog af te maken. Alhoewel ik in Amerika woon en zo denken trouwens de Amerikanen er ook over, Amerika zou zijn neus uit andere landen zijn zakens moeten halen. Velen onder ons hopen dat hij maar eenmalig zal regeren want een president als Bush hebben we dus echt niet nodig! Alleen omdat papa oorlog had moet zoon ook oorlog hebben. Echt zielig!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 08:16

Ik vind het ook logisch dat ze hiet niet pikken wat er op 11 september gebeurd is.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 08:51

Dat dacht ik vanochtend ook toen ik de tv aanzette en zijn hoofd voor de tv zag. Zo vader zo zoon.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 10:48

denk trouwens dat je behoorlijk gelijk hebt DC

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 10:50

Summertje schreef:
Dat dacht ik vanochtend ook toen ik de tv aanzette en zijn hoofd voor de tv zag. Zo vader zo zoon.


Mijn moeder en ik dachten precies hetzelfde

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 10:59

Toen Bush jr. president werd had hij het al heel gauw over Irak. Toen had ik al het gevoel dat zoontje de klus van zijn vader af moest maken. Misselijk
Wat er ook gebeurt was, deze oorlog was niet tegen te houden, dat zat in het hoofd van Bush jr. en hij zou altijd wat gevonden hebben om toch door te zetten. Eng mannetje.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:04

Yeps, dat heb ik van het begin af aan ook gedacht.

Als hij werkelijk 11 september zou willen wreken zou hij wel wat fanatieker op Bin Laden gaan jagen. Want daar hoor je nu helemaal niets van.
Vliegen bij jullie de Bush moppen ook al over de mail Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:36

Fitzroy schreef:
Yeps, dat heb ik van het begin af aan ook gedacht.

Als hij werkelijk 11 september zou willen wreken zou hij wel wat fanatieker op Bin Laden gaan jagen. Want daar hoor je nu helemaal niets van.
Vliegen bij jullie de Bush moppen ook al over de mail Haha!


Eerst wel,nu valt het wel weer mee.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:01

Lindy schreef:
Ik vind het ook logisch dat ze hiet niet pikken wat er op 11 september gebeurd is.


Dan moeten ze toch Afghanistan hebben? En Irak niet??

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:02

Fitzroy, stuur ze maar door naar mij Knipoog
Heb wel zin in een lolletje Haha!

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:34

Nadat Bush gekozen was als president drong het bij de meeste Amerikanen volgens mij pas door wat voor een onkundig sukkeltje ze hadden gekozen. Toen kwam 11 september en werd Bush ineens heel erg populair door zijn uitspraken. Heee, dacht Bush, da's goud. Als ik dit nou eens volhoud krijg ik niet zoveel commentaar en hoef ik me ook niet zoveel bezig te houden met het echte werk. Zo kom ik mijn termijn wel door. Nou ja, het is een beetje cru gezegd, maar dat idee heb ik af en toe wel. Hoeveel mensen zullen deze keer opgeofferd worden om Amerika's grootheidswaanzin te bevredigen? Tuurlijk is Saddam hartstikke fout en god weet hoe die man z'n wapenarsenaal eruit ziet, maar om daar nou een half land voor plat te bombarderen. Is er dan echt geen betere oplossing? En afgezien van dat, Saddam is echt niet de enige gevaarlijke gek in deze wereld. Zo komt Bush inderdaad zijn termijn wel door.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:45

Mijn ouders zeggen dat ook.
Hij is deze oorlog weer begonnen mede doordat hij af wil maken war zijn vader faalde.
I vind het allemaal niks, die oorlog, griezelig.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:40

Nou ik vind het wel goed, sadam hoesijn is een gevaarlijke man wie weet wat voor een troep hij heeft, en hij is ook een dictator en die mensen daar leiden er allemaal onder.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:50

Natuurlijk is Saddam Hoessein een gevaarlijke man. Maar dat neemt niet weg dat de V.S. doodleuk kan besluiten om hem dan aan te vallen? Er zijn wel meer dictatoriale regimes waarbij de bevolking het slecht heeft. Dat is nog steeds geen argument voor een land aan de andere kant van de wereld om in te grijpen. De mensen in Irak lijden ook onder de oorlog. En er zullen veel burgerslachtoffers vallen.

Overigens kun je de redenering ook omdraaien: Amerika is een agressief land, met veel vernietigingswapens. Bush besluit zonder steun van de VN een ander land aan te vallen. Wordt het niet eens tijd om iets tegen Bush te doen?

Tenslotte: op veel van de 'troep' van Saddam Hoessein staat 'made in the USA' of anders hebben de VS er wel een tegenhanger van.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 17:54

Apple schreef:
Overigens kun je de redenering ook omdraaien: Amerika is een agressief land, met veel vernietigingswapens. Bush besluit zonder steun van de VN een ander land aan te vallen. Wordt het niet eens tijd om iets tegen Bush te doen?


Vind ik wel een goede eigenlijk. Amerika beslist alles maar in z'n eentje en ze komen er makkelijk mee weg. Nu ook weer, alle landen die tegen waren zeggen nu ook dat Amerika fout bezig is, maar ze zwaarder aanpakken gebeurt gewoon niet. Amerika is zo'n grote wereldmacht dat niemand eigenlijk iets tegen ze kan beginnen. En dat is best een enge gedachte vind ik (over dictaturen gesproken!).

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 18:39

Maar Hoessein kan ons ook aanvallen dat voorkom ik liever.

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 19:17

Zolang ze ons land er maar buiten houden.. als hier oorlog komt weet ik echt niet wat ik moet doen.
Ik vind Bush maar een raar mannetje..!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 19:22

Nou, dat gaat hij heus niet doen, ons aanvallen, Irak is helemaal niet zo gevaarlijk als Bush beweert, dat is gewoon een excuus om oorlog te voeren. OLIE, dat is het enige waar het om gaat en dat is ook het enige wat andere landen tegenhoudt om oorlog te voeren tegen Irak. De VS en Engeland hebben nu eenmaal andere olie- belangen dan Duitsland, Frankrijk en België.

Ik vind trouwens dat Bush steeds meer nazi-spreektechnieken (cf. Hitler) gaat overnemen in zijn speechen. Als je dom bent, trap je er gewoon in...

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 20:11

Bush is nu eenmaal OLIEdom

en hij heeft teveel beloftes gemaakt aan de wapen- en olie-industrie om verkozen te worden, en die beloftes moet hij nakomen, eng machtsgeil ventje als hij is.

Niet vergeten ESSO en Mobil stations te boycotten hé, da's van Exxon

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 20:15

Iedereen heeft volgens mij het idee dat Bush wil afmaken wat zijn vader gestart had. Ik ook. Op zich is het misschien wel beter als er iets aan de situatie in Irak wordt gedaan. Maar ja na Saddam zijn er nog 100 andere met dezelfde ideeën en streken.... dus ja... Koe

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 20:22

hoe lang staat die creep nog aan de macht? Oftewel wanneer is zijn termijn om.
Ik snap er werkelijk niks van dat hij zomaar een oorlog kan beginnen. Ik zal hier verder maar niet neerzetten wat ik van hem vind.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:06

bush is zelf ook gevaarlijk en heeft ook kernwapens, ik ben het volkomen met ze eens dat saddam eruit moet maar moet dit met oorlog?
Ik vind bush een arogante l$l en hij denkt dat hij de wereld in handen kan nemen!
Dat bewijst hij maar weer door aan te gaan vallen ondanks dat zoveel landen het niet met hem eens zijn. Maar ja ik maak me al maanden kwaad over Amerika en hun regime en ik haat alles wat met Amerika te maken heeft, als ik in een land zou wonen dat wordt bestuurt door bush zou ik ook in opstand komen, en wat er 11 september is gebeurd mag niet, maar daar heeft Irak niets mee te maken. Dat heeft bin laden gedaan en niet saddam, overgens krijgen ze saddam toch niet weg, ze hebben in afghanistan hele bergen plat gebombardeerd maar die bin laden leeft ook nog!
Ik ben dus wel benieuwt hoe ze saddam eruit gaan krijgen....

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:07

p.s apple je hebt volkomen gelijk!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:36

Natturlijk wil junior afmaken wat zijn ouwe heer fout heeft gedaan. Heel veel Amerikanen hebben hem kwalijk genomen dat hij Hoessein heeft laten zitten en naar het schijnt was dat ook een belangrijke reden waarom sr. niet herkozen werd.

Bush sr. heeft het mogelijk gemaakt dat Hoessein als winnaar uit de Golfoorlog kwam. Hoessein heeft zich geen reet aangetrokken van de vredesovereenkomsten en heeft nooit bewezen dat hij zijn chemische en biologische troep heeft opgeruimd.

Maar goed, Bush jr. zal in de geschiedenis als een ongelooflijk domme vent die diplomatiek behoorlijk onder de maat is. Hij en Powell hadden veel beter moeten werken (meer achter de schermen dan in publiek) om een politieke macht achter de coalitie te vormen. Ook begonnen ze veel te laat met Irak op de agenda te plaatsen. Daarin is hij volledig gefaald, daarom wordt Irak nu gebombardeerd.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 22:45

Ja, wat er op 11 september is gebeurt is niet goed te praten maar zoals al een paar zeiden, dat was Afghistan en niet Iraq! Het is dus doodsimpel, Bush zal de oorlog afmaken waar papa Bush faalde! En wij allemaal moeten eronder lijden, helaas!
Favorietje, ik hoop dat je niets tegen mij hebt sinds ik in Amerika woon? Knipoog
Het is inderdaad ook zo dat niet velen onder ons wisten wat Bush van plan was. Mensen kijken vaak ook niet verder dan d'er neus lang is.