Oorlog in Irak

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 02:25

er kan moeilijk vrede worden gesloten als saddam nog allerlei wapens in bezit heeft..om de hele wereld te "vergassen" bij wijze van spreken.
Ik vind wel dat als amerika bijna gaat verliezen..wij hun moeten helpen. Want de amerikanen waren er ook voor ons in WO2. Ik vind dta we ze aders laten stikken. Maar het liefst wil ik dat er op een 'normale"manier vrede wordt gesloten..en daarvoor niet zoveel menen moeten worden afgeknalt om die vrede.....wat zijn mensen toch rare wezens...

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 08:36

Kayla, wat ik bedoelde met de gevangenis is een wijze van spreken!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 13:26

al die mensen die bevrijd worden, die juichen en zijn zo blij!!. Ik begin steeds zekerder te worden over de rechtvaardiging van die oorlog.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 13:49

Propaganda Prima!
Vannacht 3 doden en 207 gewonden. Onschuldige burgers.
Weinig rechtvaardigs aan

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 14:06

dat tegenover 300 bommen, dat vind ik netjes
soms moet je lijden om iets moois te krijgen

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 14:33

Apollo schreef:
er kan moeilijk vrede worden gesloten als saddam nog allerlei wapens in bezit heeft..om de hele wereld te "vergassen" bij wijze van spreken.
Ik vind wel dat als amerika bijna gaat verliezen..wij hun moeten helpen. Want de amerikanen waren er ook voor ons in WO2. Ik vind dta we ze aders laten stikken. Maar het liefst wil ik dat er op een 'normale"manier vrede wordt gesloten..en daarvoor niet zoveel menen moeten worden afgeknalt om die vrede.....wat zijn mensen toch rare wezens...


dit vind ik dus grote onzin!

stel je voor: je hebt een beste vriend( in ) ze staat altijd voor je klaar en daar ben je haar heel erg dankbaar voor. Nou vraagt ze jou op een dag om haar te helpen bij een moord op iemand die jij helemaal niet wil vermoorden!.. zou jij haar dan helpen? omdat zij jou ook altijd helpt? ondanks dat je het er niet mee eens bent?

nederland heeft ook steun van Amerika gehad, maar ze zijn het niet eens met de oorlog.. ik vind het dus goed dat Nederland niet helpt ook al heeft amerika hen in de WO|| ook geholpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 14:53

Prima schreef:
dat tegenover 300 bommen, dat vind ik netjes
soms moet je lijden om iets moois te krijgen


Waren er toch 3000 of niet?

Ook ik begin steeds meer het gevoel te krijgen van..............knal die saddam aub neer!! Heb me wat meer verdiept in deze man en na zoveel jaren van onderdrukking heb ik zoiest van...........knal maar neer!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 15:31

Natuurlijk mogen ze hem neerknallen, maar dat rechtvaardigt toch geen oorlog, waarbij onschuldige burgers gedood worden?

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 15:39

lis schreef:
Natuurlijk mogen ze hem neerknallen, maar dat rechtvaardigt toch geen oorlog, waarbij onschuldige burgers gedood worden?


Hoeveel onschuldige burgers zijn er onder het regime van Saddam gedood?

Ik ben niet voor een oorlog, maar soms zijn de omstandigheden dusdanig dat er geen andere keus is en ik denk dat na 12 jaar het ene ultimatum na het andere stellen, we bij dit punt zijn aangekomen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 15:49

Sluit me aan mij Irene

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 15:55

Irene, er zijn al verschrikkelijk veel burgers omgebracht onder het regime van Saddam, hoeveel precies weet ik niet, maar ik hoor over miljoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 18:09

Irene ik ben het met je eens. Het is nu heel erg, maar over een tijd zal het ook voor die bevolking beter zijn. Er zijn wat documentaires geweest over Saddam.............heel erg wat die man deed. Hoe zou jij het vinden om jaren lang onder een regime te leven waar je je mening niet mag geven, volledig onderdrukt word?

De Irakezen in Nederland zeggen neit voor niets..............dit moet gewoon.

Alleen de reden van Bush vind ik niet helemaal eerlijk.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 18:17

Citaat:
wij met zijn allen hebben een oplossing en dat is Vrede! Tja, zeg dat maar eens tegen de president dat je vrede wilt en dat er andere mogelijkheden zijn om dit op te lossen. Je staat toch echt met je rug tegen de muur hoor want alhoewel we het recht op spreken hebben , niemand luistert!


Zullen er nou echt mensen zijn die met plezier oorlog voeren?
Denk je dat Bush dit met plezier doet?

Bush wil vrede net als jij en ik, maar het is Saddam die dat kennelijk niet wil.
Als je die vent niet indampt lig jij straks met je kop naar het oosten en loop je met een theedoek op je hoofd.
Met Hitler was ook niks aan de hand, en iedereen weet wel wat er toen gebeurd is.


Er zijn hier allemaal demostraties en ze lopen allemaal te schreeuwen dat ze tegen de oorlog zijn.
Saddam zit voor de Tv en lacht zich rot om wat wij hier uitspoken.
Maar de meeste hebben alleen een grote bek en geen oplossing.

Ik ben ook niet voor de oorlog , niemand is voor oorlog maar soms moet je wel ingrijpen en ik vind dat Saddam zijn tijd om normaal op te stappen wel heeft gehad.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:03

Ik vind wel dat er wat gedaan moet worden aan Saddam, maar niet deze oorlog. Amerika had imo Irak nooit mogen aanvallen zonder steun van de VN.
In Nederland hoeven we voor Saddam niet bang te zijn. Als hij massavernietigingswapens heeft (en die zal hij vast wel hebben) dan heeft hij die al jaren, waarom zou hij die nu dan inene gebruiken?
We zouden eerder bang moeten zijn voor Amerika. Ze gedragen zich steeds meer eigenmachtig. Nu staan we nog aan dezelfde kant, maar wat als er straks wat in Nederland gebeurt dat Amerika niet zint? Worden wij dan aangevallen?
Bovendien is het voortbestaan van de VN nu ook onzeker (vraag me niet waarom, maar dat zei mijn maatschappijleerleraar Knipoog ) In de tijd vand e koude oorlog werd de wereldvrede bewaart doordat er 2 grote 'blokken' waren die zo bang voor elkaar waren dat ze niets durfden te doen. Daarna zorgde de VN ervoor dat de meeste conflicten uitgepraat werden. Als de VN zou verdwijnen is er veel meer onrust in de wereld en is er meer kans op oorlogen.

Oh ja, geloof niet alles wat op tv komt. Je krijgt maar een kant van het verhaal te zien, en dat zal altijd in het voordeel van de amerikanen zijn. Lips are sealed

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:29

Tja, de oorlog is nu al begonnen, daar doe je niets aan.
Ik weet niet wat een andere oplossing geweest zou zijn, maar dat terwijde.

Ik zag gisteren beelden, van een stadje waar mensen juichen, zingen en dansen, Amerikanen omhelsden.
Toen ik zag hoe blij die mensen waren, had ik voor het eerst een goed gevoel.
Ik vind het vreselijk dat er veel onschuldige mensen slachtoffer worden.....Maar ik geloof ook dat dit nog zo'n beetje de enige oplossing is.....

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 08:28

Tigger schreef:
Tja, de oorlog is nu al begonnen, daar doe je niets aan.
Ik weet niet wat een andere oplossing geweest zou zijn, maar dat terwijde.

Ik zag gisteren beelden, van een stadje waar mensen juichen, zingen en dansen, Amerikanen omhelsden.
Toen ik zag hoe blij die mensen waren, had ik voor het eerst een goed gevoel.
Ik vind het vreselijk dat er veel onschuldige mensen slachtoffer worden.....Maar ik geloof ook dat dit nog zo'n beetje de enige oplossing is.....


Ze waren de eerste keer ook heel blij dat de amerikanen kwamen, alleen ja, toen hadden ze hun werk niet afgemaakt. Die fout maken ze hopelijk niet nog een keer.
Ik hoop wel dat die oorlog gauw voorbij is, want het is alleen maar slecht voor onze (wereld)economie. En dat kan niemand erbij gebruiken. (Rente mag nog wel ietsjes zakken. Dat ter ondersteuning van de al wankele huizenmarkt).

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 12:08

Ik ben het met Lis eens ...
Er vallen alleen maar onschuldige burgers die hebben niks met de oorlog te maken ...
En de enige oplossing ??? Dit willen ze alleen maar als enige oplossing ... Lachen
Direct toen bush aan de macht kwam BANG Alles word 180 graden gedraaid ... moet oorlog gevoerd worden ... en ja hoop echt dat de wereld door die Blaaskaak *hadanderwoordingedachten* naar zen K*t geholpen word ...
Das mijn mening

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 13:22

Chantalll schreef:
Er vallen alleen maar onschuldige burgers die hebben niks met de oorlog te maken ...


En denk je dat er onder het regime van Saddam geen onschuldige slachtoffers zijn gevallen??
Waarschijnlijk heel wat meer dan er tijdens deze oorlog zullen vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 15:25

Die Bush was dat niet die presidentskandidaat die vooral wilde werken aan de interne huishouding van de VS? Was dat niet die kandidaat die de buitenland politiek ondergeschikt vond aan het binnenland beleid?? Als de eigenlijke winnaar van de verkiezingen ook daadwerkelijk president geworden was dan... die heeft tenminste buitenland ervaring. Maar goed, het is anders verlopen.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 16:19

irene"]
[quote="Chantalll schreef:
Er vallen alleen maar onschuldige burgers die hebben niks met de oorlog te maken ...


En denk je dat er onder het regime van Saddam geen onschuldige slachtoffers zijn gevallen??
Waarschijnlijk heel wat meer dan er tijdens deze oorlog zullen vallen.
[/quote]

Oh, dus een paar meer maakt ook niet meer uit Verward

Saddam moet weg, dat is duidelijk. Maar niet op deze manier.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 16:21

Uhhhh Irene, Hoor je mij dat zeggen : Nee ...
Ik ben het gewoon niet eens met de oorlog ...
Das mijn mening ... Punt ... en die mag ik vrij zeggen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 16:32

Als ik Bush mag geloven dan wordt Saddam in deze oorlog uitgeschakeld (dood of levend) en zal Irak bevrijd zijn van zijn dictatoriale schrikbewind. Als dat zou lukken dan zullen er mensenlevens gespaard worden in de toekomst en dat is de aanleiding dat men bereid is te sterven voor deze goede zaak.
Gewoon als mezelf vind ik het afschuwelijk dat er uberhaupt mensen dood moeten en gisteren op het nieuws zeiden ze 'slechts' 200 slachtoffers tot nu toe, ik moest daar toch even bij slikken hoor.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 16:45

Slechts ja ... Net alsof het rotte aardappels zijn die je weggooit ...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 16:51

Chantalll schreef:
Uhhhh Irene, Hoor je mij dat zeggen : Nee ...
Ik ben het gewoon niet eens met de oorlog ...
Das mijn mening ... Punt ... en die mag ik vrij zeggen ...


Mag je zeggen uiteraard. Maar ik zou graag willen weten waarom en wat jij als goed alternatief vind.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 17:10

Wat ik ermee bedoel is dat ze alleen Saddam moeten hebben ...
Dus waarom heel irak en andere landen erbij gaan betrekken ...
als je alleen die vent wil hebben ...
Bush heeft vast de middelen wel *zeker weten* om Alleen Saddam te pakken ...
Ik vind op dit moment Bush geen haar beter als Saddam ....
Dat is wat ik ermee bedoel ...