Kind van gescheiden ouders?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:44

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 9 was. En konden elkaar niet luchten of zien. nu is dat nog steeds een moeilijk punt.
Mijn broers en ik hebben t alle 3 op een hele andere manier verwerkt. de odste probeerde zoveel mogelijk vrede te houden. als hij met de een ergens was en de ander was er ook bleef hij bij de eerste wantja die zou zich toch eens gepasseerd voelen. Mijn andere broer werd juist heel stil en terug getrokken. dat begint nu te verdwijnen maar echt weg zal t nooit gaan. Ik zelf heb duidelijk partij getrokken voor mijn moeder. Mijn vader is vreemd gegaan en beschuldigde mijn moeder van dingen. mijn moeder is toen helemaal ingestort. Mijn vader kreeg weer een nieuwe vriendin met 2 kinderen. en is daar nu ook meegetrouwd. Tot mijn 15e heb ik altijd om de week bij de een gewoond en dan bij de ander. Tot die tijd zijn er zoveel ruzies geweest tussen mij en mn zusje en mijn stiefmoeder. Zij heeft dingen gezegd in een voor haar moeilijke periode die je niet tegen een meisje van 14 kan zeggen als volwassene. Dat onze relatie zo verstoord was dat een hele week bij elkaar zijn teveel was. Ze heeft een flinke deuk in mijn zelfvertrouwen veroorzaakt. 2,5 jaar geleden heb ik helemaal t contact verbroken met mijn vader. Mijn stiefzusje en broertje zie ik alleen als ik uitga. dat vind ik egr jammer want met hen kan ik het leuk vinden. mijn vader spreek ik ook erg weinig 5 keer per jaar is veel. dat vind ik erg jammer Maar het geeft wel de rust die ik zoek. hopelijk vinden we ooit een oplossing maar op dit moment heb ik geen behoefte om contact te zoeken.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:53

machie schreef:
Ben ik de enige die exht een slechte band met zn vader heeft?


Nou ik heb dus helemaal geen contact meer met mijn vader, al zeker 15 jaar niet meer en dat wil ik ook graag zo houden. Al ben ik altijd weer bang dat hij zo weer ergens opduikt, zal niet de eerste keer zijn.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 19:36

Mijn ouders zijn gesscheiden toen ik 6/7 was denk ik
Mijn vader had een nieuwe vrouw en een dochtertje Toen dat kind een half jaar was is mijn vader verongelukt.
Mijn moeder heeft ook een nieuwe man en dat gaat goed enzo

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 19:45

machie schreef:
Ben ik de enige die exht een slechte band met zn vader heeft?


Euhm...

Ik had tijdens de jaren dat mijn ouders getrouwd waren niet zo een goede relatie met m'n vader... altijd veel woorden enzo, ruzies om kleine dingen enzo (het gevoel dat m'n vader niet luisterde naar wat ik te vertellen had en alles heel zwart-wit zag).
Sinds de scheiding is m'n relatie met m'n vader stilaan beginnen verbeteren (was wel nog zoeken enzo, omdat ik ook niet wist waarom ineens alles zo anders ging...tot ik erna de puzzelstukjes bijeen legde en het door m'n moeder kwam dat ik slecht contact had met m'n vader tijdens hun huwelijk, omdat ze hem altijd zwart maakte als er iets mis was gegaan)
Met m'n moeder is de relatie sinds de scheiding beginnen verslechteren, door dingen die ze heeft gedaan en die gebeurt zijn, zo slecht dat we eigenlijk gewoon langs elkaar doorleven in huis.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 20:14

Marjolein schreef:
Maar het geeft wel de rust die ik zoek. hopelijk vinden we ooit een oplossing maar op dit moment heb ik geen behoefte om contact te zoeken.


Heel herkenbaar. Dat doe ik dus ook. Na lang wikken en wegen eindelijk eens voor mezelf gekozen en niet meer doen wat andere van je vragen en verlangen.

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar zeker in het begin is me dat niet in dank afgenomen. Minder contact, minder grip op mijn leven en maar afvragen waar ik mee bezig was. Het heeft even geduurd voordat het geklets over was en werd geaccepteerd dat ik nu MIJN leven wilde leven en niet die van een ander. Soms is het nog wel moeilijk, maar zeker op de langere termijn ben ik ervan overtuigd dat ik goed bezig ben

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:29

machie schreef:
Ben ik de enige die exht een slechte band met zn vader heeft?

ALs je mijn verhaal ook goed leest, lees je dat ik zowel met mijn biologische vader als met mijn stiefvader geen contact heb.
Dat doe ik heel bewust. Ik voel me daar veel prettiger bij, en het geeft me rust die ik heel lang niet gekend heb.

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 23:00

Heb niet alles gelezen: tijdgebrek hé!-->Havo4 (nog wel ja....) en een profielwerkstuk te maken, druk, druk , druk, maar moet toch wel even reageren!!

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 0ng. 6 was (nu 16). ZHet ging allemaal prima, maar tot een jaar of 4/5 geleden en 8 vriendinnen verder bij vader en meerdere huizen, enz.. Moeders inmiddels gelukkig samen met een vriend, nu 1.5 jaar weer uit elkaar, hij was er niet voor ons (mij en mijn zusje).

Zusje nog wel contact met vaders, ik sinds ruim jaar niet meer! Ben er heel blij om, alleen heel irri als hij door blijft gaan via zusje, die gemakkelijk te beïnvloeden is ivm aanverwant authisme (PDD-NOS).

"t was altijd zo rustig...maar nu meerdere rechtzaken, enz. enz. Ik leer er ook heel veel van, maar ik ben nu helemaal leeg. Ben heeel erg druk bezig bij te tanken, maar vorig weer is de bom nog gebarsten. Had mot met een 2-ling uit mijn klas en de samenwerking rondom een werkstuk. Normaal nooit geen problemen mee, maar nu midden in de les uitgescholden en geïndigt met een tik! OH! Ja, zo ben ik ECHT niet, maar er knapte iets...

"t is soms behoorlijk lastig, zeker als je zusje net een vreselijk moeilijke en unieke, levensverlengede open-hart operatie heeft gehad. Waar je je vader voortdurend tegekomt!! Grr en die vriendien van hem ook, de bitch!

Tja, zoals jullie horen zit het bij mij me wel erg hoog, maar ik weet , het heeft tijd nodig, ooit komen er betere tijden,

en zoalg...heb ik mijn Lieve PONY nog!!!!!

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 23:23

Mijn ouders zijn nu een half jaar gescheiden ofzo, kwam echt totaaal obverwachts, maar ze zijn wel als vrienden uit elkaar, dat vind ik wel schelen!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 00:09

Dimple"]
[quote="Marjolein schreef:
Maar het geeft wel de rust die ik zoek. hopelijk vinden we ooit een oplossing maar op dit moment heb ik geen behoefte om contact te zoeken.


Heel herkenbaar. Dat doe ik dus ook. Na lang wikken en wegen eindelijk eens voor mezelf gekozen en niet meer doen wat andere van je vragen en verlangen.

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar zeker in het begin is me dat niet in dank afgenomen. Minder contact, minder grip op mijn leven en maar afvragen waar ik mee bezig was. Het heeft even geduurd voordat het geklets over was en werd geaccepteerd dat ik nu MIJN leven wilde leven en niet die van een ander. Soms is het nog wel moeilijk, maar zeker op de langere termijn ben ik ervan overtuigd dat ik goed bezig ben
[/quote]

Bij mij viel dat erg mee. ik heb er verder ook weinig van meegekregen hoe andere hier op reageerden, was zo druk met mezelf, mijn broers zijn aardig gesloten en die hebben gewoon wle een goed contact met mijn vader.
van mijn vaders kant krijg ik wel altijd verwijten dat ik meer van me moet laten horen, terwijl ik juist het gevoel heb dat er te weinig intresse is van hun kant. Dat ik altijd weer het contact moet zoeken, vorig jaar was mijn stiefmoeder ernstig ziek, van mijn broer hoorde ik het op de dag zelf terwijl mijn vader een week later belde. Dat was voor mij een behoorlijke klap, ik had mezelf voorgenomen (begin januari) dat ik dit jaar mn best ervoor zou doen en dan vinden ze je niet belangrijk genoeg om je meteen op de hoogte te stellen. Op dit moment heb ik vrede met de situatie, als zij contact zoeken sta ik daarvoor open, maar ik ga er zelf geen energie meer insteken, dat geeft alleen maar een hoop ellende als je het gevoel hebt dat het maar van 1 kant komt.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 09:55

ja marjolein, ik begrijp precies wat jij bedoelt met dit stukkie tekst!
Ik heb hetzelfde, altijd maar verwijten van, waarom laat je niks van je horen enz. enz.
Nou... daar heb ik wel van geleerd!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 00:32

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 was, ik heb het er wel moeilijk mee gehad, maar nu niet meer eigenlijk. Liever zo dan ouders die altijd ruzie hebben. Je ziet te vaak dat ouders voor de kinderen bij elkaar blijven, terwijl de kinderen daar nog veel meer onder lijden.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:12

Ik was 14, dus net een half jaartje geleden.
Woon nu bij mn moeder, en mn vader alleen (met af en toe een vriendin Tong uitsteken hahaha)
Gaat wel goed zo.
Over een haf jaar ga ik verhuzien, met de nieuwe vriend van me moeder en mn zus. Naar een grote woonboerderij met paardjes enzo. Dus ik heb wel iets leuks om naar vooruit te kijken!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 15:36

Kayla schreef:
Je ziet te vaak dat ouders voor de kinderen bij elkaar blijven, terwijl de kinderen daar nog veel meer onder lijden.


Dat vind ik dus eerlijk gezegd ook het stomste (als ik me even zo direct mag uitdrukken) wat ouders kunnen doen.
Kinderen lijden daaronder. En dan kan je wel geen ruzie maken, maar opgroeien in een gezin waar geen plaats is voor affectie, liefde, aandacht en knuffels te midden van ijzige sferen is ook niet jofel.

Ik denk dat kinderen beter af zijn bij een gelukkige ouder en een relaxte omgeving zonder ruzie!

Ik ken ook mensen die hebben gekozen voor co-ouderschap. Dat jochie is dus elke week ergens anders. Switcht van huis naar huis en dat jaar in jaar uit. Sorry hoor, maar ik word daar als volwassene al gek van, laatstaan dat ik een kleine ukkepuk van 6 jaar zou zijn. Ik zou daar dus echt niet voor kiezen.
En jullie??

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:49

mijn broers hebben jarenlang om de week bij de een en dan bij de ander gewoond. (grote koffer met schoolboeken en kleren werd elke week gedropt) en hun beviel dat erg goed (mijn jongste broer doet dat nog steeds), voor mij was dat te onrustig zeker omdat het huis bij mn vader altijd erg druk was (5 kinderen en 2 ouders die ook veel thuis waren) terwijl het bij mijn moeder vaak voorkwam dat we met zn 3en smiddags thuis waren. en dan is het toch wel erg onrustig.

ruzie waar kinderen bij zijn vind ik trouwens niet zo heel erg. mits het binnen proportie blijft en t niet over het kind gaat (bij mij vader kreeg ik altijd het gevoel dat ik de schuld was van hun ruzies). dat vind ik beter dan het stilzwijgend uitvechten. mijn ouders hadden voor de scheiding weinig ruzie en opeens barste de bom. Zelfs voor mijn moeder kwam het onverwachts.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:02

Ik was 5 jaar toen mij ouders zijn gescheiden. Eerst besefte ik het niet, want niemand zij iets tegen mij. Ik dacht eerst dat ik gewoon bij mijn Boma ging slapen en was blij. Mijn ma deed wel verdrietig maar wist niet wat er aan de hand was. Na de hand vroeg ik mij af waneer we nu terug naar huis gingen en waar papa was. Denk niet dat ze mij dat tegoei hebben uitgelecht toen, snapte er gewoon niks van Verward Toen heb ik 4 jaar bij mijn bomma gewoont samen met mijn ma en Broer, papa woonde in onze achter thuis Knipoog Ja de huizen lagen dicht bij elkaar! Mama en papa waren juist bezig met een huis te bouwen toen ze zijn gescheiden. de bouw van het huis heeft een paar jaar stil gelegen omdat mama niet genoeg geld had om het huis alleen verder te bouwen, dus heeft Bompa ons geholpen.Het huis wat we aant bouwen waren licht op een hoek. En licht tegen het huis van boma en bompa aan. En de ander kant van de tuin kwam tegen het huis van papa aan. Maar toen we nog maar pas in het nieuwe huis woonde is papa verhuisd, hij ging bij zijn nieuwe vriendin wonne toen had ik ook een half zus van mijn leeftijd. Papa is toen nog 3 keer 2 keer verhuisd en woont nu ondertussen in een klein appartament, hij is niet meer bij die vriendin dat heeft ongeveer 2 , 3jaar gedeurt denk ik. Ik ga samen met mijn broer elke maandag bij hem eten. En in elke zondag ga ik met hem mee naar de voetbal. Soms ga ik door de week naar hem toe. Mijn ma heeft een uit aan relatie. Maar mijn ouders hebben geen ruzie met elkaar. soms kan het zijn dat er wel eens iets is. maarja