Geen werk meer, hoe nu verder...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Geen werk meer, hoe nu verder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 10:16

Zie ook mijn vorige topic [AM] Geen werk meer

Ik zit hier op mijn werk na te denken wat ik straks (over 2 weken al!) wil gaan doen als ik geen werk meer heb. Op zich heb ik genoeg leuke ideeën, maar we hebben een eigen huis en het maandelijkse bedrag voor de hypotheek is niet misselijk. Ik heb wel veel behoefte om iets leuks te gaan doen, qua werk dan.

Een eerste idee is om na de zomervakentie een opleiding te gaan volgen om mijn lesbevoegdheid te halen. Dat is een opleiding van een jaar, die je ook in deeltijd kunt volgen en waarmee ik als ik klaar ben les mag geven op het Lager en Middelbaar Agrarisch Onderwijs. Hier heb ik best veel zin in, maar het duurt nog lang voordat die opleiding begint.

Vanmorgen bedacht ik, dat ik ook wel zin had om een tijdje bij een melkveehouder te gaan werken. Wie weet een paar weken in Denemarken of een ander buitenland. Ik moet mijn vriend er nog over polsen, dus ik ben benieuwd wat hij ervan zegt. En dan nog oppas regelen voor de konijnen en kijken of de hond mee kan. Nadeel is wel, dat Lucien dan weer stil staat, terwijl het net zo lekker gaat met rijden.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 11:25

Balen zeg!
Maar ja, als je wil werken is er altijd werk te vinden. En je hebt verder waarschijnlijk recht op WW.
Wat voor werk deed je eigenlijk?

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 12:04

Ik werkte bij Stichting Skal als Certificatiemedewerker. Stichting Skal certificeert biologische bedrijven en producten in Nederland. Deze baan sloot leuk bij mijn opleiding aan en is in Zwolle. Dus heel wat dichter bij als mijn vorige baan in Diemen.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 20:14

Als je contract afloopt of ontslagen bent ofzo dan heb je recht op WW en verder is er van alles te vinden. Mocht je in het nieuwe schooljaar een studie op willen pakken kan je eventueel tot die tijd via een uitzendbureau gaan werken, je kan je op die manier ook goed orienteren op wat er nog meer is. En naar een ander land is natuurlijk ook super. zoek gewoon goed naar wat je zelf leuk vind en je komt vanzlef wel wat tegen!
Succes er mee!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 20:17

Eveline, ga even bij wat uitzendbureaus langs! Vorige week was ik in Zwolle en ben toen zomaar ff bij Unique binnengelopen (tja, ik wil tenslotte binnenkort ook naar het oosten verhuizen, dus ff checken) en die hadden best veel werk. Ook Randstad was positief. Dus gewoon ff doen, ook al is het maar om de zomer te overbruggen en je hebt dan genoeg tijd om een 'echte' nieuwe baan te zoeken zonder geldzorgen te hebben.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 20:19

ik zou wel alvast een ww uitkering aanvragen want daar gaat wel een maand of drie overheen voordat dit rond is en je geld krijgt........Enuh ze hebben schijt eraan of je wel of niet kosten hebt hoor

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 07:21


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 10:23

Als je echt na de zomer naar school wilt, zou ik nu gewoon via het uitzendbureau gaan werken om de komende periode te overbruggen.

* To Belg, or not to Belg *

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 11:20

ligt heel erg aan je opleiding of men positief is. Ik zocht laatst ook (heb gelukkig wat gevonden) en ik was 24, scheikunde gestudeerd en een jaar in de IT en vrouw. DAt was te jong, te technisch en te beta.
IT is momenteel echt rampzalig.
Zeg gewoon eerst dat je alles wel wilt doen. Elk beetje geld is meegenomen zeg ik altijd. En dan hopen dat je uiteindelijk toch wat leuks vindt dat ook nog eens goed aansluit.

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 08:16

Karin schreef:
Eveline, ga even bij wat uitzendbureaus langs! Vorige week was ik in Zwolle en ben toen zomaar ff bij Unique binnengelopen (tja, ik wil tenslotte binnenkort ook naar het oosten verhuizen, dus ff checken) en die hadden best veel werk. Ook Randstad was positief. Dus gewoon ff doen, ook al is het maar om de zomer te overbruggen en je hebt dan genoeg tijd om een 'echte' nieuwe baan te zoeken zonder geldzorgen te hebben.
Ja, meen je dat? Nou dat ga ik dan zeker doen. De verhalen die ik tot nu toe hoorde waren niet echt bemoedigend.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 08:33

Hoi eveline, ik ken het gevoel, alhoewel bij mijn geen sprake is van twee weken. Druk solliciterende sla ik een weg om me heen.

Zorg wel dat je je financiën snel op een rij krijgt. Probeer de aflossing van je hypotheek een tijdje stop te zetten, kijk welke abonnementen je allemaal kan opzeggen om een beetje meer ruimte te krijgen in je budget.

Denk daarmee hard na over wat je nou eigenlijk precies wil. Zo te zien doe je dat al, maar wel zo belangrijk. Kijk waar je "bottom line" zit. Hoeveel wil je minimaal verdienen, kan je een eventuele werkloze periode overbruggen door wat bij te verdienen met ander werk? Wat interesseert je, wat voor bedrijven hebben in principe jouw vaardigheden nodig? Wat zijn precies je vaardigheden? Wat doe je graag? etcetera, etcetera, etcetera.. www.intermediair.nl is een goeie plaats om ook wat te zoeken en te leren.

PS: ik zie dat je zelfs naar het buitenland aan het kijken bent. Als je de hele wereld als speeltuin neemt, dan is er meer dan genoeg werk voorhanden. Denk wel precies wat je met die buitenlandse ervaring precies wilt.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Anouk94, corinec, doekenbas, fro, Glenda, GrapeshotBot, Gwenvd, Lizz, mirriejj, mmajar, N_B_N, Nietsmar, NinaCharlie, Saaams, sinnekinne, Thats_Me, topsylover, Waratje en 56 bezoekers