Nieuw bestuur, hoeveel aanwezigen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Nieuw bestuur, hoeveel aanwezigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-03 10:42

Afgelopen jaar de val van het kabinet, dit jaar de val van het bestuur van onze rijvereniging.

Als interim bestuurslid zou ik graag wat informatie lezen over de regels omtrent de verkiezing van een nieuw bestuur.

Hoeveel van de leden moeten aanwezig zijn bij de verkiezing van een nieuw bestuur en hoeveel procent daarvan moet het nieuwe bestuur goedkeuren?

Ik meende zelf dat tweederde van de leden aanwezig moet zijn en de helft + 1 voor het nieuwe bestuur moet stemmen.
Maar ik weet het niet zeker.

Wie helpt mij hiermee?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 10:43

Als het goed is staat dat toch allemaal in de statuten van de vereniging? Daar staan alle regels in als het goed is dus als ik jou was zou ik dat eerst opvragen.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-03 10:48

Het probleem is dat er een brief de deur uit moet die komende vrijdag al bij de leden op mat moet liggen.
In die brief wilde ik aangeven wat de opkomst moet zijn, wil het nieuwe bestuur van start kunnen gaan. Het is dus nogal tijdsgebonden.
Kan ik via internet geen antwoord vinden, dan rijd ik vandaag of morgen nog naar een oud-bestuurslid om de statuten mee te krijgen. (lijkt me sowieso wel verstandig...)

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 15:11

Yep, staat in de statuten. Wij hebben laatst bij de vereniging statutenwijziging gehad, dus nu weet ik wat daar in staat(ook al was ik niet aanwezig).
Let trouwens ook op wat de leeftijdsgrens is om mee te mogen stemmen, dara is bij ons eens een discussie over geweest.

Succes!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 21:42

Dit verschilt per vereniging (wanneer de aankondiging mnoet zijn, hoe er gestemd kan worden, hoeveel volmachten, wie en hoe iem. voorgesteld kan worden (door wie, wanneer etc) als nw bestuurslid etc etc etc), en dit staat allemaal in de statuten. Deze zijn bij de notaris die de statuten behandeld heeft direct op te vragen, wsch tegen een kleine vergoeding.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ashleytjuhh, gerlienke, goesju, GoogleAdsense, GrapeshotBot, haffiefreak, hagelslag, Jasia, Knudd, Lestrange01, Lian, maessie, SemrushBot, shaddy82, singa, YandexBot en 123 bezoekers