Zijn er nog verzamelaars hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 21:26

Ik verzamel ansichtkaarten van het dorp Ankeveen.
Verder heb ik jaren oude olielampjes verzameld, tot de kast echt uitpuilde dus daar ben ik maar mee gestopt.
En sinds een tijdje ben ik begonnen met het verzamelen van oude(re) boeken over paardensport in het bijzonder aangespannen rijden.
Samen met mijn partner ben ik ook altijd op zoek naar bijzondere schaakspelen in klein formaat. Zo hebben we er inmiddels 1 van glas, onyx, zeepsteen en nog wat soorten.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 21:35

Ik heb een hele tijd alles wat met Koe Koe te maken heeft, gespaard, maar daar ben ik mee gestopt, toen ik het van mijn man alleen nog maar in de keuken en wc mocht ophangen/neerzetten, omdat hij er helemaal gek van werd Tong uitsteken !
Hijzelf spaart al sinds 25 jaar autoboekjes ; dáár word ik nu helemaal gek van Tong uitsteken !! (Echt waar, we hebben een kelder vol van die krengen Scheve mond !)

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-03 22:17

Sterre schreef:
Hijzelf spaart al sinds 25 jaar autoboekjes ; dáár word ik nu helemaal gek van Tong uitsteken !! (Echt waar, we hebben een kelder vol van die krengen Scheve mond !)


Als mijn zwager dat hoort wordt ie helemaal wild *LOL* Hij verkoopt veel autoboeken via Marktplaats en dat levert nog goed geld op!
Misschien ook een idee voor jou Knipoog

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 23:04

mmm, volgens mijn moeder verzamel ik rotzooi!! (mn kamer is niet altijd even netjes Boos!)
Verders... uhhhh
ik spaarde barbie paardjes, heb er een stuk of 20/30
en nu verzamel ik eigenlijk niks, saaaaai he Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 23:07

Ik verzamel miniatuurtjes (Dinky Toys etc.) van oldtimers.
Niet zomaar oldtimers hoor, het gaat om 1 speciaal model: de Volkswagen spijlbus Tong uitsteken .
Mijn mannetje heeft een Ford Anglia en verzamelt alles wat daarmee te maken heeft.
Dus ook binnenshuis is er concurrentie wie de meeste en mooiste prullaria heeft

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 02:55

Ik heb Geld gespaard van zo'n collectie, Zeepjes, Proefmonsters, flippo's, Ferrari's, Spaar alle euro's, en spaarde eerst gewone berenbeeldjes, maar nu spaar ik sinds een half jaar Cherished Teddies, ben ook lid van de collectors club, alleen jammer dat die beertjes zo duur zijn maar ze zijn wel heel erg mooi.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 04:13

Fitzroy schreef:
..Als mijn zwager dat hoort wordt ie helemaal wild *LOL* Hij verkoopt veel autoboeken via Marktplaats en dat levert nog goed geld op!
Misschien ook een idee voor jou Knipoog


Ha Fitz, als ik dát zou doen, zou ik m´n hele leven op de vlucht zijn }> , die autoboekjes zijn z´n één en alles Haha! !

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 09:11

Vroeger spaarde ik ook postzegels, stickers, my little pony's en dat soort dingen.. Nu eigenlijk alleen maar artikelen over westernrijden en appaloosa's.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 10:02

Ik spaar eigenlijk helemaal niks. Heb er geen ruimte meer voor. Ik heb eens drastisch opgeruimd, kon nooit iets weggooien want stel dat je het nog eens kon gebruiken.... Bloos Wat ik allemaal wel niet tegenkwam!!!! Ik zal het jullie besparen. Overigens ben ik nog steeds bezig met het uitdunnen van mijn proefmonsterverzameling van jaren terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 10:58

Ik heb heel vroeger toen ik een jaar of 10 was, van die witte porseleinen beeldjes gespaard.
Bij verjaardagen enz, vroeg ik die altijd.

Nu staan ze nog ergens op de zolder bij m'n moeder.
Mocht er iemand intresse hebben Lachen

Nu spaar ik niets meer.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 11:23

Mijn verzameling bestaat uit: Uilen

Heb 2 opgezette aan de muur hangen, verder heb ik er een aparte kast voor waar er een stuk of 60 in staan. En buiten in de tuin kom je er ook een paar tegen!

Het is ten strengste verboden er eentje uit de kast op te pakken! Dan zie je nl. waar hij gestaan heeft en moet ik weer stoffen!!!

Jola

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 11:30

Op dit moment spaar ik eigenlijk niks. Vroeger heb ik Teddyberen gespaard. Heel leuk, maar na een tijdje stond mijn hele kamer ermee vol. Heb ze een paar jaar geleden aan een goed doel geschonken.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 12:27

Ik verzamel dus echt iets leuks Haha! Haha! Haha!

OUDE SCHAATSEN!!! Dus mochten jullie nog oude houtjes e.d. op zolder hebben, die zijn altijd welkom Haha! Haha! Haha!

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 14:48

Dat is echt leuk zeg, zo'n verzameling schaatsen.

Ik spaar niets meer. Vroeger spaarde ik sleutelhangers die je gratis kreeg bij produkten en mijn broer spaarde suikerzakjes.
Later heb ik nog een poging gedaan tot een postzegel- en muntenverzameling maar daar ben ik niet mee doorgegaan.

Ik spaarde ook van die doosjes met rare dingen er in en een tekst op de deksel. Beetje vage omschrijving Verward

Mijn man spaart aanstekers voor mij, best leuk om zo'n verzameling te hebben maar ik zou er nooit zelf een kopen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 17:01

Oh, ik heb ook nog knijpbeertjes gespaard (ging niet hard genoeg), speentjes (die vieze plastic dingen, ver-schrik-kelijk) en stickers idd. Ik spaar ook boeken, ben een echte bibliofiel, mooi boek over spaanse kastelen, jugendstil, peter rabbit, winnie the pooh dat soort dingen. Kán ik niet laten liggen...
Het enige wat nog steeds actief is is mijn postzegelverzameling. De boeken ook wel, maar niet heel erg bewust ofzo, en met mijn postzegels ben ik toch nog regelmatig bezig.

Sterre: misschien is het een idee om alles te verkopen en dan als hij boos wordt je liefste gezicht op te zetten en te zeggen: maar je hebt mij toch nog *knipper*knipper*

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 18:19

Jaaaaah... ik verzamel ook wat.... vraag me alleen af of dat wel zo stoer is om dat hier te melden, maar goed.... *bijt even de tanden op elkaar* Haha!

Ik verzamel eerste drukken van 'Suske en Wiske' in perfecte staat en wel in de rooie versie. De strips in de vorige versie zijn echter onbetaalbaar dus focus ik me maar op deze Haha! De oudste die ik op dit moment heb is ruim 35 jaar en ziet er nog puntgaaf uit Party!! Elke keer als er weer een nieuwe uit is koop ik hem direct om er zeker van te zijn dat het een eerste druk is. Ik lees hem 1 keer en dan gaat ie de kast in voor de komende paar jaren. Ach... en over een jaar of 30 als ik de hele serie in eerste druk heb dan verkoop ik de boel en ga ik wat leuks van dat geld doen Lachen

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:43

Ik kan het niet laten om te reageren dus bij deze:

Mijn ouders zijn echte verzamel freaks Scheve mond
mijn vader verzamelt:
- Tonka's (metalen speelgoed auto's)
- Lp's
- kantoorartikelen ( Nietmachines, perferatoren, inkt potjes enz)
- sience fiction boeken
- pc bladen
- chupa chup blikken en artikelen
- escher artikelen

mijn mam verzamelt:

- Melita koffiepotten, filters+zakjes
- Merk blikken (verkade, van nelle, quality street, beschuit blikken enz)
- van haasteren puzzels
- DE koffiepotten + filters
- california servies
- alles van Droopy de dwerg van sneeuwwitje

mijn broer spaarde vroeger frisdrank blikjes, daar stonden drie muren mee vol, nu spaart hij hoofdtelefoons

Per verzameling hebben we gemiddeld zo'n 500 stuks.. ons huis is dus als het ware een groot museum Haha!