Geen werk meer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Geen werk meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-03 10:37

Net te horen gekregen (10:00) dat mijn contract niet verlengd wordt. GVD Boos! , nu heb ik per 1 april geen werk meer. Mag ik even bij jullie uithuilen Huilen ?


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:41

Djeez, zijn ze daar niet wat laat mee om te zeggen Verward Verdrietig

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:43

horen ze dat niet 1 maand van te voren te doen??

veel sterkte hoor!! dit soort nieuws is echt klote!!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:55

Dat is mooi waardeloos.. Verdrietig

Maar er staat geen bepaalde tijd voor helaas.. Mijn nichtje had hetzelfde, geen poot om op te staan volgens de rechtswinkel.. Boos! Ze mogen je zelfs vandaag zeggen dat je morgen niet meer hoeft te komen kennelijk.. Boos!

Sterkte hoor! waardeloos dit.. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:57

Getverdemme, wat een pestdag is dit voor jou....
Ook waardeloos dat ze je dat zo laat melden zeg. Er zijn inderdaad geen regels voor, als je contract van rechtswege verloopt, maar enige ethiek is op z'n plaats....

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:01

Soms staat het wel in het contract, minimaal 1 maand van te voren ofzo.
Kijk je contract er eens op na.

Maar goed, flink oliebol.
Gelijk solliciteren zeker?

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:05

Da's de opzegtermijn die jij bedoelt. Maar bij aflopen van rechtswege geldt dat niet.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:12

minstens een maand van te voren moeten ze tegen je zeggen of je ontslagen word of dat je contract verlengt word. Tenzij je nog in je proefperiode bent, dan hoeft dat niet en kunnen ze je van de een op de andere dag ontslaan. Maar bij de bond en de rechtswinkel doen ze meestal niks en mag je het in feite allemaal zelf uitzoeken..... Ja mijn broer heeft dit geintje zelfs twee keer mee gemaakt. De eerste keer is hij naar de bond gegaan en toen kreeg hij te horen dat hij het zelf maar mnoest uitzoeken en de 2e keer was met zijn kerstpakket..... zat een leuk briefje bij in..... "Uw contract word niet verlengt" en een fijne kerst!!!! En hun maar kwijlen toen hij in zijn nieuwe auto daar kwam Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:15

Annechien, ik weet niet wat je bron is, maar die heeft ook de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Ze hoeven je niet een maand van te voren te melden of het contract verlengd wordt of niet. Is puur ethisch dat dit (gelukkig) vaak wel gedaan wordt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:17

Wat balen zeg! Harmen had gisteren ook zo'n soort akkefietje, maar ik mag het niet op internet zetten. Wij zijn ook niet blij iig. Boos!.

Sterkte!

:evaw:

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:19

Het 'enige' waar een werkgever op moet letten is dat ze de term 'ontbonden' nergens gebruiken als een contract van rechtswege afloopt Lachen . Ook mag je iemand niet meer dan drie keer een contract op tijdelijke basis aanbieden (binnen bepaalde periode). Als dit het vierde contract is dan is het dus eigenlijk een vast dienstverband.

In alle andere gevallen: helaas contract is voor bepaalde tijd en loopt dus gewoon af.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:22

we zitten nu echt in een rottijd wat dat betreft. Ik hoop dat ze je nu tenMINSTE tegemoet zullen komen door je de gelegenheid te bieden om te zoeken naar een andere baan. Je kunt je alvast inschrijven bij een uitzendbureau. Veel succes ermee.

De hond is de betere mens

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:36

Misschien dat dit in het bedrijfsleven geldt maar in onze CAO is het toch echt zo dat ze je minstens twee maanden van tevoren moeten laten weten of het contract voor bepaalde tijd nog verlengd wordt.
Maar ja, wij zijn nog ambtenaar ...

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:43

Ik weet ook niet beter dan dat men moet melden wanneer ze niet verder willen gaan.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:43

Wat onwijs balen Boos! En nu?

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 08:50

Ja, en nu. Dat zit ik me ook af te vragen. Ik ga in ieder geval heel hard zoeken naar ander werk. En een uitkering aanvragen.

Ze vinden zichzelf hier allemaal zo correct e.d. Nou mooi niet dus. Maar ik ga niet bij de pakken neerzitten. Als ik straks maar wat werk heb, al is het schoonmaken of koekjes inpakken ben ik al blij.

In ieder geval bedankt voor alle fijne reakties *haalt neus op*. Dat had ik echt even nodig.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 09:00

Ow grr wat balen!!! *zijn ze idd lekker op tijd mee Boos!* Veel succes met t zoeken naar ander werk!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:02

Balen zeg! veel succes met het vinden van een andere baan!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Miran

Berichten: 4431
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:47

Ik weet precies hoe je je voelt, ik zit nu sinds 2 weken thuis omdat mijn contract ook niet werd verlengd. Succes met zoeken, ik weet niet wat je doet, maar het valt mij erg tegen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:12

Sh*t zeg, da's mooi balen Boos!
Je zult vast al wel uitgezocht hebben of alles volgens de regels is gegaan.
Ook al is het legaal, imo. verdient het in elk geval niet de schoonheidsprijs om zo kort voor het aflopen van een contract te laten weten dat het niet verlengd wordt.
Heel veel succes met het zoeken naar een nieuwe baan !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 13 bezoekers