21 jaar en kopen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 18:39

Nou we zijn bij dé Hypotheker geweest. Kwam een positief resultaat uit. Financieel is het haalbaar!! Nu moeten we alleen nog een definitieve prijs afspreken, maar dat zal niet zo lang meer duren. Het huis moet niet veel duurder uitvallen door extra kosten als overname van vloeren etc. Maar we wachten in spanning af. Ik hoop eind deze week meer te horen en dan kunnen we zien of we kunnen gaan pakken.

Ik hoop echt dat het doorgaat.

Ik hou jullie op de hoogte!

Masja

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 20:06

*duim*duim* Haha!

Laat je 't me weten? Knipoog

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:56

Spannend zeg Lachen ! Ik zal ook voor jullie duimen dat het door gaat ! Je/jullie hebben groot gelijk om het te kopen hoor !!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 23:04

Het kan hoor! Ik was ook 21 toen ik mijn huis kocht en was ook nog eens de enige die geld in het laadje bracht (brengt) aangezien vriendlief nog studeert.
Bij mij was ook iedereen negatief, zelfs de eerste paar hypotheek-aanbieders waren teleurgesteld toen ik mijn leeftijd en inkomen vertelde.
Vervolgens kwam ik bij de hypotheker en daar was het geen probleem.

Zij zoeken het zo voor je uit zodat het voor jouw het gunstigste is. Bij mij moesten ze wat omwegen maken, hier en daar wat regeltjes ombuigen, maar het is prima gelukt!

Ik kreeg ook zo'n aanbieding. Mooi huis in het centrum MET tuin EN paarden achter huis, voor een prijsje.
DOEN!
Ik heb er geen spijt van gekregen.... (alleen zijn wij nogsteeds aan het verbouwen... het was niet voor niets een prijsje Verdrietig )

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 01:08

Hoi Masja
Ik heb ook op mijn 21e een huis gekocht en ben er zeer blij mee, dus ik hoop dat het voor jullie ook gaat lukken.
Maar voor overname van vloeren moet je NIET betalen, dit hoort namelijk bij het huis!
gordijnen ed zijn wel voor overname

suusje78
Berichten: 36
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 09:03

hoi mischien een kleine tip kijk even verder dan de hypotheker met je hypotheek deze zijn niet altijd de voordeligste

heb dit nl resent meegemaakt en het scheelde mij zon 100 tot 150 euro per maand

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 09:10

suusje78 schreef:
hoi mischien een kleine tip kijk even verder dan de hypotheker met je hypotheek deze zijn niet altijd de voordeligste

heb dit nl resent meegemaakt en het scheelde mij zon 100 tot 150 euro per maand


We zijn ook bij de Rabobank geweest, daar konden we veel minder tegen een hogere maandlast en hogere rente krijgen. Die man deed vrij ongeïntresseerd, dus die gaat het waarschijnlijk niet worden....

Ik hoop dat het allemaal goed komt en we straks een paleisje voor ons zelf hebben.

Masja

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:47

Ik zou wel meerdere offertes aanvragen en dit ook bekend maken bij de Hypotheker. Op die manier zullen ze wat meer hun best doen voor je.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:41

Mijn vriend en ik willen ook een huis kopen, maar krijgen met twee fulltime salarissen geen hypotheek! Da's pas balen (de meeste huizen zitten hier tussen de 180 en 200 duizend euro k.k.) Dus als je het kunt moet je het zeker doen.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 19:34

deedee19 schreef:
Mijn vriend en ik willen ook een huis kopen, maar krijgen met twee fulltime salarissen geen hypotheek! Da's pas balen (de meeste huizen zitten hier tussen de 180 en 200 duizend euro k.k.) Dus als je het kunt moet je het zeker doen.


Wij hadden via de makelaar een zoekprofiel gemaakt, die mailde ons huizen tot 150.000 euro. Zaten soms best leuke bij...

Misschien kan een makelaar bij jou in de buurt je hier ook aan helpen. Zou wel fijn zijn Haha! Waren trouwens niet zulke huizen als ik nu aangeboden gekregen heb.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:55

Nou in de plaatsen waar wij willen wonen heb je niet zulke goedkope huizen hoor. Helaas...dat wordt dus toch maar huren! Ook dat schiet niet op. We staan bijna 16 maanden ingeschreven en komen nog niet in aanmerking.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 18:50

Bij ons moet je zeker 5 JAAR ingeschreven staan wil je een leuk huisje/flatje kunnen huren. Ik heb via via een vrij mooi huisje kunnen bemachtigen, het enige nadeel is dat ik geen badkamer heb. Ik heb een losse douchekabine in de logeerkamer. Erg onhandig, maar je kan er mee leven. Ik betaal wel flink wat huur, vandaar dat ik wil hopen. Dan zit ik aan ongeveer dezelfde lasten alleen is het over 30 jaar wel helemaal van mij Haha!.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:00

Bij ons moet je ongeveer 2 a 2,5 jaar ingeschreven staan voor een huurhuis dus dan zijn we aardig op weg hè? Maar zag vandaag leuk appartementje in de krant voor 135 duizend euro dus daar gaan we volgende week kijken. Ben benieuwd. Wat moet jij voor je huis betalen?

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 00:01

deedee19 schreef:
Bij ons moet je ongeveer 2 a 2,5 jaar ingeschreven staan voor een huurhuis dus dan zijn we aardig op weg hè? Maar zag vandaag leuk appartementje in de krant voor 135 duizend euro dus daar gaan we volgende week kijken. Ben benieuwd. Wat moet jij voor je huis betalen?


We betalen minder dan de marktwaarde. Hier in de regio kosten huizen gauw zo rond de 200.000 euro. Of tenminste in Houten. Utrecht en Nieuwegein zijn een heel stuk goedkoper, maar ook een stuk minder fijn wonen vind ik.

Ik hoop dat je volgende week met een goed gevoel weer naar buiten stapt. En wordt het niets weet je in ieder geval waar je op kan letten volgende keer.

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:59

Je leeftijd is juist een voordeel. Als je het nu kan doen, zou ik het altijd doen. Mijn man en ik waren allebei net 20 toen we ons eerste huis kochten. Toen waren er ook mensen die het niet verstandig vonden. Ben blij dat we het wel gedaan hebben. Ik snap wel dat niet iedereen kan kopen, maar huren is toch zonde van het geld. Je krijgt er nooit meer wat van terug. Zorg wel dat je financieel geen slaaf van je huis word. Veel succes! Knipoog