mijn vriend steelt geld van mij??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kady_

mijn vriend steelt geld van mij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 15:22

ik moet echt ff van me afschrijven;

het zit zo;
zaterdag gaf ik hem mijn pinpas; zodat hij voor mij een fles bacardi razz (voor carnaval ;)) kon gaan halen omdat ik moest werken. toen ik later die dag om mijnpas vroeg zei hij; die ligt thuis krijg je morgen; de volgende dag ( zondag dus) weer om mijn pas gevraagd; die was hij kwijt ergens op zijn slaapkamer zei hij! ik heb m toen gezegd dat hij hem meteen moest gaan zoeken; dit is hij gaan doen zonder resultaat.

nou goed... dacht ik, die komt wel weer boven water!

tot net; ik ging naar de bank omdat ik geld nodig had voor een kado te kopen voor opa en oma's gouden bruiloft van morgen.
De mevrouw bij de bank opende mn rekening en zei dat ik helemaal niks op kon nemen; ik had geen saldo?
Raar dacht ik nog; er is 2 dagen geleden mijn studie financiering gestort & mn ziekenfonds terug gave; en omdat ik mn pinpas kwijt was moest dat er ook gewoon nog opstaan; maar heel mn rekening was dus leeg ( t gaat hier om ongeveer 310 euro)

Toen heb ik samen met die vrouw van de bank gekeken waar dat geld dan aan op was gegaan; nou bleek dat er sinds zaterdag, elke dag een klein bedrag is gepint ( x 60; x100; x80 en ga zo maar door) en nou komt t mooie; vandaag was er in utrecht ook geld opgenomen ( woon in oss dus dat is niet dicht bij ofzo) en mogen jullie 1 keer raden wie er aan het werk was in utrecht vandaag???
JUIST! mn vriend.... nou 1+1 is 2 dus ik helemaal overstuur mijn vriend opgebeld; krijg ik als reactie: dat kijken we straks wel!!! en hij hangt zomaar de telefoon erop!

Heb mn rekening laten blokkeren en ben helemaal overstuur naar huis gegaan. toen kreeg ik een smsje;
bel nou gvd, er is toch iets aan de hand, denk je dat ik dat express doe he gvd? ik moet da doen. ik geef je alles terug als je naar mij luisterd

Hij geeft dus hier ook toe dat hij inderdaad mijn geld heeft gestolen; met mij in de veronderstelling dat mijn pinpas kwijt was op zijn slaapkamer!

Ik voel me nou zo bedrogen |(
aangifte doen heeft geen zin omdat ik mijn pas vrijwillig mee heb gegeven!
Dacht echt dat ik hem na bijna 3 jaar samen wel kon vertrouwen! maar zo blijkt maar weer!

Maar bokkers help! wat moet ik nou? wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door iefke op 26-02-09 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfout uit titel

upendo

Re: mijn vriend steeld geld van mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:24

Eisen dat hij al dat geld terugbetaalt!
het is en blijft stelen, ook al heb je je pas vrijwillig gegeven.

In ieder geval kalm blijven, anders loop je het risico dat je het geld nooit meer terug ziet.

Hou je ons op de hoogte?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:25

Heb je hem al in het echt gesproken dan, ik bedoel.. hij zei wel soort van dat hij het uit zou leggen toch? Misschien is er ook echt wel iets aan de hand (al zou ik niet weten wát zo'n daad dan waard is :? )...

In ieder geval erg vervelend, je zou toch verwachten dat je iemand na 3 jaar kunt vertrouwen
Ik wil je in ieder geval sterkte wensen in zo'n rotsituatie.. :(:)
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 26-02-09 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:26

Nou die zou ik super dumpen he, ik vind het echt niet normaal dat hij zomaar geld van je rekening afhaalt en ik vind het ook niet normaal hoe hij tegen je praat en doet.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:27

Wat een toestand TS :(:)
Ik zou even met je vriend gaan praten wáárom hij het gedaan heeft. Ik hoop dat je je geld nog terugziet!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:27

Jezus zeg! Dat hij dat zomaar even doet zonder jou EERST z'n verhaal te vertellen. Ik ben wel benieuwd welk excuus hij heeft
om jouw geld zomaar af te halen. Hij zei zelf blijkbaar dat hij het 'moest' doen, dus er zal misschien wel wat aan de hand zijn.

Maar toch... Na 3j kan hij je dat vast wel vertellen niet? Succes ermee verder!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:28

Nou, daar ben je dan mooi klaar mee.. Ik zou even aanhoren wat hij te zeggen heeft, je geld terugeisen en dan goed gaan nadenken wat je aan moet met een stelende vriend.

050206051012

:oo

Hier schrik ik echt van :oo

Anoniem

Wáárom heb je hem je pinpas + pincode gegeven?! Sorry hoor, maar dat moet je nooit aan iemand anders geven, ook niet aan je vriend, zelfs niet aan je bloedeigen kinderen. Niemand kun je vertrouwen als het daarom gaat. Iemand zal maar een gokverslaving hebben waar je niks van weet.

Dit gezegd te hebben, ik zou meteen naar de politie stappen als hij niet met een goede reden komt.

Erna_

Ik zou er in elk geval op staan dat het geld terug op mijn rekening komt. Hij heeft geen enkel excuus om dat zomaar eraf te halen.

Als hij echt in nood zat, had hij het ook gewoon kunnen vragen en hadden jullie samen een oplossing kunnen bedenken.

Dit is echt niet goed te praten.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:29

Pff dat is niet niks zeg.
Wat upendo ook al zegt, rustig blijven. Niet over de rooie gaan bij hem want dan zie je je geld misschien wel niet meer terug. laat het hem uitleggen en nadat je je geld terug hebt gekregen dumpen die vent.

lientjeds

In mijn omgeving ook 2 x met zulke zaken geconfronteerd geweest.

De ene heeft de ouders gecontacteerd... geld is in kleine stukjes terugbetaald door persoon in kwestie.

De 2de... die heeft haar geld nog steeds niet terug, maar laat zich elke keer opnieuw vangen, en geeft het hem zelf.

Jouw vertrouwen natuurlijk... is 0,0. Hij heeft wel een héél goede uitleg nodig om dit te verklaren!!!
En of jij hierna nog door wil & kan met hem?

Véél sterkte alleszins!

Joyce_

:oo

Jeetje zeg, dat is niet echt tof om te horen, wat erg! Ik zou inderdaad rustig met hem gaan praten, kijken wat er nu aan de hand is én zwart op wit krijgen dat je het geld terug krijgt én voor wanneer! Misschien is dat niet rechtsgeldig, maar het zal toch wat meer de stok achter de deur zetten dan wanneer je dat niet doet. :j

DyMarvel

lekker dan . pfff er moet wel iets heel ergs zijn gebeurd wil hij zoiets kunnen rechtvaardigen.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:30

Jeetje heftig.. Ik zal inderdaad wel goed naar zijn verhaal luisteren, wellicht heeft hij er een reden voor.. Geloof iig niet zomaar alles wat hij tegen je zegt, hjij heeft immers ookal gelogen over dat je pas was gestolen...

Verder heel veel sterkte en succes!

Blijf wel goed nadenken bij de keuzes die je maakt!

Ylana

Juul schreef:
Wáárom heb je hem je pinpas + pincode gegeven?! Sorry hoor, maar dat moet je nooit aan iemand anders geven, ook niet aan je vriend, zelfs niet aan je bloedeigen kinderen. Niemand kun je vertrouwen als het daarom gaat.

Meiske, ik wil niet weten wat jij allemaal mee gemaakt hebt dat jij het zo donker ziet... :(:)

Anoniem

Pikeur schreef:
Heb je hem al in het echt gesproken dan, ik bedoel.. hij zei wel soort van dat hij het uit zou leggen toch? Misschien is er ook echt wel iets aan de hand (al zou ik niet weten wát zo'n daad dan waard is :? )...

In ieder geval erg vervelend, je zou toch verwachten dat je iemand na 3 jaar kunt vertrouwen
Ik wil je in ieder geval sterkte wensen in zo'n rotsituatie.. :(:)

Precies wat ik dacht.

Tallie1979

ook dat smsje van je vriend.. Sorry, maar die reactie vind ik ook niet normaal, hoe oud is TS en hoe oud is vriendje in dit geval?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:31

Ylana schreef:
[naam] schreef:
Wáárom heb je hem je pinpas + pincode gegeven?! Sorry hoor, maar dat moet je nooit aan iemand anders geven, ook niet aan je vriend, zelfs niet aan je bloedeigen kinderen. Niemand kun je vertrouwen als het daarom gaat.

Meiske, ik wil niet weten wat jij allemaal mee gemaakt hebt dat jij het zo donker ziet... :(:)

?? Niks meegemaakt op dat gebied. Iedereen weet toch dat je dat voor jezelf moet houden................ En je quote precies 1 belangrijk zinnetje niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-09 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:31

Ylana schreef:
Juul schreef:

Ik vind het nu eigenlijk eerder realistisch.. Als je na 3 jaar je vriend blijkbaar nog niet kunt vertrouwen. Houd dan maar lekker je pincode voor jezelf.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 15:31

het ergste vind ik nog dat hij liegt tegen mij; tot op t laatst; ik was nog bij de rabobank en belde daar overstuur hem op en toen zei hij; dat hij niks had gedaan en nergens vanaf wist; kreeg daarna nog 2 smsjes van: ik heb dat echt niet gedaan kady geloof mij nou is & toen ik eenmaal thuis was krijg ik een sms van dat hij niet anders kon

terwijl hij zelf ook gewoon geld heeft (tenzij hij daar ook over liegt) want zat op msn met hem en daar stuurde hij een stukje tekst van zijn internet bankieren & daar was duidelijk op te zien dat zijn bank saldo toch wel met 3 nullen is dus dan vraag ik me weer af; liegt hij daarover of is zijn geld zo snel opgeraakt????

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:32

Ik zou even diep ademhalen en met hem rond de tafel gaan zitten. Zorg dat je eerst je geld terugkrijgt als het even kan. Ik moet wel zeggen dat als de uitleg me niet zou bevallen of ik mijn geld niet zou krijgen, ik hem de deur zou wijzen. Niemand komt aan mijn centen.
Ik zou heel goed opletten dat hij geen gok/drugsprobleem heeft.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:32

Dat hij jouw geld uitgeeft vind ik eigenlijk nog tot daar aan toe, ook al had hij dat kunnen vragen... maar dat hij er over liegt! Dat vind ik veel erger! En dan ook nog met krachttermen smijt in z'n smsje (maar misschien is dat wel zijn normale taalgebruik :? ) Ben benieuwd met welke 'uitleg' hij komt. Succes ermee, ik hoop dat je snel je geld terug hebt!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:33

:\

Wat ik zou doen , eisen dat hij het geld terug betaald , dat sowieso. Daarna zou die met een heeeeeeeeeeeeel goed verhaal mogen/moeten komen wil ik hem ooit nog vertrouwen. :n

Wat kút voor je zeg , zeker na 3 jaar.. en er dan ook nog over liegen...... :(:)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:33

Wow :oo Dat zou je niet verwachten na 3 jaar relatie :s Toen wij net gingen samenwonen zat ik nog op school en kreeg ik van mijn vriend zomaar elke dag zijn bankkaart mee, maar nooit heb ik ook maar 1 cent teveel uitgegeven :n Ik ben benieuwd wat hij zegt als je hem ziet!

Ik kan ook een print doorsturen van mijn bankrekening maar ik kan wel proper de cijfertjes aanpassen als ik wil...