En wanneer TE dun?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:42

ik heb nu een normnaal figuur maar tot mn 17e ging ik leiver niet zwemmen omdat al mn ribben uitstaken, je zag ze aan de voorkant, maar ook op mn rug zag je bij mn zij alle ribben, en mn heupbotten staken uit(nogsteeds!kan niet op mn buik liggen dan lig ik op die 2 botten en dat doet pijn en worden 2 blauwe plekken)

ik heb een hele tijd net 50 kilo gewogen bij 1,79 dus dat was gewoon mager, maar ik snoepte heel de dag door! en ik heb al een paar keer een discussie gehad met een vertrouwenspersoon op school, dat ik het wel gewoon kon zeggen als ik een eetstoornis had....en ze geloofden me gewoon niet als ik zei dat alles goed gaat ,maar dat ik gewoon erg mager was!

en nu heb ik een normaal figuur, mn heupen steken uit en nu ik sinds een maand of 4 fulltime bij een spruingstal werk zie je mn ribben ook weer, maar ik heb nu wel een normale kont!en bovenbenen en (helaas) ook een buikje...maar ik voel me nu prima zoals ik ben! weeg zo rond de 62-64 kilo en daar voel ik me goed bij!(BMI=19.97 dus is ook goed)

als ik bij de ouders van mn vriend ben MOET ik altijd iets eten, ook al kom ik er ff een halfuurtje, net na t avondeten, ik moet en zal een appelflap of een toetje of een gevulde koek of weet ik veel eten, een simpel speculaasje telt niet, ik moet iets eten wat meer vult, en als ik dan echt af blijf laan, dan moet ik nog maar een glas drinken pakken!en een chocolaatje! en dat terwijl ze zelf heel erg mager is!

en feestjes, vooral die leuke verjaardagen van de vriendinnen van vrienden van mn vriend(vage zin haha) die zitten altid te zeuren dat ze dik zijn(sommigen zijn dat idd ook) en ze doen nix dan klagen, en ondertussen proppen ze zich helemaal vol, en als ik dan iets afsla begint het gezeur 'o jij lijnt zeker altijd streng daarom ben je zo slank...' of 'ja is er iets, waarom hoef je geen 2e stuk taart...' dat ik genoeg heb aan 1 stuk snappen ze dan schijnbaar niet!

maar nu voel ik mezelf goed bij mmn gewicht,m tot 2 jaar geleden baalde ik ervan dat mn botten uitstaken, maar ik heb wel een vrij rond gezicht, dus daar zag je niet aan dan mn ribben&heupen uitstaken, alleen dat ik dunne benen had zag je, maar bv gym op school was een ramp, als ik viel dachten ze meteen o die heeft wat gebroken...en die opmerkingen dat ze botten konden tellen, of mij bij bio in de klas konden zetten ipv het plastic skelet...en heb mezelf veel moeten verdedigen dat ik echt geen anorexia heb(en t vervelende is, mn zus heeft al jaren een eetstoornis, en dan moest ik me gaan verdedigen dat ik het niet had...)

daarom hoor je mij ook nooit over iemands figuur oordelen!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:09

Ondanks dat ik echt niet mager ben, eigenlijk gewoon heel tevreden krijg ik zoveel gezeur, ben je aan de lijn? ik drink nml altijd colalight, had vroeger nml sterke reactie op suiker en vind het nu gewoon lekker. Ik denk dat mensen dat altijd bij vrouwen hebben, dik, dun of normaal. Als je iets laat staan komen de vragen... zucht

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:36

Ik ben 1.83 en weeg ong 60. Nou vind niet dat ik mager ofzo ben hoor, heb genoeg vet. Clown En ik eet ook gewoon alles. Ik vind iemand te mager zoals clautje en desiree zeiden.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 21:18

Ik merk gewoon dat je nooit ontevreden mag zijn. Ik vind mijn heupen in vergelijking met de rest te breed, maar o wee als je dat zegt. Belachelijk. En misschien is het ook niet echt zo, maar ik zie mezelf wel zo.

Ik drink cola light, heb altijd zoetjes in mijn thee ipv suiker en dat vind iedereen raar.
Dat ik een MC Donald's verslaving heb, daar hoor je niemand over..... Haha!

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:25

DIt is erg moelijk vast te stellen. JE gewicht is niet altijd even betrouwbaar, je letterlijke omvang zegt meer.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:36

suzanne schreef:
Ik drink cola light, heb altijd zoetjes in mijn thee ipv suiker en dat vind iedereen raar.
Dat ik een MC Donald's verslaving heb, daar hoor je niemand over..... Haha!


Ik drink ook altijd cola light (ben namelijk verslaafd aan de cola Schijnheilig ) En als ik dan elke keer zoveel suiker binnen krijg.. Op school had ik dus een blikje cola light, en gelijk vragen er een paar of ik op dieet ben Frusty

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:26

suzanne schreef:
Ik merk gewoon dat je nooit ontevreden mag zijn. Ik vind mijn heupen in vergelijking met de rest te breed, maar o wee als je dat zegt. Belachelijk. En misschien is het ook niet echt zo, maar ik zie mezelf wel zo.

Dat je heupen breed zijn, dat is je bottenbouw, daar valt niets aan te veranderen, ook niet als je ging lijnen. En heupen te breed, ja, dat hoort bij vrouw zijn. MAar de maatschappij heeft ons geleerd dat er als een echte vrouw uitzien helemaal niet mooi is. Smalle heupen zoals bij een man wordt meer gewaardeerd. Er zit toch wel iets structureel fout he, als je dat zo bedenkt.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:32

Ik ben ook heel erg slank gebouwd. En weeg de laatste tijd ook echt te weinig. Ik eet hartstikke veel, maar ik kom gewoon echt niet aan. Ik weeg nu al bijna 2,5 jaar hetzelfde gewicht, 2,5 jaar was het niet te weinig omdat mijn bouw gewoon slank is. Maar nu ben ik nog wel gegroeit dus ik weet zeker dat het nu wel te weinig is. Ik krijg ook vaak zulke reacties dat ik te dun ben, dat ik aan moet komen. Maar ikzelf vind dat toch nog best mee vallen. Ik ben er redelijk trots op, dat ik alles kan eten zonder aan te komen. En daarbij komt ook nog, je ziet mijn ribben niet, je ziet mijn sleutelbeenderen niet zitten enzo.. Ik ben gewoon slank gebouwd maar heb hier en daar wel een beetje vet zitten hoor.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:25

heel herkenbaar, niet zozeer voor mijzelf ik ben wel aan de dunnen kant dat wel. Meer voor mijn zusje zij is echt ontzettend mager. Opmerkingen van "ga eens wat meer eten" (en dan ook nog eens denken dat ze daar zelf niet op zou komen) tot en met anorexiapatient. Het lijkt alsof je over dikee mensen niks mag zeggen terwijl iemand die dun is wel van alles te horen krijgt.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:19

Ik ben een beetje mollig, na mn zwangerschap erg aangekomen, en ben de laatste paar jaar ook nooit meer dun geweest maar ik zit er niet zo mee, als de tijd er rijp voor is ga ik weer afvallen, al gaat het nu een beetje vanzelf.Ik snoep soms te veel, en ik vind het niet erg als vriendinnen er wat van zouden zeggen.
Ik denk idd. als je je ribben kunt zien dat je te dun bent maar ach, als je maar gezond en gelukkig bent en Suzanne er is toch niks verkeerd aan jouw figuur!!!?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:47

Ik weeg vanaf mijn 14e al hetzelfde 50-52 kg. En ja ik krijg ook commentaar dat ik dun ben. Het laatste was een lat met een zandloperfiguur. Mmm ben zelf tevreden en ben ook wel blij dat ik 'wat' borsten heb anders lijk je meteen een stuk dunner. En ik eet echt wel waar ik zin in heb. Ze zeggen dat het na je 30e komt. Ben benieuwd nog een half jaartje dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:59

Lisette, die dreigementen heb ik ook jaren aangehoord hoor, bij je 30ste zou wel alles veranderen en als je dan 30 bent, dan wordt het wel op je 40ste, enzovoort. Het is een bepaalde vorm van jaloezie heb ik gemerkt. Zo kende ik een meisje die er zo vreselijk mee bezig was dat ze bij elk onsje wat zij aankwam, ze mij moest vertellen van diebladiebladiebla en dat ik maar mazzel had enzo. Wat je mazzel noemt... Als ik naar mijn moeder kijk, dan heb ik er alle vertrouwen in dat het nog wel even kan duren voordat ik tonnetje rond ben.