Hoe kom jij aan je baan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:44

Eerste full time baan op de helpdesk van een grote internet provider via een advertentie op hun site.... wonder dat ik aangenomen werd, maar wat Lielle al zei, als je PC kon schrijven was je aangenomen. Dat een maandje of 10 gedaan en toen ben ik naar Ierland verhuisd. Daar voor mezelf gewerkt, samen met een vriend. Veel ervaring opgedaan op IT gebied en veel geleerd... Toen een aantal keer via internet gesolliciteerd (monsterboard) en uiteindelijk door Computer Futures opgepikt en "verkocht" naar mijn huidige werkgever. Via hen heb ik een aantal verschillende sollicitatie gedaan voor zowel webdesign als systeembeheer functies, waarbij ik uiteindelijk twee verschillende banen aangeboden kreeg. De systeembeheer baan leek me echter veel leuker en met meer carriere mogelijkheden. Ik zit hier nu alweer 1.5 jaar en ik denk ook niet dat ik hier wegga.

Wat op zich wel grappig is is dat mijn eerste sollicitatie gesprek per telefoon was, terwijl ik in een hotel in Manchester zat... dat was gelijk een heel gezellig gesprek met gelukkig een heel "onofficieel" tintje eraan.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:45

Computer Futures is een uitstekend W&S bureau, heb veel goede kandidaten via hen gesproken toen ik recruiting deed Haha!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:39

ik heb eerst een tijdje voor een uitzendburo gewerkt, ik vond het werk zo leuk dat ik gesoliciteerd heb als leerling.
Dat houd in dat je naast je werk ook nog leert op kosten van de baas.
en het bevalt me vandaag de dag nog steeds goed!!!!!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:53

Ik ben gebeld Haha!.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:23

Het is me altijd zo aan komen waaien. Moest dan wel op gesprek komen, maar dat ging altijd goed.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:46

Mijn eerste baan was een tijdelijke vervanging tot de zomervakantie voor groep 5/6. Daar ben ik aan gekomen daar een tip van iemand die ik kende die daar werkte. Toen waren er meerdere sollicitanten.
Terwijl ik daar werkte.heb ik nog diverse sollicitatiegesprekken (advertenties bij arbeidsbureau en in de kranten) gehad, voor na de zomervakantie. En uiteindelijk kon ik kiezen toen ik daar wegging tussen twee scholen, aangezien ze me bij alle twee wilde aannemen. En ondertussen werk ik nu al weer zes jaar op mijn huidige school.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:17

Via een uitzendbureau. Inmiddels heb ik al weer drie jaar een contract voor onbepaalde tijd. Erg handig hoor, zo'n uitzendbureau, zij doen de screening en jij hoeft niet alle kranten uit te spitten.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:45

Lielle schreef:
gesolliciteerd in de IT detachering in oktober 1998. Als je PC kon schrijven werd je aangenomen Haha! (schat mezelf iets hoger in trouwens *LOL*)


idem. Ik alleen iets eerder, namelijk 27 september!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:49

Lielle schreef:
Computer Futures is een uitstekend W&S bureau, heb veel goede kandidaten via hen gesproken toen ik recruiting deed Haha!


Vind je? De kandidaten die wij hier hebben gehad waren allemaal stuk voor stuk hopeloos Tong uitsteken

Behalve ik dan, natuurlijk Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:56

echt waar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:47

Voor deze baan heb ik gesolliciteerd op een advertentie in een regionaal dagblad. Ik weet niet hoe veel reacties of kandidaten er waren. Wel weet ik dat ze naar aanleiding van mijn interesse het takenpakket niet te strak hebben afgebakend waardoor ik nog veel groei- en ontwikkelijks mogelijkheden heb. Best luxe *LOL*