Wanneer ben je nu TE dik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:39

Je bent te dik als je jezelf niet meer prettig voelt in je lijf. Te veel overgewicht is natuurlijk ook ongezond, maar dat is de medische kant. Je maat is ook afhankelijk van je lengte.
Voor mezelf vind ik maat 38 oké, bij een lengte van 1.71 m. Dit heb ik gelukkig ook. Ik baal er alleen wel eens van dat ik in de loop van de jaren er steeds meer aan moet doen om het een beetje strak te houden. Maar ja, dat schijnt normaal te zijn. Verward

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:42

Ik vind iemand "te dik" als het niet bij diegene past (ik kan eigenlijk niet echt over andere oordelen).
Bij de ene van 1.70 is 60 kg. een mooi gewicht, terwijl dat bij de andere persoon misschien wel (te dik) eruit ziet.
Heel verschillend, kan ik dus niet echt een oordeel over geven!!

Ik vind iemand "te dik" als het totaal plaatje niet klopt Lachen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:46

Wanneer je als je op het strand ligt word teruggerold naar de zee door de omstanders....




Omdat ze denken dat je een aangespoelde walvis bent.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:47

Steef schreef:
Wanneer je als je op het strand ligt word teruggerold naar de zee door de omstanders....
Omdat ze denken dat je een aangespoelde walvis bent.


*LOL*

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:51

ik ben 1.63 en heb maat 38 en weeg 47 ik vind me zelf niet te dik maar ik ben er niet echt te vreden mee en omdat ik zelf heel onzeker ben over mijn figuur vind ik een ander nooit te dik en ik let er niet zo op ik heb het al erg genoeg met me eigen gewicht dus ik oordeel niet over andere mensen over het gewicht

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 20:05

Renske20 schreef:
ik moet zeggen dat ik slanke mensen(maatje 36) mooier vind dat mensen met bv maat 42 ofzo aan, maar als je een en al bot bent is het ook geen gezicht!

ik beoordeel mensen er nooit om, maar wanneer ze zich slecht kunnen bewegen of zich slecht voelen door hun gewicht, dan vind ik wel dat ze er wat aan moeten doen!

voor mannen geld hetzelfde, geef mij maar iemand met een behoorlijk strak lichaam, maar niet zo;'n botje! en spieren zijn leuk, maar 1 bonk spieren is ook weer niet iets te overdreven...

maar mensen zijn het mooiste als ze zichzelf prettig voelen en lekker in hun vel zitten!dan stralen ze dat uit!


Helemaal mee eens Lachen Volgens mij zitten we trouwens wel op 1 lijn qua smaak van mannen Haha!
Verder beordeel ik niemand erom alleen soms maken we er weleens grapje's over,Maris: ik heb het koud! wij: hoe kan dat nou je heb toch vet genoeg }> haha alleen dan elke keer bij iemand anders hoor. En bij mij meestal over dat ik zo dun ben, maar we menen het allemaal niet.
Perfecte maatje: 34 en laat ik nou net 36 hebben Scheve mond Knipoog

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 20:30

Ja wat is te dik he...
Als je gezondheid er onder leid, dat is te dik. Niet als je je goed voelt.
Ik kan me soms wel erg kwaad maken om dokters die tegen mensen zeggen dat ze te dik zijn terwijl ze zich geweldig voelen. Zeggen ze zelfs tegen een man die aan de triatlon(hoe je het ook schrijft) meedoet.
Noem je jezelf dan een dokter?

Zelf vind ik mezelf niet dik, maar een paar kilootjes minder zou ik niet erg vinden Haha!
Een mooie maat vindt ik 36/38/40. Ik vindt een vrouw ook mooier als ze vormen heeft. Latten zijn maar niks Misselijk

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 20:48

Maatje 34 perfect? Volgens mij is dat nog een kindermaat. Zelfs al zou ik nu achterlijk veel afvallen (heb een normaal figuur) zou ik daar nog van zijn levensdagen niet in passen, daar zijn mijn armen en benen veel te lang voor.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:32

Ik vind mensen te dik als het mee te tillen extra gewicht ze in de weg zit, denk aan gezondheid maar ook het meezeulen en wanneer ze leggings aan gaan trekken. Dat is niet mooi. Je moet je kleden naar je omvang.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:33

je bent te dik als je zelf niet lekker in je vel meer zit...........

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:56

Ik ben ongeveer 1.85m lang, en rond de 65 kilo. Volgens dat BMI-meter ding van Jippie ben ik te licht; BMI= 18.39.
Ik vind mezelf juist qua gewicht precies goed, slank zonder dat al m'n botten eruit steken. Er zou van mij ook rustig nog wat aanmogen hoor, daar niet van Knipoog. Maar het moet niet te gek worden, ik zou het vreselijk vinden om 'te dik' te zijn. En ja, wat versta ik daaronder.... Persoonlijk vind ik mezelf al te dik als ik overmatige vetrollen zou krijgen, een buikje enzo . Lijkt me echt heel erg Haha!.

Bij andere mensen let ik er niet zo op. Je kan mensen toch nooit op hun gewicht beoordelen, omdat je hun achtergrond niet weet. Zo was er een meisje bij ons op school die echt belachelijk dik was, ik vond het er niet uitzien. Via via hoorde ik dat ze een ziekte had (gehad) *vraag me niet meer welke* waardoor ze op dit gewicht was gekomen. Dan stel je je mening over zo'n persoon toch meteen aardig bij Lachen.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik me wel erger aan mensen die echt overmatig dik zijn (zelf last hebben van hun gewicht, geen conditie hebben ed). Dan heb ik zoiets van 'ga er dan aan aan het werk'.
eigenlijk niet goed hoor, om zo te denken.. ik zal het ook nooit zeggen, maar het schiet wel eens door mijn hoofd Lachen.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 23:09

Ik vind iemand niet zo snel te dik. Ik heb zelf maat 40/42 ik weeg denk ik 75 kilo en ik ben 1.70. Toen ik 10 kilo lichter was vond ik mezelf te dik. Maar dat ligt ook aan de leeftijd ik was toen 16 of zo. Nu vind ik dat er wel een kilo of 5 af kan maar ik ga er geen honger voor lijden. Ik heb verder geen last van mijn gewicht. Ik rijd lekker paard en ik doe 2 uur per week aan aerobics. Er gaat alleen niets af. Ik snoep bijna nooit, ik eet haast nooit patat of zo. Ik accepteer mezelf zoals ik ben en dan ben je al een heel eind, dan straal je ook meer uit en zien mensen die paar kilo's ook niet zo snel.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 23:20

Ik vind mensen te dik als ze zo met hun knieen langs elkaar schuren tijdens het lopen. Als ik om me heen kijk vind ik mezelf absoluut niet te dik, maar voor mezelf vind ik wel dat er 4 kilo af mag, gewoon omdat dat mooier staat straks in de zomer. Cool dat gaat dus ook wel gebeuren..

Naar maten kun je niet echt kijken vind ik. Met broeken heb ik gewoon maat 38, maar ik ben nogal vrij breed bij mijn schouders, dus bij een getailleerd bloesje neem ik altijd Large of maat 42...als ik broekmaat 42 had, dan zou ik me meer zorgen maken.
Vind ik ook niet mooi trouwens als je paardrijdt en het ziet er bovendien niet erg sportief uit....je moet toch al iedereen wijsmaken dat paardrijden wél een sport is Frusty

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 23:41

Het ligt ook een beetje aan je lengte én leeftijd !
Iemand die in maat 38 past en maar 1,50 m is, kan er dikker uitzien als iemand die maat 42 heeft en 1,80 m is ! Verder vind ik dat vrouwen, als ze iets ouder worden, er beter uit zien als ze niet meer zo super dun zijn; het vet heeft ook een voordeel, het trekt de rimpels in je gezicht mooi glad Pling !
Ik ben zelf 1,73 m en had een paar jaar terug mt. 36/38 . Daar voelde ik me niet goed bij Scheve mond ! Helaas ben ik nu wel weer behoorlijk aangekomen Verdrietig en voel me nu weer te dik Scheve mond ... ik persoonlijk voel me het beste in mt. 40 .

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 23:57

Mijn haren gaan omhoog staan als ik lees dat mensen die een mooi gewicht hebben...het toch fijner vinden als er nog een paar kilo af is...ja sorry hoor.
Ik had altijd een mooi gewicht..precies goed voor mijn lengte, maar helaas werd ik ziek en moest medicijnen slikken die de kilo's er aan deden vliegen...kan er niks aan doen..eet niet veel...maar toch als je soms mensen hoort praten...bah ik word daar soms misselijk van..."oh er mag toch wel 5 kilo van af...of hierrrrrrrrrrrr moet je zien die vet rol" Lips are sealed
Normaal gezien reageer ik niet eens op dit soort topics...mensen moeten je maar nemen hoe je bent..tenminste dat vind ik...50 kilo of 100kilo...het zit 'm toch in het innerlijk..of niet dan??
En oke..overgewicht is niet gezond..maar er zijn zoveel mensen die er niks aan kunnen doen maar die wel met de nek aangekeken worden..en dat doet best wel pijn.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 09:45

Ik ben wat te dun, ik heb net nog een BMI van 19... Ik heb er geen problemen mee maar zou het niet erg vinden als er een paar kilo bijkwam. Ik heb maatje 36 soms 38. Ik voel me er goed bij dus ben ook verder niet van plan om er veel aandacht aan te geven, ik weet van mezelf dat ik gewoon gezond leef en goed eet, dus meer doe ik er ook niet aan om aan te komen.

Ik vind 38 een mooie maat voor dames. Ik vind iemand te dik als die vetrollen heeft.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 09:51

Ik vind maat 38 voor vrouwen een goede maat... Ik heb maat 38 gehad maar nadat ik vorige jaar ben gestopt met roken zit ik helaas weer in maat 40 Schijnheilig

Ik vind ook dat iemand te dik is als zijn gezondheid in gevaar komt en als je jezelf niet meer lekker voelt bij het gewicht dat je hebt. Ik vind mezelf nu al te dik Schijnheilig en zou graag naar maat 38 terug willen maar ben ook gek op snoepen Vingers aflikken Ik moet/wil nog wel zo'n 8 kilo afvallen. Oh ja ben 1.74 m.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 10:04

Geweldig, dat BMI. Ik zou dus een ideaal gewicht hebben bij 77 kilo. Hmm, klinkt een beetje anorexiaal.. Ik ben juist 15 kilo afgevallen, weeg nu dus zo'n 90 kilo.. Nog steeds overgewicht Verward

Overigens heb ik niks speciaal gedaan voor dat afvallen, het ging er gewoon vanaf Haha!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 10:04

Ik vind mezelf echt te dik, (ken nog wel lopen hoor Haha!, maar ik ben wel bezig om dit te veranderen. ik heb een nieuwe verslaafd geworden aan sporten. ja echt waar!!! Kwijl

ik ga nu 4 uur per week sporten 3 uur fitness en 1 uur body combaten (dat is echt super leuk)

op water en brood daar kan je niet op leven, je gaat je er alleen maar k*tter door voelen, af en toe wat lekkers is helemaal niet erg. (op water en brood kun je wel leven maar echt happy er door ga je je niet voelen zo bedoelde ik het eigelijk)

in iets meer als 2 maanden tijd ben ik 7 kilo afgevallen nog 10 kilo en ik ben tevreden.

nu heb ik nog maatje 40-42 maar dat moet gaan worden 38-40.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 10:31

als iemand er zelf last van heeft of kleren aanheeft waar het niet in staat vind ik diegene te dik. Veel meisjes zijn niet echt dik maar trekken dan wel een topje aan waar hun hele buik uitkomt. zo accentueer je alleen je wat mindere punten naar mijn idee.
Zelf heb ik maat 36 ongeveer, officieel weeg ik te weinig maar ik vind het prima zo en zou ook niet willen wegen wat ik officieel zou moeten wegen. maar bij andere mensen is het maxiumumgewicht gewoon onhaalbaar omdat ze dan niks meer zouden kunnen eten. Ik denk dus dat het ideale gewicht voor iedereen verschilllend is.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 10:41

Ik wil ook wel graag weer een maatje 38. Iedereen zegt me niet dik te vinden, maar ik voel me wel te zwaar. Ben dus ook bezig daar wat aan te doen Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:43

mensen zijn IMO te dik als ze er zelf lichamelijke of geestelijke problemen door krijgen

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:18

Ik ben eigenlijk te dik als je kijkt naar mijn maat en gewicht, maar gelukkig ben ik ook lang, dat scheelt een hoop, aan de andere kant is dat juist ook weer lastig aangezien ik dan juist snel zwaar ben voor bijvoorbeeld kleine paardjes.

Ik loop intussen bij een dietiste een maand of 2, de conclusie momenteel is dat ik niet afval bij een veranderd eetpatroon Tong uitsteken (Ben net geweest en op de weegschaal geweest).
Weet niet of ik daar nou zo blij mee moet zijn Verdrietig
Ik eet gewoon netjes volgens de dietiste, alleen heb afentoe een vreetbui bijv als ik ongesteld moet worden Knipoog Maar dat valt te overzien.
Maar ik heb ook sinds een maand of 6 medicijnen die niet echt qua dat in het voordeel zijn.

Mijn vriend staat ook intussen op dieet, die is te licht, hij moet flink dooreten om een beetje op gewicht te blijven.

Wanneer je echt te dik bent Verward Als je gezondheidsproblemen krijgt, als je niet meer lekker in je lijf zit (en dan hebben we het niet over de dametjes die met hun maatje 38 vinden dat ze te dik zijn).
De grens is heel moeilijk vast te stellen.

Overigens is mijn schoonzusje slank, tegen het dunne aan, maar die heeft maat L of 40, en ze weegt ook 73 kg, maar ze is wel 1,85, dus verkijk je niet op maten of gewichten.
Het beste kan je nog een combinatie van de bmi en je werkelijke gemoedstoestand nemen.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:03

Llewella schreef:
Wanneer je echt te dik bent Verward Als je gezondheidsproblemen krijgt, als je niet meer lekker in je lijf zit (en dan hebben we het niet over de dametjes die met hun maatje 38 vinden dat ze te dik zijn).


Iedereen mag toch vinden dat hij of zij te dik is? Oke, vergeleken met anderen ben je dan misschien helemaal niet dik, maar als je naar jezelf kijkt en je bent niet tevreden of je voelt je er niet zelfverzekerd bij, dan mag dat toch?? Ik snap niet dat je eerst wel 100 kilo moet wegen om jezelf te dik te mogen vinden! (terwijl die mensen die heel zwaar zijn er misschien helemaal niet mee zitten en zich prima voelen)
Uitzondering dan voor mensen die duidelijk te dún zijn en nog beweren dat ze te dik zijn, de zgn anorexiapatienten...die gaan dus duidelijk te ver.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:30

ik heb een BMI van 18,5. Hebben we op school uit moeten rekenen. Ik heb zelf maat 36, maar ik vind eigenlijk niet snel iemand dik. Ik ga zoiezo niet bepalen voor andere wat dik is. Iedereen is mooi, ook al is diegene zo dik zoals steef zegt: zo dik dat ze je terug in zee rollen. Maar te dik vind ik als ze niet meer kunnen lopen omdat ze dan hun botten te zwaar belasten, dat is ongezond