Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
plagom schreef:In de quest van februari staat een artikel over Darwin en 6 misvattingen van zijn theorie. Wel leuk om te lezen!
Overigens vind ik het belangrijk dat er over zowel Darwin als het scheppingsverhaal op de middelbare school gesproken moet worden. Zo kunnen de leerlingen hier hun eigen mening over ontwikkelen. Maar ik geloof dat dat ook wel op bijna iedere school gebeurdt. Kan me wel voorstellen dat het onderwerp op sommige scholen wat eenzijdiger belicht wordt.
plagom schreef:Overigens vind ik het belangrijk dat er over zowel Darwin als het scheppingsverhaal op de middelbare school gesproken moet worden. Zo kunnen de leerlingen hier hun eigen mening over ontwikkelen. Maar ik geloof dat dat ook wel op bijna iedere school gebeurdt. Kan me wel voorstellen dat het onderwerp op sommige scholen wat eenzijdiger belicht wordt.
MarcoBorsato schreef:Wendy schreef:Misschien handig dat je dan even een fatsoenlijke openingspost maakt met een linkje naar dat andere topic?
Ik heb het andere topic inmiddels gevonden hoor, maar snapte het eerst even echt niet![]()
Darwin VS God is toch duidelijk?
Sieltjuh schreef:Ik zeg ook vooral niet dat alles wat in de bijbel staat trouwens onzin is. Ik denk dat het vooral een heel "geromantiseerd" verhaal is, gebaseerd op echte gebeurtenissen.
Nogmaals, Darwin heeft met zijn evolutietheorie ook niet altijd op de goede weg gezeten, maar het heeft wel zeker bijgedragen. Kijk alleen maar op medisch gebied
@ benangelique: absoluut met je eens dat er nog genoeg te "ontdekken" is, maar in mijn ogen heeft dat niets met een God te maken.
Misschien heb ik het wat ongelukkig verwoord. IK zal het persoonlijk niet samen kunnen doen. Ik denk, dat als ik gelovig was geweest, toch aan mijn geloof was gaan twijfelen, als je de informatie krijgt, wat wij op school hebben gekregen.
[edit] Misschien totaal offtopic, maar ik heb in mijn relatief korte leven al genoeg dingen meegemaakt, dat mij er van overtuigd dat de wereld nou eenmaal niet eerlijk in elkaar zit, en als er een God had bestaan Hij bepaalde gebeurtenissen niet had laten gebeuren. De evolutietheorie is trouwens ook een hele chagrijnige theorie, als je er goed over nadenkt. Mensen leven om op te groeien, zich voort te produceren en vervolgens te sterven. Ik kan me voorstellen dat mensen dan willen geloven, dat er na het leven hier op aarde meer is, want dat is nou eenmaal een veel leuker vooruitzicht.