Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Marjo_Wystan schreef:ik snap je even niet, want zoals ik het zo lees heb je twee keer betaald? zo ja, hoef je geen incassokosten te betalen en moet je even je betaalbewijs sturen. ingebrekestelling is wat je nu hebt gekregen, die is verplicht, maar dat doet t incassobureau, t zou netjes zijn als t bedrijf ook een brief zous turen eerst, maar volgens mij hoeft dit niet wettelijk. verder hoor je er iets over terug te vinden in de algemene voorwaarden van t bedrijf, die heb je geaccepteerd (hoewel hier vast ook onderuit te komen valt, de meeste algemene voorwaarden kan je accepteren zonder ze te lezen, officieel hoor je algemene voorwaarden eerst te openen, te lezen (lees: doorscrollen) en dan hoor je t pas te kunnen accepteren)
Mandoline schreef:Wendy: Nee, ze hebben het toen niet over een uiterlijke betaaldatum gehad, alleen of ik het nog even wilde terugstorten.
Falona schreef:Begrijp ik goed dat jij alsnog vorige week het geld hebt teruggestort? Dan hoef jij nu niets meer te doen. Eventueel zou je het incassobureau en het bedrijf nog kunnen bellen om te zeggen dat je het al hebt overgemaakt. Het heeft elkaar gewoon gekruist en dat gebeurt zo vaak, dat is geen enkel probleem.
Het geld dat je vandaag hebt overgemaakt had je alleen niet over moeten maken. Je hebt immers al betaald dus waarom zou je nog een keer betalen? Zie dat nu maar eens terug te krijgen.

Mandoline schreef:Ik heb het even nagekeken, en ik heb het dus zondag middag overgemaakt, en gisteren kreeg ik de brief.
Moet ik gewoon alleen het incassobureau bellen, of beide bedrijven?

Marchador schreef:Wat raar, de betaling en de brief hebben elkaar gekruist. Dan is het toch zo dat die kosten komen te vervallen?
Ik zou het bedrijf waar je de bestelling van hebt ook even bellen.

, mits de debiteur de betaling kan aantonen.
Marchador schreef:Hoe bedoel je precies met die brieven die je kreeg?
je kreeg de eerste brief op 6 februari, van het incassobureau neem ik aan. hieron stond een bedrag dat je binnen 5 ? werkdagen moest betalen. En nu krijg je de tweede brief van hun waarin weer staat dat je binnen 5 werkdagen moet betalen?
In ieder geval zou ik het (maar dat is mijn mening) betwisten. zowel bij het incassoburau als bij het bedrijf waar je besteld hebt.
Want heb je dat bedrag nu twee keer betaald?
Het is inderdaad wel wat vreemd

Marchador schreef:Gewoon even bellen als je denkt dat het niet kopt of er meer informatie over wilt.
Ja, maar dan heeft het toch nog elkaar gekruisd? Zie jij niet op welke datum je het hebt over gemaakt? Dus niet wanneer het is afgeschreven?