'grappige' patienten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 16:31

Of voor de gein dan een vergrootglas pakken *LOL*

gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 16:55

kinta schreef:
Je kan je verpleeghulp stage toch ook in een verpleeghuis lopen? Daar heb je er sowieso veel minder last van.
Maar in een ziekenhuis leer je natuurlijk wel een stuk meer en dan zou ik die mannetjes maar op de koop toenemen.


Ik weet het, maar ik studeer geneeskunde en wil later ook graag in een ziekenhuis werken. En aangezien deze stage bedoeld is als eerste kennismaking met de gezondheidszorg gaat mijn voorkeur naar het ziekehuis uit. En in een ziekenhuis zie en leer je ook meer, vaak mag je wel een operatie ofzo bijwonen Haha!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 18:12

Ik zag in je profiel dat je eerstejaars geneeskunde bent, maar zowel in mijn verpleeghuisstage als bij mijn ziekenhuisstage heb ik meegemaakt dat geneeskundestudenten een verpleeghulpstage kwamen lopen.
Ik zou in dat geval ook echt voor ziekenhuis kiezen, behalve als je zeker weet dat je geriater wil worden ofzo Lachen . Tijdens mijn ziekenhuisstage mocht ik ook OK's kijken, maar ik geloof dat het wel per ziekenhuis verschilt, maar misschien mogen jullie het wel altijd? Verward

gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 23:04

Geriater lijkt me niet echt boeiend Bloos
In een ziekenhuis heb je iig veel meer kans dat je een operatie kan zien, die doen ze in het verpleeghuis namelijk niet *LOL*
Een vriend van me is trouwens geplaatst op de afdeling Geriatrie Tong uitsteken Dan ben je nog niet echt opgeschoten...Bloos

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 23:12

gomir schreef:
Een vriend van me is trouwens geplaatst op de afdeling Geriatrie Tong uitsteken Dan ben je nog niet echt opgeschoten...Bloos

Er wordt altijd een beetje neergekeken op de geriatrie, maar dat is volgens mij echt onterecht. De problematiek van ouderen is vaak best complex, vooral omdat er meestal zowel lichamelijke als psychische problemen zijn. Ik denk dat je voor een eerste stage echt niet zo gek zit op een geriatrie afdeling, het is je eerste stage en ik weet zeker dat ook op die afdeling erg veel te leren valt. Vooral omdat je in de 1e nog ontzettend veel moet leren! Lachen
Waar studeer je? In A'dam? (nieuwsgierig)

gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:15

Amsterdam aan de VU. Ik kijk trouwens niet neer op de geriatrie hoor, maar het is niet echt de afdeling waar mijn voorkeur naar uitgaat...Het trekt me gewoon niet zo, maar dat kan natuurlijk ook door het 'stoffige' imago komen. Op de opleiding wordt er ook niet echt positief over gesproken...Bloos

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:10

nou ja bij ons zijn ze allemaal wel redelijk raar, ik werk op een groep waar ze allemaal moeilijk gedrag hebben. Een bewoner van ons een vrouw was vorig jaar op vakantie in Parijs, daar moest ze een grote trap op om ergens te komen. dit wou ze niet en ze begon te schreeuwen en te schelden. Haar begeleiders hadden zoiets van zoek t maar ffe uit we komen je zo wel weer halen, ondertussen schreeuwde zij moord en brand en kwam er een ouder echtpaar naar haar toe die hadden natuurlijk medelijden met zijn klein lief mongooltje! Nou dit kleine lieve mongooltje schreeuwde dat ze haar kop mets houden en stak haar middel vinger uit Haha!
ja we lachen wat af soms, maar helaas mag dat niet wat dan denken ze dat het wel grappig is en dan blijven ze het doen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:16

MirageGidran schreef:
sorry moet er eigenlijk wel om lachen Haha!
maar volgens mij zou ik een kop als een biet krijgen Party!!

En daarom heb ik dus de neiging om te denken dat jij een lief braaf meisje bent! Als je was geweest zoals ik zou je ze wel op hun plaats zetten Extreme duivel

Ik vind het trouwens wel triest gedrag van die mannen en ik zou een opmerking maken als "als deregelijke dingen van jou af komen zit ik er eigenlijk niet zo op te wachten". Ik ga dan echt op de botte toer hoor, en dat kan ik goed!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:53

Zou een opmerking in de aard van "Wat zou je moeder wel niet van je denken als ze je nu zou bezig horen?" geen effect hebben....?