Formule 1 seizoen begint weer !

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
ayrton

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 02:42

Het schiet alweer aardig op naar de klok van 04:00 uur. Ik zit er helemaal klaar voor wat mij betrefd mag de tweede en beslissende kwalificatie training beginnen.

Ayrton


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 13:32

yiy hoor ferrari Boos!
mercedes niet op 1 *zucht* :d heb nog niet veel van gezien en pa wou niet opnemen.

Enya - Daya :-)

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 16:41

Ik heb net de kwaliicatie gekeken (had hem opgenomen), het is wel leuker om naar te kijken op deze manier. Was alleen wel nieuwsgierig wat er zou gebeuren als iedereen weer de pits inging zonder z'n kwalificatie af te maken Haha! , gelukkig voor de FIA gebeurde dit niet.

Het spannende is wel, dat je geen idee hebt hoe de auto's afgesteld staan en wat dus de ruimte is onderling. Ben heel benieuwd hoe het gaat, vannacht !

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

ayrton

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 16:56

Als iedereen zijn snelle ronde niet zou afmaken en dus de pits ingaan dan is de startopstelling op volgorde van binnenkomst in de pits. In het geval van gisteren zou dan dus justin Wilson op pole hebben gestaan. Ik vindt het zeker een stunt van Minardi. Ze hebben nu in tegenstelling tot de andere teams hun auto wel tot beschikking om te sleutelen. Wat zal ik toch lachen als het morgen regent bij de start en de beide Minardi's op de regenafstelling staan terwijl de andere teams dat niet mogen. Ik ben erg benieuwd morgen.

Ayrton

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 19:13

ayrton schreef:
Wat zal ik toch lachen als het morgen regent bij de start en de beide Minardi's op de regenafstelling staan terwijl de andere teams dat niet mogen. Ik ben erg benieuwd morgen.

Ayrton

Oh wat hoop ik hierop.
Hun kunnen de hele auto instellen op regen en de andere teams zullen dan wel spoedig naar binnen gaan om regenbanden erop te gooien maar ja... wel een extra stop!

Vind de nieuwe regels nu al geweldig!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 19:24

Ik ben idd ook errug benieuwd. Weet niet of ik het vannacht red om 4.00, was gister nl. errug laat geworden. Slapen

Maar ben wat dat betreft wel door mn vriendjes aangestoken met het live-virus. Die moesten alles altijd helemaal live zien, en anders niet.

Was een keertje wel humor, want mn ex was tijdens de wedstrijd in slaap gevallen Dromen , had alles gemist en werd vervolgens wakker toen ze op t podium stonden.... Frusty Was heel erg blij dat ik niet dicht genoeg in de buurt was om zn frustraties op te botvieren haha...

Discussieren morgen wel verder over de afloop Cool

ayrton

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 19:38

Als het regent bij de start van de grand prix straks zullen alle andere teams hun pitstop moeten maken. Dit kan dan problematisch worden omdat er een wagen tegelijk geholpen kan worden. Een extra handicap voor de andere rijders wordt dan dat de auto in de regen ook een andere afstelling nodig heeft. Dit kan met een lange pitstop iets verholpen worden maar de optimale regen setup zal niet lukken. Als het dus regent is Minardi sterk in het voordeel en kunnen ze mischien punten pakken. Ik kijk er met spanning naar uit en ik hoop dat het dus regent straks.

Ayrton

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 19:46

Ik ben nog niet geheel bij wat betreft de nieuwe regels, maar ik heb zo'n vermoeden dat me dat vanzelf wel duidelijk zal worden Lachen

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 19:49

Ook ik hoop uiteraard op regen alhoewel Jos zijn voordeel als 'regenrijder' daar nog niet volledig kan benutten vanwege de tractioncontrole. Tijdens de kwalificaties was heel duidelijk te horen dat bij het uitaccelereren het systeem nog volop z'n werk doet. Vanaf Engeland wordt het (dacht ik) verboden? Dan komen de 'echte' rijders pas weer bovendrijven. Ik wacht gespannen af!!!! Vingers aflikken

Nog een paar uurtjes (zucht).

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

ayrton

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:15

Vanaf de grand prix van engeland is inderdaad de traction control verboden. Wat mij betreft had dat nu meteen al mogen zijn. Om in de woorden van Niki Lauda te blijven " met al die hulpmiddelen kan tegenwoordig zelfs een aap een formule1 auto besturen". Ik ben het met deze woorden altijd eens geweest omdat het eigenlijk niet meer zo heel veel uitmaakte wat voor coureur je nu was. Met name op een circuit als Monaco kun je de echte coureurs straks herkennen. Het zal volgens mij echt een spannend en bijzonder seizoen gaan worden. Ook het nieuwe punten systeem spreekt me aan. Zat er vorig jaar nog 4 punten tussen de nummer 1 en 2 nu is dat nog maar 2 punten. Ik als verwoet formule1 fan ben blij met de nieuwe regelementen.

Ayrton

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 04:55

Hoi,

Ik denk niet dat ik je antwoord hoef te geven op de vraag of ik de race ''live'' kijk ! (Zie tijd van het plaatsen van dit bericht ! Haha! )

En over of Jos dan wel Minardi,het einde van het seizoen gaan halen ?
Het enige dat ik daar over kan zeggen is:''Laten we het voor ze hopen !''
Ze stonden deze eerste race alweer ''fraai'' op de laatste startrij !
Jos die uit de pits moet starten !

En dan die team orders !
Oke zijn verboden maar weet jij wat ze voor die tijd afspreken !
Mij doen ze overigens niets.
Als een team beslist om 1 bepaalde rijder voorrang te verlenen dan moeten zij dat weten.
Ik kan me best vinden in de mentaliteit van: Het maakt niet uit wie er wint van de 2 (binnen 1 team) als het er maar 1 van de 2 is !

Groetjes Jacqueline.

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 05:40

Wauw, mooie, spannende wedstrijd met een wat mij betreft mooie uitslag Haha! . De teams blijven mooi bij elkaar zo.

Knap van Jos dat hij hem uitgereden heeft, de reserveauto is in ieder geval voldoende getest Haha! . Was hij nu de enige die maar 1 stop heeft gemaakt ?

Typisch dat juist Ferrari een tactische fout heeft gemaakt in het begin Verward .

Ik ga weer m'n bedje in, truste !!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 05:47

Hoi,

Moet zeggen dat ik de race zelf een beetje rommelig vond,maar ik ben blij voor D.C !
Ik hoop dat hij de negative spiraal waar hij inzat nu eindelijk een beetje door broken heeft !

Op naar Maleisie !

Groetjes Jacqueline,
(Die hoopt dat de Ferrari dan heel blijft !)

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html

ayrton

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 06:15

David heeft een goede race gereden. Met speciale dank natuurlijk aan Montoya die 12 ronden voor het eind nog even een spin maakte. De race mocht er dan rommelig uitzien ik vond deze de mooiste race sinds lange tijd. Helemaal onvoorspelbaar wie er zou winnen. Ik als McLaren fan ben natuurlijk blij met de plaatsen 1 en 3. Ook Jos heeft mijns inziens een goede race gereden het was jammer van die ene pitstop inderdaad. Samen met Raikonen heeft Jos 1 stop gemaakt tegen de rest 2 en een enkeling zelfs 3. Ook weer een knap staaltje teamwork van Vileneuve vonden jullie ook niet?

Ayrton

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 09:00

ayrton schreef:
Ook weer een knap staaltje teamwork van Vileneuve vonden jullie ook niet ?


Hoi,

Op bevel niet binnen komen en dan met zijn tweeen tegelijk !
Och,daar zal onze ''niet op zijn montje gevallen'' Villeneuve wel weer een mooie lezing over hebben !

Groetjes Jacqueline.

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 10:15

Lekker slim van Jacques, ja. Haha!

Wat bedoelen jullie precies met rommelig? Ik ben dolblij met een race waarin er om de haverklap van positie gewisseld wordt, er een van de baan vliegt en je absoluut eigenlijk geen idee hebt wie er nog binnen moet komen voor een pitstop.

Beter als die races van vorig jaar, waarin er twee rode wagens op pole stonden en aan het eind wonnen ! Bah, niks aan Misselijk .

Ik vond Ralph S. z'n rondjes trouwens erg onopvallend rijden ?

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 10:26

Craignethan schreef:
Lekker slim van Jacques, ja. Haha!

Wat bedoelen jullie precies met rommelig? Ik ben dolblij met een race waarin er om de haverklap van positie gewisseld wordt, er een van de baan vliegt en je absoluut eigenlijk geen idee hebt wie er nog binnen moet komen voor een pitstop.


Ik vond Ralph S. z'n rondjes trouwens erg onopvallend rijden ?


Hoi,

Dat de wagens snel van positie wisselen vind ik op zich ook niet zo erg,het kan natuurlijk ook zo hebben geleken omdat er een aantal nieuwe rijders zijn en een aantal rijders in andere auto`s.
Ik ben best goed F1 geinformeerd maar snel even koffie pakken wilde net niet.

Ik vind het trouwens ook mooier/overzichtelijker als er een aantal kleinere gevechten over een groter deel van de baan plaats vinden dan dat ze allemaal zo dicht op elkaar rijden.

Groetjes Jacqueline,
(Ralph Wie ??)

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 10:31

Ralph Schumi Knipoog

Ik heb alleen de eerste 5 rondes gekeken, toen vielen mijn ogen weer dicht Gaaaap

Straks dus maar helemaal kijken.
Jammer iig dat Jos niet vanaf positie startte. Had wel weer mooie inhaalacties van hem willen zien!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 10:39

Kleintje schreef:
Ralph Schumi Knipoog


Jaha !

Groetjes Jacqueline,
(Die helaas niet in sarcastische toon kan schrijven !)

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 11:53

Ik vond het trouwens wel weer een typische Villeneuve actie. Oké, hij kan erg goed rijden maar hij begon enkele weken terug alweer z'n teammaatje af te zeiken. Maar om Button op zo'n manier te 'naaien'?
Het schijnt dat toen z'n engineer al de hele ronde "box box box" riep, hij geantwoord had met "Get the f*ck up" en toen hij de duidelijke opdracht kreeg om bij de pitstop Jenson voor te laten gaan (terecht overigens) en toch gewoon z'n Bar voor Jenson plantte, dacht ik echt "Wat een l*l". Zal wel weer een behoorlijke rel worden bij Bar.

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

ayrton

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 13:09

Onze Jacques was goed op dreef inderdaad. Een slechte radioverbinding wordt nu als excuus aangevoerd. Ik heb hier hele sterke twijfels bij omdat we het allemaal hebben kunnen horen. Koffie halen was tijdens deze race inderdaad een probleem dus lang leve de thermofles, ik hoefde de bank gelukkig niet af. Ralf heeft toch nog een punt gepakt in zijn onopvallende race. Hoewel onopvallend, hij is er toch een paar keer af geweest, een spin gelijk na zijn pitstop etc. Ik ben het helemaal met jullie eens het was een fantastische race ik hoop dat de volgende net zo spannend mogen worden. De volgende grand prix zal ook weer nachtwerk gaan worden. Gaan jullie nog live naar de grand prix dit jaar?

Ayrton

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 16:34

ayrton schreef:
Gaan jullie nog live naar de grand prix dit jaar?


Hoi,

Ik denk het niet !
Spa is van de kaart !
Dan blijven er 3 opties over.
Hockenheim valt af want dan zit ik in de VS,dan blijven over A1-ring op 18 mei en Nurburgring op 29 juni en die passen op dit moment echt niet in mijn agenda !
Dus (helaas) veroordeeld tot de TV.

Groetjes Jacqueline.

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 00:13

Heb de race dit keer helaas niet live gezien, maar wel genoten van de herhaling Lachen !
Tja, ik persoonlijk ben erg blij met de uitslag ! Het is lang genoeg erg rood geweest op het podium Clown ! Die nieuwe regels zorgen er hopenlijk idd voor dat het weer spannend word, want het was het afgelopen seizoen allemaal wel erg voorspelbaar Gaaaap !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 00:19

Niets gezien van de race helaas. Maar van wat ik zo te horen kreeg van Ilona's vader was dat het over het algemeen een saai raceje was. Ach gelukkig wel een mooie uitslag Lachen

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 07:03

Sorry Roy, je hebt toch wat gemist, want het was absoluut geen saaie race !

Ik zou graag een keer naar de Nurnburgring willen gaan, maar vind het helaas te duur.

Wie weet er trouwens goede, informatieve sites over de F1 ?

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Nicje87 en 9 bezoekers