Voorbeeldje, ik wil het hier dus niet specifiek over de NEM hebben maar over deze verkooppraat!
:
Ik heb bij de NEM gewerkt in een callcenter. Hierbij belden wij de mensen op met de mededeling dat ze binnenkort wel eens een lagere energierekening KUNNEN verwachten. Ze blijven bij dezelfde maatschappij alleen wij gaan hun energie LEVEREN.
In mijn ogen een fijne mededeling, zou er zo aan mee doen. ECHTER, zitten hier een heleboel zinnen verstopt, die je zo niet op zou merken. Zoals dit:
''binnenkort wel eens een lagere energierekening KUNNEN verwachten''. In dit geval betekend het dikgedrukte woordje dat het mogelijk is, maar niet met 100% zekerheid wordt gegeven.
''Ze blijven bij dezelfde maatschappij alleen wij gaan hun energie LEVEREN.'' Kortom, het enige dat er veranderd is de naam van je energieleverancier, dit wordt namelijk de NEM. Echter betaal je wel gewoon voor je vorige/andere maatschappij. Extra kosten dus..
Dit hoor je te weten, kom je ook te weten, als je jezelf er een beetje in verdiept. Daarom is mijn mening dus ook, dat ik vind dat callcenters geen oplichters zijn.
Zodra je wordt gebelt door een callcenter, en iedereen weet nu wel een beetje hoe dat klinkt. Behoor je je hoofd erbij te houden, goed op te letten naar wat er gezegt wordt, en vervolgens mocht je interesse hebben, EERST even te zoeken naar dit bedrijf en/of aanbieding. VOORDAT je ja zegt, een voicelog laat maken en ergens de komende tijd aan vast zit.
Ik zou nooit via de telefoon of aan de deur zomaar ergens ja op zeggen, mits ik weet hoe het in elkaar steekt. Als mensen niet naar de leuke verkooppraatjes zouden luisteren, en hun verstand er bovenop zouden gooien, zit je nooit ergens aan vast waarbij je denkt dat dit niet eerlijk is geweest.
Dan mogen de verkooppraatjes nog zo mooi overkomen, er worden altijd zinnen gebruikt met MOGELIJK 100% veilig, of zeker weten WEL EENS een prijs. Dit is geen gekmakerij, ze zijn gewoon slim bezig.
Wat vind jij?
Gelieve callcentermedewerkers zowel anderen in hun waarde laten, het is maar een discussie en we worden niet opgegeten.