inspecteur van de dierenbescherming bij ons gewees

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

inspecteur van de dierenbescherming bij ons gewees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 20:15

Vanmiddag is er bij ons een inspecteur van de dierenbescherming zeeland geweest.
Die komen dus onaangekondigd kijken hoe onze opvang was.
Nou niets om ons druk over te maken want de dieren zitten altijd schoon en goed verzorgd maar zo iets is toch altijd spannend natuurlijk.
voor hetzelfde geld mag zoiemand je niet en brengen ze een slecht rapport uit.

Maar ze was heel aardig en zou ons zelfs aanbevelen bij de dierenbescherming, dus prima zou ik zo denken.
als ze dus een inbeslagneming hebben waar knaagdieren of konijnen bij betrokken zijn komen ze dus waarschijnlijk naar ons, wel gaaf toch.

Ik ben benieuwd of we er verder nog wat over horen, zou leuk zijn als je een soort tegeltje ofzo voor aan de muur kreeg net als bv de maneges.
dan hebben mensen toch een wat zekerder gevoel he.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 20:21

Das toch weel schrikken, ondanks dat je weet dat je het goed doet... Nou beter dat ze jullie ook nog gaan aanbevelen... betekend wel dat jullie het goed doen!!! succes er verder mee!!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 20:30

nou nee ik schrok er eigenlijk helemaal niet van.
ze hadden via indernet onze site gezien en stuurden naar aanleiding van dat een inspecteur.
eigenlijk alleen maar goed natuurlijk want er zal wel eens wat anders gebeuren denk ik.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:26

Sinds wanneer heeft de dierenbescherming opsporingsbevoegdheid?
Ach, als je niks te verbergen hebt, kunnen ze je ook niks maken.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 22:42

opsporingsbevoegdheid?
nooit van gehoord.

nou ik vind het wel goed dat ze in opvangen, asielen etc komen kijken hoor. iedereen kan zich wel een opvang noemen om vervolgens ik weet niet wat met de dieren te doen.
Ik heb wel eens gehoord dat er opvangen zijn voor bv cavia's dat die de oudere dieren of de dieren die moeilijk herplaatsbaar zijn aan slangen voeren?
nou lekker idee.
denk je dat je cavia goed verzorgd zit en dan zit ie in de buik van een phiton ofzo haha

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:43

als je de opleiding van inspecteur hebt gevolgd ben je BOA... Buitengewoon Opsporing Ambtenaar....

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:01

De DB heeft idd de bevoegdheid om dieren bij mensen weg te nemen mocht het houden en verzorgen van deze dieren niet voldoen aan de gezondheids -en welzijnswet voor dieren. Hierna volgt er als het goed is een proces waarin gekeken wordt of deze inbeslagname terecht was....

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 08:35

en dat kan maaaanden duuren

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 09:54

nou voor zover ik weet waren dit vrijwilligers die dus die bezoeken doen dus of die een cursus gedaan hebben weet ik niet hoor?

Nou ik greeg gisteren al een telefoontje van iemand van de dierenbescherming dat er waarschijnlijk volgende week een konijn en 2 hamsters hierkomen omdat die door de baas dus niet goed verzorgd worden.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 12:34

SmithsGirl schreef:
als je de opleiding van inspecteur hebt gevolgd ben je BOA... Buitengewoon Opsporing Ambtenaar....


Juist, die hebben een BOA-cursus gehad. Net zoals bijv. de keurmeesters van de KvW, die zijn ook BOA.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Afanaisa91, Amazonbot, Ashleytjuhh, fleurtjeuh, fotolijstje, GoogleAdsense, haffiefreak, karlli, KikiCelinevs, LilChar, Marloes_92, mylittlejoy, sasja0705, Suusw, Swift, teunis001, Webding, xAlice, YandexBot en 178 bezoekers