Volgend weekend weekendje Texel, iemand tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Volgend weekend weekendje Texel, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:46

Volgend weekend gaan we met de familie een weekendje naar Texel omdat mijn moeder in december 50 is geworden. De honden van mijn ouders gaan mee. Iemand een idee wat we allemaal kunnen doen? Waar je lekker kan eten? Wat je moet hebben gezien?

Ik had al gezien dat er een theater is waar je kan eten tijdens een cabaret voorstelling, alleen is dat theater net volgend weekend dicht ivm vakantie :(
Verder hebben we gezien dat er een 70's 80's party is en daar gaan we waarschijnlijk ook wel heen (zonder ouders denk ik :P )

We zitten op de Koog..

Dus alle tips zijn welkom! :D

manutjuh

Berichten: 1299
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Volgend weekend weekendje Texel, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:51

Paal 28 is lekker eten! Daarna kan je lekker nog even het strand op (als het droog is) Dus dan kan je de honden mee nemen in de auto ofso.

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Volgend weekend weekendje Texel, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:08

Er is een zwembad vlakbij de Koog. Paal 28 is idd leuk :)

Wendy15

Berichten: 11097
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Volgend weekend weekendje Texel, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:10

Ik woon op Texel :P Dus wat wil je precies weten? :))
Zou zowiezo even op de boot een vakantiekrantje meenemen :j Staat ook in wat er te doen is enzo :)
Die 70/80's party is in de question plaza in Den Burg? Daar komt nooit iemand := Kan je beter in de Koog een kroegje in duiken :j

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Volgend weekend weekendje Texel, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:34

Bij de Taveerne kun je ontzettend goed eten, kost wel wat maar is t zeker waard. Die zit tussen de super de boer en de witte kerk in. Of bij Quinty's, is erg gezellig aangekleed. En daar loopt dan ook nog Eize rond, DE nicht van Texel! Wat je ook zeker moet doen is een raspatatje halen op de haven in Oudeschild, is erg lekker. Stappen kun je inderdaad t beste doen in de Koog. Bijv bij cafe Chaos. Is erg gezellig bij Bjorn, harde muziek vooral meezingers. Is echt een leuk klein cafeetje. Wil je meer tips, pb maar! Ik woon op Texel en werk in De Koog.

Anoniem

Re: Volgend weekend weekendje Texel, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:37

Wendy, goed dat je het zegt! Dan blijven we idd wel in de Koog, net zo makkelijk :P
Verder hebben we via Texel.net wel wat dingen gevonden die we kunnen doen, maar was benieuwd of jullie nog echte aanraders hadden ;)
Boerengolf is er ook zag ik, maar dat theater is dus dicht dat weekend, dus dan zal dat ook wel niet doorgaan?

Wendy15

Berichten: 11097
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Volgend weekend weekendje Texel, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:03

Tja met uitgaan is net waar je van houdt :P Ik ga juist weer meestal naar de Wijsneus, Sjans, Bilder of Le Berry. Met dat theater bedoel je Klif 12? Je zou even kunnen bellen, weet ik zo ook niet :n In de Koog kan je ook Bowlen, is ook leuk :)
Voor toeristen is Ecomare ook wel leuk, zeehondjes kijken :P
Of met een kotter mee.
De Jan Plezier, huifkar rit.
Je kan gaan karten, in Den Burg outdoor en in de Koog indoor :)
Maar zoals ik al zei, haal op de boot meteen even een vakantiekrantje, want daar staat een heleboel in :j

Anoniem

Re: Volgend weekend weekendje Texel, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:06

Ja de klif bedoel ik idd. Had ze gemaild over dat theater cabaret en toen mailde ze terug dat ze er niet waren ivm vakantie. Dus dan zal die boerengolf ook wel niet zijn dit weekend..
Bowlen is idd ook een goed idee!
En wat is er zondag overdag zoal open en te doen?

Wendy15

Berichten: 11097
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Volgend weekend weekendje Texel, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:15

Haal gewoon even een krant en dan kan je precies kijken wat er wanneer te doen is ;)

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Volgend weekend weekendje Texel, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:19

paal 17 is ook leuk
ecomare das pas leuk :D
wij komen nu 8 jaar op texel en zijn 2 keer in ecomare geweest :)
echt super leuk
op een garnalen boot is ook leuk alleen weet ik niet of die het wel doen, moet je wel met eentje gaan die ook naar de zeehondjes gaat kijken (zit in oudeschild) vlak bij zit ook een vis restaurant waar je heerlijk kunt eten (zit een hele grote konijnenren bij)

bij het wad kijken is ook leuk (vooral als je nog beestjes ziet)
het leukste is om met eb te gaan
kun je evt nog een krab zien en vasthouden (als je dat durft :)))
gewoon aan de zijkanten van het schild vast pakken vlak boven de poten :))
verder kun je wel kijken in krantjes enzo
helaas ga je niet van het zomer dan zijn de manages open
ik ga altijd bij elzenhof
heerlijke manage :)

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:20

Het is wel een groot eiland dus zorg dat je een kaart hebt, verkijk je daar niet op.
Tips: Bij de vuurtoren lekker met de honden het strand op, in Den Burg leuke winkeltjes langs gaan en biertje halen bij de twaalf balken, en Ecomare is inderdaad ook een aanrader, prachtige onderwaterzaal daar. En kijk even op de website van de VVV (zitten in Den Burg).
Ik vind zelf De Koog qua winkels erg toeristisch, maar wat stappen betreft kun je daar volgens mij alles vinden. Lunchen deden wij altijd in De Tijd, maar ik weet niet of dat er nog zit.
Wij zijn fanatieke Texelgangers - tot we via vrienden in Den Burg (Mansolein) op hun stoeterij in Frankrijk terechtkwamen. Maar als we een weekje in eigen land weg gaan, staat Texel nog steeds bovenaan de lijst.
Veel plezier!!!

Anoniem

Re: Volgend weekend weekendje Texel, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:26

Wendy, zal ik doen ;)

Kaart halen is ook wel een goeie, die heb je wel bij de VVV neem ik aan? Volgens mij moeten we daar ook de sleutel halen.

Manege hoef ik niet heen haha

Vuurtoren willen we idd ook wel kijken denk ik, moeten alleen ff zien of mijn vader dat lopen volhoudt..

Wendy15

Berichten: 11097
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Volgend weekend weekendje Texel, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:45

Vuurtoren hoe je niet heen te lopen hoor, kan je zo bij parkeren :))

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Volgend weekend weekendje Texel, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:36

wij zijn vorig jaar een weekendje geweest. We zijn toen met zo'n garnalenvisser mee het wad op geweest, dat was echt superleuk!! we zagen zeehonden, en het is best spannend om te kijken wat er in de netten omhoog komt...
veel plezier alvast!

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:09

[LZP] > [BI]