1500,- schade, wie aansprakelijk?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

1500,- schade, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-09 08:52

Ik heb jullie hulp even nodig.

Vorige week heeft mijn vriend een vrachtwagentje gehuurd om spullen mee op te halen bij een woonboulevard. Zijn zwager reed de wagen. Het eigen risico was 1500,- maar omdat ze een extra verzekering af hebben gesloten was het verlaagd naar 200,-.
Nu heeft mijn zwager tegen de bovenkant van de uitgang van de woonboulevard gereden, er stond geen bordje hoe hoog de uitgang was en hij dacht dat hij wel zou redden, maar nee dus... De spoiler -die bovenop het dak is- heeft een barst. 1500,- schade...
Nu blijkt er te staan in de algemene voorwaarden dat bij schade die hoger dan 2 meter van de grond is, de eigen risico komt te vervallen, dus wij moeten de schade zelf betalen.

Nu is mijn vraag, kunnen we de woonboulevard aansprakelijk stellen? Is een rood bord met de hoogte verplicht? (het is bij Piet Klerqs in Waalwijk)

Ik ben nu even werken en kan niet terug reageren, maar ik ben vanmiddag weer thuis.
Ik hoop dat iemand weet hoe we dit het beste aan kunnen pakken, 1500,- is echt heel erg veel geld en nu we net aan het verhuizen zijn, kunnen we dit helemaal niet missen.

Bedankt voor het meedenken!

Is het al lente?


Nativa

Berichten: 1129
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Stuttgart

Re: 1500,- schade, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:07

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het -zacht uitgedrukt- niet zo handig vind van je zwager om het dan maar gewoon te proberen. Er had toch iemand kunnen kijken of het paste of niet? Beetje flauw om dan de woonboulevard aansprakelijk te willen stellen, jullie hebben toch zelf deze fout gemaakt?

Heb ik eindelijke de Zin van het Leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog drie Schoentjes over…
Loesje

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: 1500,- schade, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:09

Je zou kunnen kijken, maar dan moet je zien wie formeel gezien de eigenaar van dat pand is. Maare niet geschoten is altijd mis.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: 1500,- schade, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:11

Bij veel van dit soort vrachtwagentjes valt schade aan de bovenkant inderdaad onder eigen risico van de bestuurder.
Kan het wellicht op de aansprakelijkheidsverzekering van je zwager worden gegooid?

Brainless

Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:16

Stond er niet bij de ingang van de parkeergarage een bord met maximale hoogte?
Bij de uitgang hoeft niet als het maar bij de ingang staat, dan had je de garage nl. al niet in gemogen.

Als er niets bij de ingang stond zijn zij verantwoordelijk.
Maar normaal staat het echt wel van te voren vermeld wat de maximale hoogte is.
En ja dan heb je alsnog mensen die met het naar binnenrijden wel controleren (joh het past best) en met het naar buiten rijden niet (goh het paste toch niet).

Apple schreef:
Bij veel van dit soort vrachtwagentjes valt schade aan de bovenkant inderdaad onder eigen risico van de bestuurder.
Kan het wellicht op de aansprakelijkheidsverzekering van je zwager worden gegooid?


Schade tijdens het gebruik (=rijden) van een voertuig zijn niet terug te vorderen via je persoonlijke WA verzekering.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 20-03-09 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:17

wat er in de algemene voorwaarden staat kom je niet onderuit...
schade aangericht op hoger dan twee meter komt de dekking te vervallen...

je dacht toch niet dat de verzekering er was om jou uit te betalen?
er is altijd wel ergens een piepklein lettertje geschreven,zodat ze NIET uit hoeven te keren....

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:20

Nativa schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het -zacht uitgedrukt- niet zo handig vind van je zwager om het dan maar gewoon te proberen. Er had toch iemand kunnen kijken of het paste of niet? Beetje flauw om dan de woonboulevard aansprakelijk te willen stellen, jullie hebben toch zelf deze fout gemaakt?



Hierin ga ik geheel mee.

Ik heb zelf vrachtwagen gereden en weet hoe belangrijk het is om goed op de borden te letten van de hoogte van poorten/viaducten etc.

Gewoon proberen is echt heel erg dom, en terecht dat de verzekering die schade niet wil dekken.

Wat je allicht kunt proberen is foto's maken van de plek des onheils, en aantonen dat er geen waarschuwingsbord staat.

Brainless

Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:22

Citaat:
Nu blijkt er te staan in de algemene voorwaarden dat bij schade die hoger dan 2 meter van de grond is, de eigen risico komt te vervallen, dus wij moeten de schade zelf betalen.


Dan heb je dus geen eigenrisico meer? Dan hoef je toch helemaal niets te betalen?

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

sarona25
Berichten: 583
Geregistreerd: 19-08-08
Woonplaats: onder een hunebed hahahhahaha

Re: 1500,- schade, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:33

Piet klerx in waalwijk die betalen echt niet hoor dat is z'n KL ote zaak.
KOmen afspraken niet na en als je belt wordt je nog uitgescholden ook breng er geen dubbeltje meer heen.

een vrouw heeft 2 dingen nodig: een paard van haar dromen en een eikel die ervoor betaald!

Dorus

Berichten: 13181
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:38

Brainless schreef:
Citaat:
Nu blijkt er te staan in de algemene voorwaarden dat bij schade die hoger dan 2 meter van de grond is, de eigen risico komt te vervallen, dus wij moeten de schade zelf betalen.


Dan heb je dus geen eigenrisico meer? Dan hoef je toch helemaal niets te betalen?

Dat staat er inderdaad een beetje krom. Eigen risico is juist dat je de eerste zoveel euro's zelf moet betalen en dat die niet vergoed worden door de verzekering. Als het eigen risico komt te vervallen hoef je dus eigenlijk niets meer te betalen.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Bienotje

Berichten: 10860
Geregistreerd: 09-09-04

Re: 1500,- schade, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:57

De uitgang is om uit te rijden en niet in te rijden, dus daar stodn logischerwijs geen bord. Wat brainless zegt is een goede, check even hoe het zit bij de toegang of daar wel iets van borden stonden.

Overigens erg onhandig van je zwager. En vriend, is die voor de zekerheid niet gewoon uitgestapt om te kijken?

The unicorn made me do it!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:21

Brainless schreef:
Citaat:
Nu blijkt er te staan in de algemene voorwaarden dat bij schade die hoger dan 2 meter van de grond is, de eigen risico komt te vervallen, dus wij moeten de schade zelf betalen.


Dan heb je dus geen eigenrisico meer? Dan hoef je toch helemaal niets te betalen?



ja...je hebt gelijk!
brainless...ik zou ook meteen m'n naam veranderen...klopt niet...

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: 1500,- schade, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-09 14:31

Er stond bij de ingang en bij de uitgang (de ingang is een andere weg dan de uitgang, daarom pastte het toen wel) geen bordje met de hoogte, daarom nam mijn zwager aan dat het wel zou passen.
We zijn later met de auto nog terug gereden om te kijken of er echt geen bord stond, nee dus.
Ook omdat hij normaal niet op zo'n wagen rijd, heeft hij het verkeerd ingeschat. Dom tja, maar echt niet expres natuurlijk.

Is het al lente?

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: 1500,- schade, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:38

Dan zou ik even foto's maken van de situatie en de schade en dan kijken of je daar met je verzekering iets mee kunt. Heb je ook een rechtsbijstand verzekering?

LDRD

Berichten: 9868
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:12

Ook al zouden daar eisen aan zijn, dan geeft je dat nog steeds geen recht om er tegenaan te rijden.
Kansloze zaak :j .

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: 1500,- schade, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:35

Ik vind het een beetje jammer dat de schuld nu op Piet Klercx geschoven probeert te worden, terwijl je zwager natuurlijk ook even net iets beter had kunnen kijken. Beetje 'des Amerikaans' dat mensen hun baby in de magnetron stoppen en vervolgens de producent aanklagen omdat er niet op de magnetron stond dat hij daarvoor niet bestemd was.
Beetje flauw voorbeeld, maar typeert wel hoe ik erover denk. ALs je niet weet of het past kijk je toch even goed?

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Brainless

Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: 1500,- schade, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:36

Hopelijk is de uitgang niet (erg) beschadigd, anders kun je nog een schadeclaim van Piet Klercx krijgen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:47

Brainless schreef:
Hopelijk is de uitgang niet (erg) beschadigd, anders kun je nog een schadeclaim van Piet Klercx krijgen.


Dat wilde ik net zeggen... als je het nu via piet klercxs gaat doen, heb je kans dat je er nog een claim bovenop krijgt omdat je hun poort hebt beschadigd.

Ik vind het zacht uitgedrukt best heel lomp :o Je kíjkt toch even als je op zo'n auto rijdt of je er onder door past :?

We leven niet in Amerika dus ik vrees dat je geen zaak hebt :n

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:08

Je zwager kan gewoon niet rijden, althans geen voertuig inschattingsvermogen, daar hoeft niemand voor op te draaien als ik tegen een paaltje rijdt ga ik toch ook geen schadeclaim indienen?

verootjoo schreef:
Dat wilde ik net zeggen... als je het nu via piet klercxs gaat doen, heb je kans dat je er nog een claim bovenop krijgt omdat je hun poort hebt beschadigd.


Weet wel zeker dat die een claim in zal dienen en je straks ook de schade aan het pand nog kan vergoeden :) Erg banketstaaf maar mss de volgende keer even iemand laten kijken voordat je iets gaat gokken?

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: 1500,- schade, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:16

idd Chiqa, daarom. Dus ik zou sowieso geen slapende honden wakker maken, en die schade gewoon betalen, of kijken of het nog via een of andere verzekering kan.

[o]

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: 1500,- schade, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:37

wat ik hierboven lees dacht ik ook gelijk aan, wie weet heb je het gebouw ook wel beschadigd en kun je daar ook nog eens dokken...

ONDERSCHRIFTLOOS

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: 1500,- schade, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-09 22:51

De uitgang is al behoorlijk wat keer geraakt, we zagen dat er tientallen keren al tegen de bovenkant is aangereden, allemaal butsen erin.

En ondertussen weet mijn zwager ook wel dat hij beter uit moest kijken, dus dat hoeft niet herhaald te worden. Hij heeft al een schuldgevoel van hier tot Tokyo.

Is het al lente?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: 1500,- schade, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:57

Heb je geen rechtsbijstandverzekering? Anders zou ik daar eens even navraag doen hoe het zit!
Sterkte ermee, zoiets is niet leuk :(:) !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: 1500,- schade, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-09 23:04

Nee, ik heb wel een rechtsbijstandverzekering, maar mijn vriend niet en aangezien we nu pas gaan samenwonen kan hij daar geen gebruik van maken denk ik.
Maar mijn vriend werkt bij een bank, en hij heeft het nagevraagt bij een deskundige, helaas moeten we de 1500,- toch zelf betalen. Erg jammer dat we dit niet van te voor wisten, we hadden juist nog een hogere verzekering genomen met minder eigen risico, helaas werkt dat niet voor schade hoger dan 2 meter...
Wel een enorme tegenvaller in deze dure tijd...

Is het al lente?

Zorry
Berichten: 1383
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:09

Je zou wel kunnen kijken of je misschien iets kunt regelen met je zwager zijn wa verzekering.
Ik weet niet of het mogelijk is maar je kan het altijd proberen.

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.