Mijn dochter in elkaar geslagen vanwege een jongen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ni_Mi_

Mijn dochter in elkaar geslagen vanwege een jongen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 12:11

Pfff waar gaat het toch heen tegenwoordig?

Maandag reed ik rond 16.30 uur thuis weg om even een boodschap te gaan doen, onderweg dacht ik mijn dochter (14 jaar) wel tegen te gaan komen omdat die om 15.50 uur uit school was en ze 3 kwartier moet fietsen voor ze thuis is.
Ik was was al een eindje onderweg toen ik haar pas zag, ze stond met nog 3 meisjes (1 vriendinnetje en 2 meisjes die ik niet kende) op de carpoolplaats langs het fietspad in ons dorp.
Eigenlijk een beetje boos omdat ik dacht dat ze stond te kletsen rijd ik daar die parkeerplaats op en zag dat ze me aankeek en begon te huilen....ik spring de auto uit en die twee onbekende meisjes lopen op d'r gemak naar een bankje wat aan de andere kant van het fietspad staat en gaan daar zitten, ik vraag aan mijn dochter wat er aan de hand is en ze begint te hyperventileren en meteen zie ik dat onder haar oog tegen d'r neus en zwelling zit, het vriendinnetje verteld mij dat ze klappen heeft gehad van 1 van die 2 meisjes omdat mijn dochter nu "verkering" heeft met haar ex vriendje wat al 4 weken uit was.
Nou ik kan je wel vertellen dat je erg sterk in je schoenen moet staan om zo'n griet (over 1 week 16 jaar) dan niet aan d'r haren over dat fietspad te trekken... wat doet dat zeer om machteloos toe te moeten kijken dat je eigen kind zo toegtakeld is!!
Toch wist ik me (nog redelijk) in te houden en ben verhaal gaan halen bij dat meisje, na over en weer geschreeuw reste mij nog alleen maar een hele grote waffel en totaal geen berouw, alleen de belofte dat als mijn dochter het niet zou uitmaken met die jongen, ze nog veel meer klappen zou gaan krijgen...
Ik ben achter mijn dochter aangereden naar huis en ben met haar naar de politie gereden en heb aangifte gedaan van mishandeling met letsel (intussen was van haar voorhoofd tot aan haar wang alles dik en blauw), politie heeft dit zeer zwaar opgepakt en hebben gisteren het meisje op school opgehaald voor een verhoor, daar gaf ze aan er heel veel spijt van te hebben....mijn dochter heb ik gisteren een dagje thuis gehouden want ze was erg bang dat het weer zou gebeuren.
Vanmorgen is ze wel naar school gegaan en heeft een gesprek met de politie en dat meisje samen gehad, ze belde me toen ze daarmee klaar waren en vertelde me dat het meisje haar excuses aan moest bieden en dit ook deed maar zonder mijn dochter aan te kijken en zonder enig berouw.
Verder weigerde ze om te praten...

Zelf heb ik net de betreffende agent gesproken en die was erg geschrokken van hoe mijn dochter eruit zag (haar gezicht) maar ook hoe zwaar onder de indruk en bang ze overkwam...fijn daar kan ik het dan mee doen, dochter bang op school en ik zit hier vol woede met de tranen in mijn ogen voor wat mijn kind heeft mee moeten maken (en wie weet nog mee gaat maken).

Mijn dochter is absoluut geen heilige en is ( normaal) zeer zeker niet op haar mondje gevallen, kan een hele grote etterbak zijn, ik ben de laatste die dat zou ontkennen maar moet zoiets nou echt op deze manier opgelost worden tegenwoordig?
En dan de reden waarvoor: een jongen!!!

Sorry voor mijn lange verhaal maar moest het echt even kwijt, zit hier met een gruwelijk kl*tegevoel achter mijn pc!!!

Vjestagirl

Re: Mijn dochter in elkaar geslagen vanwege een jongen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:13

Ik vind het al knap dát je je ingehouden hebt, ik zou dat kind helemaal aan gort geslagen hebben...

Wens je dochter maar sterkte!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:14

Jeemig zeg.
Ik was denk ik als ouder zijnde enorm uit mijn slof geschoten. :=

Die ouders van dat andere kind, die doen er ook niks op uit?

Goed dat je ermee naar de politie bent gegaan.
Beterschap voor je dochter. :(:)

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:15

wat een schande!!
het is toch niet normaal wat gebeurd er nu met dat meisje?
Ik snap je gevoel wel hoor ik ben NOG geen mama maar ik kan er helemaal niet tegen als mensen in elkaar gemept worden zonder enige reden,een jongen als rede vindt ik zeer kinderachtig kom hij heeft het niet voor niks uitgemaakt met haar dat moet ze maar accepteren.

Sterkte,xx

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:16

jemig...
dat is niet niks...
Sterkte ermee..
En toch blijf ik erbij dat dit ook te maken heeft met de opvoeding van tegenwoordig. Waarom zijn haar ouders niet naar school geroepen? Het kind is 16 en woont nog thuis mag ik aannemen. Als ik dit had geflikt dat had 3 maanden op mn kamer mogen leven... met geen mogelijkheid dat mn ouders me nog naar buiten hadden gelaten!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:17

Zooooo! Dat is weer een verhaal van de 'normen en waarden' van de jeugd van nu. Maar absoluut petje af dat je meteen aangifte gedaan hebt. Nu begrijpt de veroorzaker in ieder geval wat er is aangericht. Misschien handelt ze er nu eerst nog niet naar (zoals ze haar 'excuses' aanbood), maar ik geloof wel dat het kwartje een keer gaat vallen. Keurig gehandeld!
En natuurlijk heel veel sterkte voor je dochter!!!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:17

Wat verschrikkelijk dat je dochter dit heeft moeten meemaken. Wel ontzettend goed dat jullie aangifte gedaan hebben en dat dat monster op school is opgehaald. Helaas heeft ze er dus niet echt spijt van.
Ik vraag me echt af wat voor opvoeding zulke kinderen krijgen. En wat die ouders hiervan denken. Bah.

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 12:18

Sani schreef:
Jeemig zeg.
Ik was denk ik als ouder zijnde enorm uit mijn slof geschoten. :=

Die ouders van dat andere kind, die doen er ook niks op uit?

Goed dat je ermee naar de politie bent gegaan.
Beterschap voor je dochter. :(:)

Wat ik begrepen heb van de politie zijn die ouders zich helemaal rot geschrokken maar schijnen totaal geen overwicht te hebben op haar.
Als mijn kinderen toch thuis zouden komen met zo'n verhaal dat ze dat gedaan zouden hebben, krijgen ze er van mij een paar denk ik, ik zou dit nooooit van mijn leven pikken van mijn kinderen.
Wij hadden ook wel verwacht/gehoopt op misschien een telefoontje van die ouders of zoiets dergelijks maar nee helemaal niets...
Ik ben geen moeder die zich met "een ruzietje" bemoeit, ze hebben allemaal wel eens ruzie maar dit vind ik gewoon totaal niet nodig!

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:18

Jee wat een ..... meid zeg :(
Ik hoop voor jullie dat het zo opgelost is
Ik snap goed dat je dochter bang is geworden om naar school te gaan
En tja de politie kan verder ook niets doen
Ik hoop dat je dochter snel beter is en minder bang wordt om naar school te gaan :(:)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:18

Ten eerste: Wat ontzettend knap van je dat je hebt kunnen inhouden!
Ik ben zelf 18 jaar.. Maar als ik een vriendje heb, en zijn ex doet zo tegen mij.. dan kan ik mijzelf echt niet inhouden, en dan maakt leeftijd echt helemaal niks uit!

Ook vind ik het zeer onfatsoenlijk dat ze tegen jou heeft staan schreeuwen en dergelijke..

En precies wat kazan zegt, die jongen heeft het vast niet voor niks uit gemaakt, dus dat heeft ze maar accepteren!

Ik ben ook wel benieuwd wat de ouders van het meisje zeggen!

Heel veel sterkte, voor jou, en voor je dochter!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:19

Wat me ineens te binnen schiet: heb je de aangofte ingetrokken? Gaat daar verder nog wat mee gebeuren?
Zo te horen bood dat meisje alleen haar excuses aan om van de sores af te zijn.. dan zou ik die aangifte lekker laten staan.
Als de ouders haar niet opvoeden, dan zal Justitie dat moeten doen...

Sani

Re: Mijn dochter in elkaar geslagen vanwege een jongen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:20

Die agenten die erbij zaten dan, die zagen toch ook wel dat die ander geen berouw of wat dan ook toonde?
Maar idd excuses gaf om weg te kunnen...

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:21

Wat verschrikkelijk !
wens je dochter maar heel veel sterkte

Eponastable

Ik vind het ook knap dat je zo kalm bent gebleven!!
Wat erg voor je dochter! Dit hoeft op zo'n manier niet opgelost worden, om zo toegetakeld te zijn!!

Hoe reageerd haar liefje hierop?
Zit hij bij haar op school??

Sterkte!!!

Kimbaie

Wat een verhaal. Veel sterkte :(:)

Is bureau Halt nu ingeschakeld??

SheMellon

Jeetje wat triest.Je arme dochter!
Ik vind het inderdaad heet knap dat je je hebt kunnen inhouden.Het liefst trem je zo'n kind idd in stukjes.
Schrokkend dat de ouders van het meisje haar niet onder 'controle' hebben.
Sterkte!

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:22

Jeetje kan me voorstellen dat je pislink was zeg. Goed gehandeld!

Jaime_

Verschrikkelijk is dit he :n Ik kan er met mn hoofd niet bij.. Mij is iets soortgelijks overkomen alleen stond ik in de positie van je dochter.
Ik heb al vroeg een relatie gehad 3 jaar lang. (Van mn 15e tot mn 18e) Toen hij een nieuwe vriendin kreeg na mij (waar hij overigens vreemd mee ging toen hij nog met mij was) is alles begonnen.
Mijn ex (M.) had nu dus een relatie met S1.haar beste vriendin S2. begonal direct met bedreigingen naar mij toe toen ik in de zomer op het terras zat, ik heb t maar niet heel serieus genomen maar slikte wel even, want wat eruit kwam was alles behalve normaal (lees; doodsbedreigingen en ze zou wel zorgen dat ik op mn rug terecht kwam in A'dam etc.)
Een paar maand later was ik uit in een discotheek hier, opeens werd ik volop op mn neus gestompt uit het niets wat resulteerde in een flinke bloedneus. Dader was S2. Daarna volgden allerlei doodsbedreigingen dat ik en mijn nichtje binnen 6 weken in het graf zouden liggen etc. Ik heb hier dit keer dan ook aangifte van gedaan, helaas zonder resultaat :n

3 Weken geleden was het weer raak, dit keer was het S1 zelf..Zij en haar vriendinnentjes kwamen de hele tijd tegen mij aandansen en raar doen tijdens het uitgaan, de hele tijd waren ze aan het uitdagen. En toen ik ze op een normale manier vroeg waar ze dachten mee bezig te zijn werd ikvan achter in mn rug getrapt en van voren in mn gezicht geslagen..

Vlak daarvoor heeft S2 mij nog laten weten dat ze mij nog wel zou zien '....'

Helaas doet de politie telkens niets.. Ben dan ook erg teleurgesteld in de politie en denk dat als het nog n keer voorkomt ik me niet meer zo 'braaf' houd.

Die situatie waar je dochter in zit is echt een rotsituatie. Ik moet toegeven dat als ik door het centrum ga ik altijd kijk of ik 'ze' ergens zie. Het is gewoon echt heel erg vervelend.

Ik snap niet wat er in zulke mensen omgaat, en dit alles alleen omdat ik zijn ex ben en omdat hij nog niet over mij heen zou zijn. Met een scheve neus zou dat volgens hun vast sneller gaan..

Sommige mensen :n

Rennie89

jezus zeg egt erg, ik vind dit egt niet kunnen. Naar mijn mening zijn de dames van die generatie veel sneller agresief. Ik zie en hoor wel vaker dit soort dingen en het blijft schokkend! Ik vind dit primitief en achterlijk dat die meisjes je dochter in elkaar hebben geslagen omdat zij het met haar EX heeft.... Ik vind het achterbaks en misselijk! Ik zou een aanklacht indienen of op zen minst met de ouders van die kinderen praten!

Alja

jemig dat is toch echt niet normaal..
wens je heel veel sterkte met de hele situatie..

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 12:23

Liezel1 schreef:
Wat me ineens te binnen schiet: heb je de aangofte ingetrokken? Gaat daar verder nog wat mee gebeuren?
Zo te horen bood dat meisje alleen haar excuses aan om van de sores af te zijn.. dan zou ik die aangifte lekker laten staan.
Als de ouders haar niet opvoeden, dan zal Justitie dat moeten doen...

Nee ik heb de aangifte niet ingetrokken en de agent zei net aan de telefoon dat ze volgende week een uitspraak verwachten en dat ze zeer zeker zwaar gestraft gaat worden volgens hem.
Hij was ook erg geschrokken van mijn dochter (heeft namelijk zelf maandag niet de aangifte behandeld) wij wonen in een dorpje en hebben aangifte in Tilburg moeten doen omdat we hier geen politiebureau hebben maar alleen een "wijkagent" zeg maar.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:23

Ik hoop dat dat meisje het leven van je dochter niet blijft verzieken nu.Respect voor het feit dat je je zo in kon houden, je vraagt je echt af wat er met de wereld gebeurt. Misschien kan die jongen zijn ex vriendinnetje duidelijk maken dat hij graag wil dat z'n vriendinnetje met rust gelaten moet worden?

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:23

Dat jij je in hebt kunnen houden... Petje af :)
Ik had dat kind de grond van dichtbij laten zien :o

Ik hoop dat de politie hier nog wat mee gaat doen, hier kan ze toch niet zomaar mee weg komen?!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:24

Jeetje! Dan schrik je je ook het apelazerus! Heel veel sterkte/beterschap en ik hoop eigenlijk dat het die meid flink duur komt te staan! Wat denken ze tegenwoordig wel niet!!
En knap van je je dat je je in hebt kunnen houden! Ik had haar dus wél over haar haren het fietspad over getrokken. Alhoewel het wel het verstandigst was om je in te houden natuurlijk!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:25

Met ongeloof zit ik je verhaal te lezen, wat vreselijk om dit zo mee te moeten voor zowel dochter als moeder.
Ik hoop dat ze er veel over kan praten en dat ze dit een plekje kan geven.
Dit is een dreun in je psyche....