vage bult op mijn hand

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

vage bult op mijn hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 10:39

Al een paar weken heb ik een vage bult op mijn hand. Eerst dacht ik van ach, achter de kassa een fles op gevallen ofzo, gaat wel over.
Maar inmiddels zit ie er dus al zeker een maand. Ik heb er geen last van. Hij is hard, maar doet geen pijn ofzo, alleen als ik er flink op druk voel ik hem.

Vrijdag ga ik voor de zekerheid even langs de dokter, maar misschien is hier iemand die weet wat het kan zijn?

Afbeelding
Zo lijkt het gewoon mijn polsgewricht, maar dat is het dus niet.

Afbeelding


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:41

*LOL* *LOL* *LOL* Straks gaat 'ie open en komen er allemaal aliens uit *LOL* *LOL* *LOL*

Ontsteking? Is het warm?

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:42

Ik weet dat mijn moeder precies hetzelfde had maar ik weet de benaming niet meer.
Het is in ieder geval iets wat vaker voorkomt en volgens mij geen kwaad kan.
Bij mijn moeder is het wel verwijderd door een chirurg.
Ander ga je er even mee naar de dokter?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 10:42

Sonja schreef:
:)) *LOL* *LOL* Straks gaat 'ie open en komen er allemaal aliens uit *LOL* *LOL* *LOL*

Ontsteking? Is het warm?


hahahaha, wie weet!!!! Haha! Haha!

Nop, niet warm

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:43

Dat ziet eruit als een ontsteking van het ganglion (vraag me niet wat het exact is, iets met een peesschede en vloeistof, dat is wat ik ervan heb onthouden). De eerste keer had ik dat op m'n 17e en tijdens mijn bijbaantje (in de bediening) had ik er best last van. Ik heb het toen in het ziekenhuis laten uitzuigen met een flinke naald, zag er erg tegenop maar het was zo gebeurd. De tweede keer was een jaar of 4 geleden, ik stond op het punt om ermee naar de huisarts te gaan maar na het witten van mijn slaapkamer (monotone beweging met de roller) was die bult ineens uit zichzelf weg.

Het is vrij onschuldig, maar vaak wel lastig. Toch idd maar ff langs je huisarts. Of je kamer witten. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:44

Je was toch aan het verbouwen? Komt mooi uit! Haha!
Misschien idd een onderhuidse ontsteking, je voelt dat niet altijd aan de warmte. Maar volgens mij zijn ontstekingen niet hard, zou je hem moeten kunnen 'bewegen' onder de huid...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:45

idd waarschijnlijk een cyste of een ganglion kunnen ze 'leegzuigen' maar ik zou er voor de zekerheid toch even me langs de doc gaan.

:evaw:

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:46


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 10:46

Karin schreef:
. Ik heb het toen in het ziekenhuis laten uitzuigen met een flinke naald, zag er erg tegenop maar het was zo gebeurd.


IIIEEEEEUUUUWWW!!! Gadverdamme!
Moet je net aan mij vertellen! (ik HAAT naalden!) Haha! Haha!

Ik had vroeger een vochtbult die echt tussen mijn polsgewricht zat. Die moest eigenlijk ook weggehaald worden, maar ik was te jong en er was 50% kans dat ie terug kwam.
Die is echter na jaren vanzelf weg gegaan (die deed wel zeer trouwens) Dus ik al helemaal happy....
Krijg je jou verhaal... Lekker hoor Haha! Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:01

Het kan ook een talgbult zijn. Mijn buurman zit er helemaal vol mee. Je kan ze weg laten halen, maar dan krijg je toch een litteken.

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:04

Dit soort bulten worden ook wel gezien als tekenen van RSI of overbelasting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:11

Misschien door het kassawerk? Is toch steeds een repeterende beweging, ondanks dat die dingen nu beter gebouwd zijn dan vroeger.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 11:12

Lovely schreef:
Dit soort bulten worden ook wel gezien als tekenen van RSI of overbelasting.


Owh??
Van de pc zou niet kunnen aangezien ik rechts ben, en dit mijn linkerhand is. Maar van de kassa zou wel kunnen dan (heel de dag natuurlijk dezelfde beweging)

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:53

imker schreef:
Het kan ook een talgbult zijn. Mijn buurman zit er helemaal vol mee. Je kan ze weg laten halen, maar dan krijg je toch een litteken.


Nou dat zal een lekker gezicht zijn Misselijk

Portugal "Here I come"..............

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 20:50

Ik heb ook so'n bult, al heel lang. Er is wel eens naar gekeken, het lijkt bot te zijn. Ik heb er geen last van, alleen als ik mijn hand stoot is het 9 van de 10 keer tegen die plek.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 20:55

Mijn moeder had ook precies zo'n bult! Die is geloof ik weggehaald.

Romeo Lovers

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 21:42

Ik heb net zo'n bult op mijn hand. Ik laat er nix aan doen. Je kan het weg laten halen, maar het ligt er aan hoe hij zit. Die bult bij mij zit tussen een beentje een een pees in. Als ze een fout maken bij het weghalen, dan hou je nog meer schade er aan over. Op een stal waar ik heb gewerkt reden een paar neurologen. Zij zeiden, als je er geen last van heb, lekker laten zitten. Rekening houden wat je wel en wat je niet kan. Het is een overbelasting.
Ik heb op mijn beide armen en beide benen ganglionen. Van sommige heb ik last en van andere niet. Ik laat ze lekker zitten tot ik er echt heel veel last van krijg. Ik heb er 1 laten weghalen op mijn voet, mijn schoenen knelde heel erg. Hij is niet terug gekomen gelukkig. Het was een stukje weefsel dat weggehaald is. Het is niet leeggezogen. Was wel leuk die operatie. Die chirurg zei kijk eens, je beweegt je tenen, alleen doe jij het niet maar ik Haha! Ik kreeg 4 hechtingen, 10 dagen krukken op krukken . Daarna nog veel last gehad van die plek, vooral met weersveranderingen.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 08:51

Nou, het is idd een ganglion. Ik kon hem weg laten halen, maar kan ook even aankijken of ie misschien uit zichzelf verdwijnt (heb dus maar voor optie 2 gekozen Haha!)
Zeer waarschijnlijk idd van mijn werk. Ach, zolang ik er geen last van heb zit ie mij eigenlijk best

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 18:23

Cantaor"]
[quote="imker schreef:
Het kan ook een talgbult zijn. Mijn buurman zit er helemaal vol mee. Je kan ze weg laten halen, maar dan krijg je toch een litteken.


Nou dat zal een lekker gezicht zijn Misselijk
[/quote] Boos!

Wat zal dat vervelend zijn voor die man

:D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk_H, BLEXBot, Clairtje_Sun, darkangel23, DDD3, Eleionomae, eva92, Ine23, Jannie79, Kimmie235, LiDi, lina1998, maessie, Mizora, Prince, renee16, RSLevi, sjaslique, SJP, Talishe en 75 bezoekers