Waar, winkels met avondjurken in Utrecht?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Talonius

Waar, winkels met avondjurken in Utrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 16:08

hallo allemaal,

Ik heb onverwachts een uitnodiging gekregen voor een premiere a.s. zondag in Den Haag. De dresscode is black tie.
Hier in de omgeving is geen winkel te vinden die avondjurken verkoopt, dus wil ik morgenavond na mijn werk naar Utrecht rijden. Gezien ik allang niet meer in Utrecht een opleiding volg (15 jaar geleden ofzo), heb ik dus geen enkel idee waar ik nu moet zoeken en ik heb geen zin om de hele avond moedeloos door de stad te lopen zonder succes.. Dus hierbij mijn oproep aan alle (student) bokkers, waar moet ik zijn?

De webwinkels weet ik wel te vinden, maar ik pas liever voordat ik iets koop (heb her en der nog wat zwangerschapsbobbels zitten :o ) Ik weet de P&C, Bijenkorf, H&M allemaal wel te vinden, maar de winkels met enkel galakleding weet ik helaas niet. Daarnaast moet manlief ook nog een smoking, huren of kopen, dus als het in 1 winkel voor beide te koop is dan zou het helemaal geweldig zijn!

(weet dat ze bij de V&D smokings nu voor 75,- hebben, dus daar ga ik zowieso even kijken)

Bedankt voor het meedenken!

Kieffer

Re: Waar, winkels met avondjurken in Utrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:25

Is er een Peek en Cloppenburgh in Utrecht? Ik heb in een filiaal in Den Haag ooit eens een avondjurk gekocht, prachtige jurk! Ze hadden daar een hele afdeling, en het was toen augustus. Mocht er dus een in Utrecht zijn, zou ik daar zeker gaan kijken!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:29

Inderdaad, de Peek en die zit er ook nog eens een keer.
Zij hebben het hele jaar een grote collectie, veel leuke dingen en niet te duur.
ik weet nog wel wat andere adresjes, maar dat zijn geen prijsjes voor eenmalig gebruik zogezegd.
Laatst bijgewerkt door lejo op 14-01-09 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:30

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:15

In de Zadelstraat heb je een winkel die rokkostuums en smokings verkoopt (black tie is smoking), volgens mij heet die Peanuts. Weet niet of ze daar ook verhuren, maar huren is vaak erg duur, kun je net zo goed meteen een pak kopen.
In de Voorstraat zitten (volgens mij twee, in ieder geval 1) winkel(s) die galajurken verkopen en ook in de Choorstraat zit een bruidswinkel die ook avondjurken verkoopt.
Verder hebben ze bij de P&C echt een behoorlijk grote collectie jurken, van verschillende merken, kan me niet voorstellen dat ze daar niet ook smokings verkopen. ;)

Als je die straten niet weet te vinden hoor ik het wel! Is allemaal op 5 minuten loopafstand van CS en Hoog Catharijne.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:23

Er zit ook nog een winkel met galajurken aan de weg waar lijn 12 rijdt.. Die lange 4 baans weg, geen idee hoe of wat maar misschien dat iemand anders het weet.. Succes ;)

Edit: bij de Zara hadden ze pas ook nog hele mooie jurken, die zit in HC

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 17:32

Thnx voor de info allemaal!
Mijn mannetje gaat mee en die weet de meeste straatnamen wel te vinden, ik schrijf ze gewoon op en anders is er vast wel iemand die de weg wil wijzen! Ik hoop echt dat ik een leuke jurk kan vinden, waarin ik mezelf ook "prettig" voel en die ik met bv de feestdagen of een andere gelegenheid nog eens aan kan trekken.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 17:34

Nicole10 schreef:
Er zit ook nog een winkel met galajurken aan de weg waar lijn 12 rijdt.. Die lange 4 baans weg, geen idee hoe of wat maar misschien dat iemand anders het weet.. Succes ;)

amsterdamse straatweg misschien?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:39

Als je door de hoofdstraat van lombok (hoe heet dat ding ook alweer?) loopt zitten daar ook een aantal zaakjes met ontzettend mooie avondjurken.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:10

Yessy bedoelt denk ik de Kanaalstraat en Nicole10 de Venuslaan of Rubenslaan (vlakbij de IBB)? Zou anders niet weten welke vierbaansweg je bedoelt waar de 12 over rijdt. :? :D
Amsterdamsestraatweg is het iig niet, daar rijdt de 3. Al zitten daar ook best veel galajurkenwinkels, voornamelijk van Chinese/Turkse eigenaren. Daar moet je (vind ik :+) een beetje door de kitscherigheid en franjes heen kijken en dan zit er vaak heel wat leuks tussen en is niet zo duur. Vind ik ook van die op de Kanaalstraat overigens. :D

Edit:

Nicole10 schreef:

:oo!! Zit er een Zara in Hoog Catharijne??? Sinds wanneer!?!? :D

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:13

Aan de voorstraat, nog voor de AH zit een winkel, hoewel ik die jurken niet echt mooi vond, hadden ze er wel een boel, en verderop de voorstraat geloof ik ook. Je kunt ook per bus (74 als ik me niet vergis) naar Zeist naar Hocus Pocus, daar kun je ze ook huren, en daar hebben ze ook erg mooie jurken ;)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:14

Dorée schreef:
Yessy bedoelt denk ik de Kanaalstraat en Nicole10 de Venuslaan of Rubenslaan (vlakbij de IBB)? Zou anders niet weten welke vierbaansweg je bedoelt waar de 12 over rijdt. :? :D
Amsterdamsestraatweg is het iig niet, daar rijdt de 3. Al zitten daar ook best veel galajurkenwinkels, voornamelijk van Chinese/Turkse eigenaren. Daar moet je (vind ik :+) een beetje door de kitscherigheid en franjes heen kijken en dan zit er vaak heel wat leuks tussen en is niet zo duur. Vind ik ook van die op de Kanaalstraat overigens. :D

Edit:

Nicole10 schreef:

Vleutenseweg niet?

Zara in Utrecht?! Idd wáár?

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:16

De 12 rijdt achter de Catharijnesingel langs het spoor, dan stukje over de singel, Ledig Erf, dan Venuslaan en Rubenslaan, langs het stadion en dan ben je al zo ongeveer op de Uithof. Vleutenseweg is wel een beetje uit de richting dan. :D

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:25

Dorée schreef:
De 12 rijdt achter de Catharijnesingel langs het spoor, dan stukje over de singel, Ledig Erf, dan Venuslaan en Rubenslaan, langs het stadion en dan ben je al zo ongeveer op de Uithof. Vleutenseweg is wel een beetje uit de richting dan. :D

He? De Vleutenseweg gaat door lombok.
Wat bedoel je met bus 12? ik volg het echt niet :Y)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:27

Volgens mij is die winkel met die galajurken waar de 12 langs komt weg. Daar was iig laatst opheffingsuitverkoop.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:27

Alexx schreef:
Dorée schreef:

He? De Vleutenseweg gaat door lombok.
Wat bedoel je met bus 12? ik volg het echt niet :Y)

Ooh jij doelde ook op Yessy's bericht over de hoofdstraat van Lombok! :D Ik dacht dat je de weg waar (bus)lijn 12 over rijdt bedoelde. :P

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:29

_Tara_ schreef:
Volgens mij is die winkel met die galajurken waar de 12 langs komt weg. Daar was iig laatst opheffingsuitverkoop.

Maar waar zit die nou precies?? }:0 :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:32

Weet ik niet :')

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:19

volgens mij zit er op HC alleen een 'Zaza' oid. Geen Zara..

De meeste winkels hebben nu nog kerstuitverkoop, wie weet zit daar nog een mooie jurk tussen. Dat hangt allemaal een beetje van je smaak en budget af denk ik. :) Ik heb vorig jaar een hele mooie jurk bij de SPS superstar gevonden, alleen is het daar meestal wat minder 'chique'

edit, Covers is redelijk makkelijk, gewoon de oude gracht volgen (hema, sting, forecast aan je rechterhand) en dan na de boekenwinkel mee met de weg rechts en dan komt vanzelf covers aan je rechterhand. Volgens mij zit er iets voor of iets na ook nog een winkel met avondkleding.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:40

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:46

Cocon (in de Choorstraat, vlak bij de bruidsmodezaak) had 2 weken geleden iig nog uitverkoop http://www.cocon-utrecht.nl/. Ik heb er een half jaar geleden voor 75 euro een cocktailjurk voor een bruiloft gehaald en dat was echt een gaaf ding.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:17

Dorée schreef:
_Tara_ schreef:

Maar waar zit die nou precies?? }:0 :D

Die zit op de Rubenslaan, ik heb jarenlang in de flat ernaast gewoond. Overigens heeft die al minstens 3 jaar opheffingsuitverkoop :D

Ze hebben er vast leuke dingen, maar ik werd altijd een beetje zenuwachtig bij de aanblik van de markergele tutu's etc.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:38

Yessy schreef:
Die zit op de Rubenslaan, ik heb jarenlang in de flat ernaast gewoond. Overigens heeft die al minstens 3 jaar opheffingsuitverkoop :D

Ze hebben er vast leuke dingen, maar ik werd altijd een beetje zenuwachtig bij de aanblik van de markergele tutu's etc.

Aha mysterie opgelost. :D Markergele tutu's? Dat klinkt als een goede winkel om verkleedoutfits te scoren! 8-)

TS, ik hoop dat je een mooie jurk vindt vanavond!

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:52

Alexx schreef:
Dorée schreef:

Edit:

Vleutenseweg niet?

Zara in Utrecht?! Idd wáár?

Hmm.. volgens mij ben ik gek geworden.. Waar heb ik toen die jurk gekocht dan?? :S Ik ga ff kijken of ik er achter kan komen

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 15:34

Als ik iets leuks heb gevonden, dan post ik het gelijk! Ben allang blij dat jullie me op weg hebben geholpen met wat adresjes.