Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petsboem

Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 12:43

Ik schrijf sinds kort met een meisje die in de gevangenis in Amerika zit wegens manslaugther.
Ze is niet ter dood veroordeeld maar komt in 2020 weer vrij. Ik was erop gekomen door de site http://www.writeaprisoner.com .
Ik vond het wel heel interessant, zeker na het horen dat ongeveer 35% van de gevangen in Amerika (vooral Texas) onschuldig vastzit. Je kan iemand's leven hier zó erg mee helpen, vaak hebben ze niemand meer en het minste wat je dan toch kan doen is helpen door te schrijven en het idee te geven dat jij er voor ze bent.
Ik vind het een heel mooi idee en vind het ook interessant, ik ben benieuwd naar haar eerste reactie terug.

Schrijven er nog meer mensen op bokt met gevangen die ter dood veroordeeld zijn of heel lang vastzitten? Zo ja waarom Tong uitsteken?

L_iek

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:45

Het lijkt me zeker interessant om dat te doen. Mijn engels is alleen niet zo best dus vandaar dat het voor mij niks is.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:46

Misschien als ik volgend jaar in de VS zit en mijn Engels is al beter dat ik het dan wel wil proberen Ja lijkt me wel fijn Lachen

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:47

Lijkt me heel interessant om te doen idd, helaas is mijn engels ook niet zo best ..

Edit; ben ook nog te jong Ja
Laatst bijgewerkt door Mandy92 op 11-01-09 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:47

Een oud klasgenootje van mij deed dat ook idd. Heb er ook wel eens over nagedacht om het te doen. Ga toch eens op die site kijken denk ik.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:48

Je word niet voor niks beoordeelt.
En als je iemand vermoord/beroofd oid dan is het je goed recht
dat je vast zit.Die mensen horen niet op straat,ze mogen ook van mij wel ter dood veroordeeld worden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:51

raketje_ schreef:
dat je vast zit.Die mensen horen niet op straat,ze mogen ook van mij wel ter dood veroordeeld worden Lachen

Er zitten ook onschuldige mensen vast, en zelfs mensen die wel daadwerkelijk iets gedaan hebben kunnen een verhaal met zich meedragen waardoor het niet zo zwart-wit is als jij het nu stelt.

Ik vind het knap dat je dit doet TS. Ja

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:53

Ik vind het aan de ene kant toch beetje eng, want je stuurt wel je adres natuurlijk. Ik heb even zitten kijken, maar de site opent niet goed, maar ik twijfel er toch erg over of ik het zou doen.

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 12:55

Ik ben ook nog te jong maar dat weten zij niet Knipoog

@ Raketje_: natuurlijk er zitten er ook een heleboel bij die wél terecht vastzitten, maar dat betekent toch nog niet dat je ze niet kan helpen. Wie weet is het meisje waar ik mee schreef wel degelijk schuldig aan manslaugther (eng idee...) maar daarom hoeft ze nog geen slecht mens te zijn. Ik weet de omstandigheden niet.

Daarbij zou een beetje meer vriendelijkheid en hulp de wereld zeker geen kwaad doen!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:56

rockwitch schreef:
Ik vind het aan de ene kant toch beetje eng, want je stuurt wel je adres natuurlijk. Ik heb even zitten kijken, maar de site opent niet goed, maar ik twijfel er toch erg over of ik het zou doen.

weet ook niet of ik het wel zou doen....ivm je adress enzo brrrr lijkt me best eng

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:57

Ik was hier een aantal weken geleden nog over aan het nadenken om dit te doen.
Momenteel raak ik niet op de website, maar ik ga straks wel even een kijkje nemen.

Staat er een soort 'lijst' op met gevangenen die iemand zoeken om mee te schrijven?

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:57

@ Raketje_ Ik vind dit wel erg kort door de bocht reageren hoor!
Er is uit onderzoek gebleken dat er in amerika en nog wel in meer landen, dat dit erg vaak voorkomt dat mensen onschuldig vast zitten.
Hoop voor jou dat dit jou nooit mag overkomen denk dat je dan wel anders reageerd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:01

Lijkt me wel erg boeiend, ik ga eens ff op de site kijken of ik eraan mee kan doen.

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 13:03

als je op google intypt write a prisoner doet de site het wel. Je kan gewoon profielen bekijken van gevangen, best interessant maar veel gevangen zoeken ook relatiepartners? Best raar.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:05

Ergens wel boeiend, maar ik zou dat dan vooral de achtergrond en beweegredenen etc vinden.
Je geeft je adres aan zomaar iemand, en laten we eerlijk zijn, zitten er zat wél terecht vast... nee heerlijk, een kinderverkrachter, vrouwenmoordenaar etc die terecht vast zit én ook nog eens je adres heeft. Nee zulke lui vind ik niet eens het recht hebben op lichtpuntjes in hun leven....
Dus nee, voor mij zou het niets zijn....

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:05

petsboem schreef:
als je op google intypt write a prisoner doet de site het wel. Je kan gewoon profielen bekijken van gevangen, best interessant maar veel gevangen zoeken ook relatiepartners? Best raar.

Jeps, ik heb het via google ook al geprobeerd en ik kom er maar niet op. Kga het strakjes nog eens proberen. Lijkt me wel erg interessant.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:06

raketje_ schreef:
Je word niet voor niks beoordeelt.En als je iemand vermoord/beroofd oid dan is het je goed rechtdat je vast zit.Die mensen horen niet op straat,ze mogen ook van mij wel ter dood veroordeeld worden Lachen
Helaas lopen er veel criminelen gewoon "los" en zitten er nog steeds te veel onschuldige mensen vast.Lekker zwart wit gedacht; Iedereen die in de gevangenis zit, zit daar terecht. Onzin natuurlijk.Mijn Engels is bagger, maar mijn buurvrouw schrijft wel met een gevangene. Best wel ingrijpend.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:20

Heb er ook eens over nagedacht om dit te doen, maar ik zie er toch vanaf. Vind het geen prettig idee om mijn adres etc. te geven, je hebt toch geen idee wat zo iemand zich later in zijn hoofd haalt...
Bovendien ben ook ik van mening dat die mensen daar niet voor niets zitten, zéker niet als ze ter dood veroordeeld zijn. Ik hoor vaak dat er zoveel onschuldige mensen vastzitten, maar ik vraag me af in hoeverre dit waar is.
Als echt bewezen kan worden dat ze onschuldig zijn dan zouden ze toch ook niet vastzitten en zeker niet ter dood veroordeeld zijn lijkt mij..

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:23

raketje_ schreef:

En toch blijven het mensen, en mensen hebben behoefden om gewoon eens over kalfjes en koetjes te praten, toch? Lachen

Vind het een goed idee! Helaas zou ik te jong zijn, en is mijn engels gewoon te slecht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:25

Mas schreef:
Heb er ook eens over nagedacht om dit te doen, maar ik zie er toch vanaf. Vind het geen prettig idee om mijn adres etc. te geven, je hebt toch geen idee wat zo iemand zich later in zijn hoofd haalt...
Bovendien ben ook ik van mening dat die mensen daar niet voor niets zitten, zéker niet als ze ter dood veroordeeld zijn. Ik hoor vaak dat er zoveel onschuldige mensen vastzitten, maar ik vraag me af in hoeverre dit waar is.
Als echt bewezen kan worden dat ze onschuldig zijn dan zouden ze toch ook niet vastzitten en zeker niet ter dood veroordeeld zijn lijkt mij..

Vooral in Amerika zijn veel mensen onschuldig ter dood veroordeeld. Dat is gewoon zo, dat is zelfs een feit.
Toch zou ik het niet doen. Je weet nooit wat ze met je adres doen Lachen .

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:28

raketje_ schreef:

Auw wat een pijnlijke opmerking en wat een kortzichtigheid een leven nemen is nooit een recht.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:29

Ik ken alleen deze site, http://www.prisonvoice.com/homepage.php dat werkt toch iets anders. Lachen Was misschien ook van plan het te gaan doen.
Volgens mij krijgen die mensen je adres niet te zien. Dacht ik.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:31

als ik het goed zie kun je ook per email schrijven..
E-mail Philip Now!
Inmates do not have Internet access. We print and send these messages.

Je krijgt dan wel gewoon post terug :

I understand that inmates do not have Internet access and that I must include a real address for them to write back.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:34

Is het zo dat die gevangene jouw adres krijgt dan? Misschien gaat het wel dmv een organisatie? Ik heb nog niet op de site gekeken hoor, dus als het daar anders opstaat heb ik niks gezegd. Knipoog

Wel interessant om te doen, maar ik zou niet weten wat ik zou moeten schrijven. Klinkt een beetje stom, misschien kom je vanzelf wel op een onderwerp, maar toch. Ben nu waarschijnlijk ook nog te jong.
Een leraar van mij schrijft ook met een gevangene, maar die gevangene schrijft alleen maar dat hij onschuldig is en dat hij eruit wilt. Zit alleen maar te 'zeuren' om het zo maar te zeggen. En zelf zou ik niet weten wat ik daar op zou moeten antwoorden.
TS, ik vind het wel goed van jou dat je het doet. Lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:34

Echwel schreef:
raketje_ schreef:

Auw wat een pijnlijke opmerking en wat een kortzichtigheid een leven nemen is nooit een recht.

Volgens mij snap je de opmerking niet helemaal.
Raketje bedoelt dat het terecht is dat ze dan vast zitten.
De rest van de post vind ik onzin trouwens van Raketje.