Nijmeegse vierdaagse 2009

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Nijmeegse vierdaagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 22:06

Nog maar een paar maanden (6 en een half om precies te zijn Knipoog ) en dan gaat de 93e Internationale Vierdaagse Afstandsmars Nijmegen weer van start, van 21 t/m 24 juli.

Ga je wandelen, feesten of aanmoedigen, dan is dit de plaats om voorpret te kweken.

Zelf hoop ik de vierdaagse voor de 5e keer uit te lopen. Ik heb de vorige keren steeds de 40 gelopen, maar zit er nu over te denken om eens de 4x50km te lopen.
Ik moet nog beginnem met het echte trainen, dus ben hard op zoek naar motivatie.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:24

Ik ben ook van plan de vierdaagse dit jaar te lopen. Dit wordt echter wel de eerste keer voor mij :+
Hoop dat ik hem helemaal uit kan lopen!
Hoe ( en wanneer) begin jij altijd met trainen?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:42

Ik ben er hooguit voor de feesten.
Voor de motivatie: ga samen met iemand anders! Neem een hond en ga daarmee aan de wandel :D

Lien2

Re: Nijmeegse vierdaagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:56

Ik ga dit jaar voor het eerst meelopen (4x40). De training is reeds begonnen en momenteel zitten we op ongeveer 20km.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 17:39

Anieke89 schreef:
Ik ben ook van plan de vierdaagse dit jaar te lopen. Dit wordt echter wel de eerste keer voor mij :+
Hoop dat ik hem helemaal uit kan lopen!
Hoe ( en wanneer) begin jij altijd met trainen?

Er zijn jaren geweest waarin ik netje in januari begon met trainen. Maar ik heb ook eens nagenoeg ongetraind de vierdaagse gelopen. (wat ook prima ging, maar dat moet ik hier natuurlijk niet hardop zeggen)

Als je voor het eerst loopt is training wel heel belangrijk hoor. Al is het maar om uit te testen wat je het beste bevalt qau schoeisel, sokken, kleding, eten en drinken en om uit te vinden hoeveel rust je nodig hebt.

Rebel_Jits schreef:
Ik ben er hooguit voor de feesten.
Voor de motivatie: ga samen met iemand anders! Neem een hond en ga daarmee aan de wandel

De mijn voorraad vrienden die mee willen lopen is na 5x wel zo'n beetje uitgeput. Heb wel een goede vriendin die mee wil trainen en waar ik dan ook zeker gebruik van ga maken, maar een km of 25 is voor haar wel genoeg.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:01

Ik heb gisteren mijn 1e trainingsrondje gelopen. We zijn begonnen met 15 km en gaan dit nu opbouwen. Moet zeggen dat het me nog al mee viel :) heb geen last van blaren oid *klopt af* :P

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:58

Ik doe ook weer mee dit jaar, voor de 5e keer. Wij zijn 3 weken terug begonnen met trainen. Onderweg maak ik dan foto's die ik thuis op cd zet. Verder maak ik een verslag van alle wandelingen. We zijn gelukkig al voorzien van een slaapplek. Nu dus alleen nog conditie opbouwen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:37

Weet nog niet of ik mee ga lopen. Wel loop ik standaard al flink, een afstand van 30 kilometer schud ik zo uit mijn mouw, desnoods op flipflops en blaarloos. Maar 4 dagen op rij 40 is toch wel andere koek. (en als ik ga doe ik het meteen goed: de 4 x 50 dus. Voor minder doe ik het niet).

Waar ik eigenlijk het meest bang voor ben is de grootte van de groep, of het tempo min of meer vastligt zoals bij de avondvierdaagse voor kids, of dat er genoeg ruimte is om zelf het tempo te bepalen. Voor mij is het essentieel dat ik zelf het tempo kan bepalen, anders red ik nog geen 10 kilometer.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:06

Ik wil dit jaar ook voor het eerst meedoen (4x50 natuurlijk, er is ook geen andere optie).
Als het goed is, lopen we met 5 of 6 man, maar het schijnt dat er geloot wordt voor de inschrijvingen. Met een beetje pech hoor je dus na 9 april pas of je definitief mee mag doen, maar dat is waarschijnlijk te laat om nog te beginnen met trainen.

Ons eerste 'trainingsrondje' hebben we twee weken geleden gedaan. Toen hadden we een rondje van ongeveer 25 km gepland, maar het middengedeelte (aan de overkant van de Rijn, in de Betuwe dus, waar op zondag alle cafés dicht zijn) zou ongeveer 10 km met een ijzige, stormachtige wind op kop over de dijk gaan.
Daarom maar wat ingekort, aan onze kant van het water gebleven en na 12 km gestopt bij een warme chocomel.

Ik heb geen idee wat ik kan verwachten trouwens. De afgelopen 2 jaar heb ik in de zomervakantie 2,5 week door Engeland gelopen. Dat was met 25 kg bepakking, in flink heuvelachtig terrein (Pennines) ongeveer 25 km per dag. Ik heb toen wel gemerkt dat het moeilijk is om droge voeten te houden wanneer het dagen achtereen regent.
Hoe verhoudt dit zich tot het lopen in vlakker terrein, zonder bepakking, maar met twee keer zo lange dagafstanden? Waar moet ik op letten met het voorbereiden?

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:49

Ik wil hem dit jaar samen met mn zusje voor het eerst gaan lopen :)
Mijn moeder heeft zich samen met mijn tante al op de catering en blarenverzorging gestort :+
Als de meer ervaren lopers een paar vragen zouden willen beantwoorden? :o

Op de site van de Vierdaagse stond ook een soort van trainingsschema, van een verstandige opbouw, voor zover ik me kan herinneren... Alleen daar stond niet bij hoevaak je dat per week moest lopen, neem namelijk niet aan dat dat maar één keer per week zou zijn? :o?

En hoe meet je laat maar zeggen hoe ver je gelopen hebt of hoe ver je gaat lopen als je routes uitzet, laat maar zeggen...
Ik zie mezelf er namelijk wel toe in staat er een week vóór de vierdaagse achter te komen dat ik al die tijd maar maximaal 10 km achter elkaar heb gelopen :+

Heb er wel heel veel zin in! :):) :D *\o/*

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:46

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:14

Een handige site vind ik trouwens www.afstandmeten.nl Je kunt dan precies de route uittekenen die je hebt gelopen en dan geeft het aan hoeveel km dat is :)

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:50

Hee, die site is handig Anieke! :D
Heb net de eerste route uitgezet, 12 km :Y) Hopen dat dat gaat lukken!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:05

Je kan ook een curvimeter aanschaffen, kost ongeveer 13 euro. Hiermee kan je op de kaart nameten welke afstand je hebt gelopen. Vind ik persoonlijk nauwkeuriger dan via afstandmeten.nl. Middels een stappenmeter kan je ook je afstand berekenen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:45

Je kunt toch ook een wandelroute of fietsroute lopen?? Doen wij ook altijd, er staan ergenoeg op het internet. Daar staan de afstanden bij. Het voordeel van fietsroutes is dat het meestal verharde weg is en weinig zandpaadjes.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:42

Om er nog even op terug te komen. Je moet ervan uitgaan dat je met 45.000 mensen loopt. Als je voor de 50 km gaat moet je zorgen dat je op kopt komt te lopen. Zogauw de 30-40 en 50 km weer bij elkaar zijn is het gewoon druk op de weg. Je kunt dus niet je eigen tempo lopen tenzij je op kop blijft.

Het is nog maar de vraag of er gaat worden geloot, ik denk zelf eigenlijk van niet. Dat is alleen maar gebeurt in 2005. De jaren daarna is de limiet niet meer bereikt, dus je kunt rustig gaan trainen.
Je kunt de aantal deelnemers bekijken op de site van de 4-daagse. Staat op de voorpagina. Wordt elke dag bijgehouden wat de stand is.

Verder is het beregezellig, het is alleen al de sfeer die er hangt, en zere voeten heeft iedereen. Het is een belevenis die je toch eens in je leven moet meemaken.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:25

Ook in de drukte (ik liep de 40) kon ik aardig mijn eigen tempo lopen vorig jaar. Af en toe een stukje berm meepakken als het niet anders kan.
Alleen in de centra van de oergezellige dorpjes is het soms echt schuifelen, maar dat hoort er naar mijn mening bij.
Dit jaar wil ik na 4 jaar de 40km nu de 50 gaan lopen. Is het parcours op die afstand echt zoveel rustiger?

Ik heb me nog niet ingeschreven, wil het liefst eerst een slaapplek vinden voordat ik dat doe. Andere jaren kampeerde ik altijd op een supergezellige camping in Groesbeek, maar die hebben minder plaatsen dit jaar en zaten dus vol toen ik belde.
Dus ik ben maar weer op zoek...

Dit jaar kunnen debutanten zich ook inschrijven in de eerste periode als ze meedoen met het voorbereidingsprogramma van de Knblo. Daardoor zal de eerste inschrijfgroep wat groter uitvallen en de tweede groep wat kleiner. Ik hoop niet dat het tot loten komt, dat is zo sneu voor mensen die samen lopen en waarvan er 1 uitgeloot wordt.

Ik heb afgelopen vrijdag een rondje van 23km gelopen in een stevig tempo.
Misschien toch iets te hard van stapel gelopen, want de afgelopen dagen heb ik veel last gehad van mijn geblesseerde enkel. Doordat ik moest werken (waarbij ik een kilometer of 10 per dag loop) kon ik hem ook weinig rust gunnen. Gisteren uiteindelijk maar gezwachteld en nu heb ik nergens last meer van. Maf.

Ik heb wat uitzendingen van vorig jaar van het vierdaagse journaal van omroep Gelderland zitten kijken om in de vierdaagse-stemming te komen. Echt leuk om terug te zien.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:06

Jaaa!!!!

De tweede inschrijfperiode is eindelijk geopend!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:38

Het enige probleem is hier dat het een eeuwigheid duurt voordat de site op je scherm is. Vervolgens geeft ie steeds een foutmelding en kom je niet verder. Ik kan me niet opgeven dus!!!! Wie heeft hier ook last van??? Ben heel benieuwd!! Of is de site op het moment gewoon overbelast?!

Ik heb het vannacht om 0.00 uur geprobeerd, om 0.45 uur. Vanmorgen nog een paar keer en ben nu ook al de hele tijd aan het proberen. het wil maar niet lukken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:43

Uhm ja, ik zeg al 3 jaar dat ik meeloop met me zus, maar we zijn nooit verder dan dat gekomen :+
Ik ga wel de Achterhoekse lopen

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:16

Ik heb me na veel pogingen ingeschreven. De site doet het weer.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:09

Doet er verder dan niemand mee???
Zo velen zeiden dat ze wilden lopen dit jaar, dan is het nu de tijd om je in te schrijven!!!!

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:47

Ik heb me ook ingeschreven! Ga deze week even goede wandelschoenen aanschaffen en dan kan het trainen echt beginnen!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:51

Het loopt storm bij de inschrijvingen, maar blijkbaar geen bokkers! Vanavond nog even contactadres, we hebben gelukkig een slaapplek (gastgezin) vlak bij de wedren gevonden. Mijn trainingsmaatje is momenteel op vakantie. Wat is dat saai zeg, alleen lopen. Ben wel blij met m'n mp3 spelertje, maar ik kan niet wachten tot ik gewoon weer lekker kan kletsen!

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:11

haha ik vind alleen lopen ook niet zo leuk :+ Hoe veel km. loop jij nu per keer?
Ik loop de 4daagse samen met een vriendin van mij. Zij woont in Nijmegen dus dat is wel handig geregeld :)