Fysiek ‘corrigerend’ gedrag door leraren.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:59

orri schreef:
Maar he, school in amsterdam he, op een gegeven moment stonden er ook metaal detectoren bij de ingang....


Nou, ik heb toch ook in Amsterdam op school gezeten en bij mij op school was niets van dit alles, hoor. Wellicht lag het aan jouw type school?
En ja, ik moest ook altijd vooraan zitten tegen het bureau van de leraar aan. We hadden een leraar nederlands met psoariasis, die dan altijd gezellig aan zichzelf zat te krabben met alle schilferregens van dien. Toen ik dus mijn bureau zo ver mogelijk naar achteren schoof ben ik de klas uitgestuurd, heeft hij mij aan mijn arm naar de conrector toegesleurd en wilde hij dat ik geschorst zou worden. En het enige wat er gebeurde was dat hij op zijn flikker kreeg, wegens ongeoorloofd gedrag en ook een reprimande kreeg wegens het expres onpasselijk maken van leerlingen. Want hij deed dat dus erg vaak, aan zijn schilfers krabben zodat men rond zijn bureau zat de gruwelen. (Op deze school zaten de leraren op een soort van verhoging)

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 12:01

Sjuimpje schreef:
Ik vraag me af of de mensen welke ABSOLUUT tegen fusiek ingrijpen zijn, ook hun eigen kinderen nooit een tik zouden geven?


Nooit is een beetje veel gezegd maar ik ben inderdaad geen voorstander van slaan. Er zijn genoeg alternatieven en kinderen die regelmatig een tik krijgen zijn zelf ook eerder geneigd bij problemen met andere kinderen te gaan slaan.
Maar heel af en toe een tik op een bil overkomt mij ook wel eens. Liever ontzeg ik ze iets wat ze graag willen of zet ik ze apart. Dat heeft veel meer impact.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 12:05

Ik zit nu in mijn laatste jaar van de lerarenopleiding maar ik zou het eerlijk gezegd niet in mijn hoofd halen om een leerling fysiek aan te pakken. Ten eerste vind ik dat een teken van zwakte en ten tweede heb je zo een aanklacht aan je broek. Je moet als docent tegenwoordig best voorzichtig zijn, deuren openlaten als je met een enkele leerling in het lokaal een gesprekje hebt en dergelijke. En slaan is echt uit den boze volgens mij.
Bovendien zijn leraren er niet om leerlingen op te voeden, dat moet in eerste instantie thuis gebeuren. Maar het lijkt er idd steeds meer op dat leraren die rol op zich krijgen. Niet terecht naar mijn mening.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 12:36

Cody schreef:
Bovendien zijn leraren er niet om leerlingen op te voeden, dat moet in eerste instantie thuis gebeuren. Maar het lijkt er idd steeds meer op dat leraren die rol op zich krijgen. Niet terecht naar mijn mening.


Dat ben ik helemaal met je eens. Het lijkt wel of de laatste tijd meer en meer ouders het wel "gemakkelijk" vinden als de kinderen op school opgevoed worden. Jaren geleden hadden we een kennismaking op de peuterspeelzaal notabene waarbij werd besproken waarom de kinderen naar de PSZ gingen. Het overgrote deel van de ouders nam het woord "opvoeding" in de mond. Ongebrijpelijk vond en vind ik dat.
De school kan wel ondersteunen maar de echte opvoeding hoort toch echt thuis te gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 13:20

Maarten, als een leerling niet provocerend is tegen een leraar, dan heeft de leraar géén aanleiding om de leerling te corrigeren en dan moet die docent dus zeker geen fysieke geweld gebruiken. Als die docent dat wel doet, staat dat gelijk aan agressie, ook wel zinloos geweld genoemd.

Mijn school stond ook in Amsterdam, er zijn wel eens wat dingetjes gebeurd in de jaren dat ik er zat, maar nooit echt gevaarlijke situaties en zeker geen beveiliging op school.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 14:01

Ik ben het er op zich niet mee eens dat een leerkracht lichamelijk geweld gebruikt, maar kan me in sommige gevallen wel voorstellen dat het gebeurd! Het gebeurd maar al te vaak dat er één of twee in de klas zitten die een bepaalde leraar systematisch lopen te jennen. Dat zo´n leraar dan een keer zijn hand uitschiet, wil ik niet goed praten, maar daar heb ik in zo´n -uitzonderlijk- geval wel begrip voor!
Mijn zwager is leraar aan een zmok school en de kinderen daar gebruiken zelf veel lichamelijk geweld Verdrietig ; af-en-toe grijpt hij er ook wel eens letterlijk een in de kraag, of als hij zelf geslagen wordt Lips are sealed , draait ´ie ook wel eens een arm naar achteren Scheve mond . Mijn zwager is een type die veel geduld heeft en altijd eerst het gesprek met het betreffende kind zal zoeken.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 15:36

In het tweede jaar bij mij op school zat ik in de klas bij een rot gozer. Vreselijk...Vooral voor de leraren.
We kregen dat jaar ook een nieuwe economie leraar. Jong en onervaren...

Die is ooit eens zo ontzettend kwaad geworden dat hij het bord kapot geslagen heeft...
De jongen zat namelijk in een hoek waar het bord boven hing. De stukken van het bord vlogen in het rond...Waardoor er een stukje in het gezicht van een andere leerling gekomen is, die dus wel gelijk een lelijke snee had...en daar nu nog een litteken van heeft.

Indirect dus ook een vorm van lichamelijk geweld.

Hoe dan ook, een uiting van agressie waar de leerkracht op dat moment niet langer mee om kon gaan...

Ik weet niet hoe dit afgelopen is, heb me er verder niet mee bemoeid, en is achter gesloten deuren afgehandeld.

Wel weet ik dat je je al leerkracht zo in een hele vervelende positie " werkt" . Ik heb het daarna niet meer echt naar mijn zin gehad...voelde gewoon niet meer " veilig" ...

Hoe het ook uitgelokt wordt. Ik denk dat je als leraar daar altijd " boven" moet staan. En desnoods hulp van een rector inschakelen of wat dan ook.

Maar slaan....nee...

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 16:43

Vorige jaar (ik zat toen op een andere school) hadden we echt een hele aardige concierge, waarmee iedereen ook goed kon opschieten. Er waren een keer jongens van een andere school bij ons op het plein, die een beetje stonden te vervelen, toen hij er iets van zei kreeg hij een klap in zijn gezicht, hij pikte dit natuurlijk niet een gaf een klap terug. Hij is toen ontslagen, hoewel alle leerlingen een handtekening hebben gezet om hem terug te krijgen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 17:38

Maarten schreef:
Ik denk overigens ook dat leraren handelen volgens hun vooroordelen en dus bij voorbaat zichzelf al anders opstellen naar een leerling. Soms echter kennen ze een leerling nog niet eens en stellen ze zich bij voorbaat al negatief op naar een leerling...


dat geldt voor de hele mensheid.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 17:54

Nou ik erbij nadenk... ik had al 3 keer een leraar kunnen aanklagen Haha!
Hij heeft me een keer aan mijn oor getrokken, aan mijn haar en een schop onder mijn kont gegeven. Ik was niet overdreven vervelend ofzo, ik praatte erg veel en zei vaak ongeacht of het de leraar of een leerling was waar het op stond, daar kon hij dus niet tegen. Ik heb er dus geen werk van gemaakt, maar wel pijn in mijn oor gehad Haha!

Ik vind ook niet dat het moet kunnen, leerling vervelend? Gooi de klas maar uit, gaan ze niet, negeren dan maar.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 20:05

Prima"]
[quote="Maarten schreef:
Ik denk overigens ook dat leraren handelen volgens hun vooroordelen en dus bij voorbaat zichzelf al anders opstellen naar een leerling. Soms echter kennen ze een leerling nog niet eens en stellen ze zich bij voorbaat al negatief op naar een leerling...


dat geldt voor de hele mensheid.
[/quote]

geloof ik niet. Maar wat heeft dit antwoord met corrigerend gedrag te maken van leraren? Haha!

Tja.... ik heb dus op zo'n zmok school (school voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen)gezeten van mijn 13e tot mijn 18e. Ik was zelf niet moeilijk opvoedbaar hoor, maar ik was een trage leerling en daar kreeg ik wel de aandacht die ik nodig had. Ik heb daar dus dingen gezien en aan den lijve ondervonden waar de honden geen brood van lusten en het gedrag wat de leraren daar vertoonden was zeer buitensporig. Ik persoonlijk ben en was geen persoon die leraren provoceerde of commentaar gaf o.i.d. maar toch werd ik 'gecorrigeerd'... De leraren sloegen dus en gingen daarna gewoon verder met waar ze mee bezig waren zonder te praten met de desbetreffende leerling. Deze dingen die ik had gezien of ondervonden vertelde ik nooit aan mijn ouders omdat ik bang was dat het dan alleen maar erger zou worden en omdat ik dacht dat het volkomen normaal was want idd, er zaten soms een paar raddraaiers tussen die de leraren het bloed onder de nagels vandaan haalden, maar ik.... nee... ik heb het er nooit naar gemaakt omdat ik voor mijn gevoel geen raddraaier was of de leraar een hak wilde zetten oid. Ik wilde gewoon leren Lachen

Ik zal niet zeggen dat ik een slechte jeugd heb gehad op school... de tijd die ik daar had was leuk en de meeste leraren waren ook geschikt en wilden praten, maar sommige.... Lips are sealed Ik heb er ook geen geestelijke of lichamelijk littekens van over gehouden, maar ik ben nu een heel stuk ouder en begrijp dat het geen normale gang van zaken was op die school. Daarom heb ik een brief gestuurd met de vraag of ze zouden willen onderzoeken of dergelijk gedrag nog steeds uitgevoerd wordt door leraren aldaar en heb gevraagd om hiervan op de hoogte gebracht te worden. Ik weet gewoon 100% zeker dat ik dergelijke straffen nooit verdiend heb, daarnaast ben ik van mening dat de enige die mij toendertijd mochten straffen mijn ouders waren. Zij hebben nooit toestemming gegeven aan de leraren dat de leraren mij op een dergelijke manier aan mochten pakken. We gaan dit even netjes rechtzetten met woorden, zoals het hoort! Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:17

Maarten schreef:
Ik weet gewoon 100% zeker dat ik dergelijke straffen nooit verdiend heb, daarnaast ben ik van mening dat de enige die mij toendertijd mochten straffen mijn ouders waren. Zij hebben nooit toestemming gegeven aan de leraren dat de leraren mij op een dergelijke manier aan mochten pakken. We gaan dit even netjes rechtzetten met woorden, zoals het hoort! Haha!

Goed zo!

Jij hebt dergelijke straffen 100% zeker niet verdiend, maar ook niet de leerlingen die wèl het bloed onder de nagels van leerlingen vandaan haalden en wèl provoceerden. Niemand hoort door een leraar geslagen oid te worden. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik mezelf ooit zo zou laten gaan in de klas. Tuurlijk zitten er etters bij, maar je hebt ze er meer mee door ze niet in de kaart te spelen dan jezelf uit je tent te laten lokken.
Zelfs van mijn ouders heb ik nooit een klap gehad volgens mij.
(nu was ik natuurlijk ook een voorbeeldig kindje Schijnheilig )
Maar ik vind dat iig niet normaal nee. Zeker op een zmok-school is dat denk ik een hele verkeerde aanpak. Ik heb wel eens een paar dagen meegelopen op zo'n school door mijn opleiding, en dat zijn juist kinderen die je moet motiveren en stimuleren, en dat doe je door ze positief te benaderen. Niet door ze te vernederen en fysiek aan te pakken, daar bereik je volgens mij alleen maar mee dat leerlingen zich niet voor je in willen zetten, meer gaan provoceren of juist bang worden om dingen te vragen, enz enz. Dat kan de leerprestaties ook nooit ten goede komen.

Ben benieuwd naar de afloop van dit verhaal.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:35

Bij ons op school bij mijn broer in de klas zat een jongen die iets brutaals zei tegen een lerares en toen sloeg die lerares hem met haar map op het gezicht!!!!!! Toen is ze voor een hele tijd van school gestuurd. Want na een lang gesprek wou ze eindelijk toegeven dat ze overspannen was.........

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:59

Maarten"]
[quote="Prima"][quote="Maarten schreef:
Ik denk overigens ook dat leraren handelen volgens hun vooroordelen en dus bij voorbaat zichzelf al anders opstellen naar een leerling. Soms echter kennen ze een leerling nog niet eens en stellen ze zich bij voorbaat al negatief op naar een leerling...


dat geldt voor de hele mensheid.
[/quote]

geloof ik niet. Maar wat heeft dit antwoord met corrigerend gedrag te maken van leraren? Haha!
[/quote]

Volgens mij was het jou antwoord. Daarop vulde ik alleen aan dat het niet alleen voor leraren geldt, maar voor alle mensen in het algemeen. Vervang de woorden 'leraren' en 'leerlingen' maar eens door het woord mensen. Haha!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 21:26

aah... I see Haha! nu ik mijn eigen stuk nog eens weer lees zou er voor leraren het woordje 'sommige' moeten staan, want ik wil ze niet over 1 kam scheren, net als dat ik mensen niet over 1 kam scheer Lachen

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 21:27

Ik heb als kind zoiets zelf meegemaakt op de basis school.. in de tijd was de mentaliteit - kinderen zijn om te zien maar niet om te horen

Toen was ik 10 jaar en nieuw leerling op school omdat mijn ouders ons vaak verhuist.
De docent was o.a. ook een sportsdocent en deelde vaak klappen uit.

Toen ik 11 was kreeg ik hem als een klasdocent, dus het werd een helse jaar voor mijn laatste jaar op basisschool Huilen
Er waren momenten dat ik uit het raam moest springen om van hem te ontsnappen (het lokaal was begaande grond! anders kon ik niet) en vaak liep ik van school weg.
De blauwe plekken dorst ik niet aan mijn ouders te vertellen hoe ik eraan kwam (smoesje van gevallen op het spelveldje of van mijn verzorgpony toentertijd).
Mijn ouders had genoeg problemen met mijn jongere broer, dus had ik weinig zin om hierover te beginnen.

Toen ik eenmaal van basisschool doorgestroomd naar de brugklass school, kwam het gekwel tot een eind, ik was eindelijk van de man af!

Jaren later heb ik het wel verteld aan mijn ouders, ze hadden natuurlijk eerder willen weten..

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:26

Cody"]
Zeker op een zmok-school is dat denk ik een hele verkeerde aanpak. Ik heb wel eens een paar dagen meegelopen op zo'n school door mijn opleiding, en dat zijn juist kinderen die je moet motiveren en stimuleren, en dat doe je door ze positief te benaderen. Niet door ze te vernederen en fysiek aan te pakken, daar bereik je volgens mij alleen maar mee dat leerlingen zich niet voor je in willen zetten, meer gaan provoceren of juist bang worden om dingen te vragen, enz enz. Dat kan de leerprestaties ook nooit ten goede komen.
[/quote]

Het is natuurlijk moeilijk om voor mijn zwager te spreken Knipoog , ik vertelde hier alleen maar wat ik van hem heb gehoord!
Nogmaals, hij is iemand die altijd het gesprek met een kind zal zoeken, maar als je hoort wat voor toestanden daar soms op school zijn, wordt je ook niet echt blij ! Hij geeft bijv. ook de sportlessen. Nu mogen de leerlingen tijdens de les geen sieraden dragen; ze moeten ze bij de leraar(es) afgeven en krijgen het na de les weer terug. Nu werd mijn zwager ervan beschuldigd, van een van de kinderen een gouden ketting achterover te hebben gedrukt Scheve mond ... Mijn zwager stuurde dus 2 anderen naar de rector, terwijl hij met de rest van zijn klas in het gym lokaal bleef. Hij stond er ook op, dat de rector zijn zakken, sporttas en jas doorzocht. De ketting werd daarbij natuurlijk niet gevonden! De volgende dag werd hij door een aantal uit de hogere klassen opgewacht en begon het geduw en gemep, waarbij hij zich natuurlijk ook weerde. (meer van zich af duwen en zo). Toen hij aan het einde van de dag naar zijn auto liep, stonden er een stel hem bij de auto op te wachten en voor zijn neus, gingen ze even "lekker" langs zijn auto met een sleutel, zodat er een aantal diepe krassen over de hele zijkant zaten ! Op dat moment greep hij de "aanvoerder" en knalde hem (natuurlijk niet al te zachtzinnig) op de motorkap van de auto. Hij was echt zo pissig en zei dan ook dat het nu afgelopen moest zijn met dit gedonder Boos! ! De volgende dag vescheen het groepje weer gewoon op school, alsof er niets aan de hand was. Degene die zijn ketting "vermiste" had dat ding ook gewoon weer om Lips are sealed ! Vanaf dat ogenblik heeft hij als leraar geen probleem meer gehad Lachen ! (Z´n auto zet hij vanaf die dag ergens neer, waarvan de leerlingen niet weten waar dat is Knipoog !)
Mijn zwager werkt trouwens op een school in een grote stad, met vele allochtone kinderen, die ook de frustratie van het niet volledig beheersen van de Nederlandse taal kennen én die ten dele uit landen komen waar lichamelijk tucht op scholen toch min-of-meer gewoon is Verdrietig !
Hij zegt zelf ook dat die kinderen ook heel vaak gewoon uitproberen tot hoever ze hier kunnen gaan en het vaak een lachertje vinden dat ze zich veel kunnen permiteren zonder hier lichamelijk voor gestraft te worden Scheve mond ....

[quote="Maarten schreef:
...Ik persoonlijk ben en was geen persoon die leraren provoceerde of commentaar gaf o.i.d. maar toch werd ik 'gecorrigeerd'... De leraren sloegen dus en gingen daarna gewoon verder met waar ze mee bezig waren zonder te praten met de desbetreffende leerling.

....maar ik.... nee... ik heb het er nooit naar gemaakt omdat ik voor mijn gevoel geen raddraaier was of de leraar een hak wilde zetten oid. Ik wilde gewoon leren Lachen !


Dit zijn wel erg middeleeuwse praktijken zeg Verdrietig ! Zoals ik al eerder schreef, ben ik er ook niet voor dat leraren lichamelijk geweld gebruiken ! Ik het er alleen in sommige gevallen begrip voor als het toch een keer gebeurd Scheve mond ... (waarbij ik nog steeds niet zeg dat ik dit goedkeur!!)

Citaat:
...Daarom heb ik een brief gestuurd met de vraag of ze zouden willen onderzoeken of dergelijk gedrag nog steeds uitgevoerd wordt door leraren aldaar en heb gevraagd om hiervan op de hoogte gebracht te worden. Ik weet gewoon 100% zeker dat ik dergelijke straffen nooit verdiend heb, daarnaast ben ik van mening dat de enige die mij toendertijd mochten straffen mijn ouders waren. Zij hebben nooit toestemming gegeven aan de leraren dat de leraren mij op een dergelijke manier aan mochten pakken. We gaan dit even netjes rechtzetten met woorden, zoals het hoort!


Ik vind het wel goed dat je dit gedaan hebt!! Ik kan me voorstellen, dat je , nu je zoveel jaren later volwassen bent, toch wel veel over dit soort dingen nadenkt Scheve mond ! Ik denk dat je met zo´n brief aan de schoolleiding, ze daar eens even goed met de neus op de feiten drukt, en evtl. misstanden die daar op het moment (misschien) plaatsvinden, ook onder de aandacht brengt!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:31

Nou gelukkig mogen ze niet slaan, want wat zou ik anders vaak geslagen zijn Scheve mond en nu nog mischien.
Ik sta nu zelf ook bij stage voor de kleuter en die zou je echt niet hoeven te slaan hoor, moet er niet aan denken die schatten. Lachen
Ik denk dat het pas lastig word in de 2e toen was ik zelf ook erg vervelend lijkt me dan echt heel moeilijk om orde te houden voor bij vmbo, havo en vwo is niet zo moeilijk die studje's luisteren wel.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:33

5 Jaar geleden hadden we 'n leraar die 'n jongen hard in de nek greep, dit was in 'n tussenjaar tussen groep 8 en de eerste klas. Hij deed alleen op dat moment niet veel bijzonders en was normaal ook niet uitermate vervelend (ok, het was geen brave leerling, maar toch). Hierbij is de jongen naar de onder-directeur gegaan, maar er is voor de rest niet veel aan gedaan. Ik geloof dat de o-d 'm niet eens geloofde, terwijl anderen ook vertelden wat er gebeurd was.
Het is daarna iig niet meer gebeurd...

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:43

Aan de andere kant, als je deze verhalen zo leest van ontzettend vervelende leerlingen: Wie wil er nou nog leraar worden? En dan vooral op middelbare scholen? Ze komen wel met lekkere reclames: 'Leraar, elke dag anders', maar de salarissen zijn niet super hoog en iedere dag weer die 'ettertjes'. Misschien is 'de leraar' wel 'n uitstervend ras Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:47

Toch Sterre vind ik het in het geval van je zwager heel wat anders.
Dat is ook buiten het leslokaal. Ik vind dat je je in het lokaal (dus tijdens het lesgeven) nooit zo moet laten opfokken dat je fysiek geweld gaat gebruiken, het is nog altijd jouw lokaal en als het uit de hand dreigt te lopen gaan ze maar ergens anders spelen. Dan moet je de eer aan jezelf houden omdat je dan zit in de verhouding leraar-leerling.
In het geval van die krassen op zijn auto...misschien was ik dan ook wel uit mijn vel gesprongen. Heeft namelijk niks meer te maken met de lessituatie en het is buiten de school en buiten schooltijd.
Een leraar van mijn vorige stageschool heeft ook een leerling uit zijn klas in zijn nekvel gegrepen toen die bij die leraar thuis een ruit had ingegooid. Terecht, vind ik. Er zijn grenzen.
En zelfverdediging is ook wat anders dan zelf de aanval openen, dat hoor je als leraar in de klas imo nooit te doen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:52

Zo erg gewoon bij een laraar de ruit in gooien, in welke buurt is dat joh?

Het ergste wat ik heb gegaan naar een leraar is een ei gegooid, wel mis Lips are sealed

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:54

Avanti schreef:
Nou gelukkig mogen ze niet slaan, want wat zou ik anders vaak geslagen zijn Scheve mond en nu nog mischien.
Ik sta nu zelf ook bij stage voor de kleuter en die zou je echt niet hoeven te slaan hoor, moet er niet aan denken die schatten. Lachen
Ik denk dat het pas lastig word in de 2e toen was ik zelf ook erg vervelend lijkt me dan echt heel moeilijk om orde te houden voor bij vmbo, havo en vwo is niet zo moeilijk die studje's luisteren wel.



dacht jij dat?
ik zit in een 5vwo-klas, en je wilt niet weten wat daar allemaal voor rottigheid uitgevreten word tijdens sommige lessen...Leraren uitlachen, breeduit eten en drinken, brutale antwoorden geven, er niet uitgaan als dat gevraagt word enz.
Zelfs in de 3e al, zijn er verschillende malen proefwerken gestolen, door mensen van het vwo, heeft iemand een lerares bedreigd...
Nee, mensen van de havo/vwo zijn ook geen lieverdjes hoor..Al moet ik zeggen dat de sfeer in de klas zelf wel redelijk goed is, alleen naar de leraren toe

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:57

Dat was in Meppel, even ter info *LOL*

Schiet me ineens een verhaal te binnen, van mijn leraar biologie in de brugklas. Hij stond bekend als 'bruggerhater' en dat was ook echt zo.
Altijd tieren en chagrijnig doen als we binnenkwamen Haha!
Hij had op een vorige school eens een brugklasser bij zijn kladden gepakt en hem uit het raam gehangen, toen de leerling toen nog iets riep naar hem, heeft die leraar hem pardoes van 2 hoog laten vallen in de rozenstruiken Scheve mond Leraar geschorst natuurlijk, heeft toen een taakstraf oid gehad en een soort therapie en kwam toen dus bij ons lesgeven.
Hele rare man, maar geweld heeft hij bij ons nooit gebruikt.
(Hoewel je soms wel ineens moest bukken omdat er een spons of een krijtje om je oren vloog) En toen gingen we over naar de 2e klas, en toen was het ineens totaal anders!
"dag mensen, kom binnen Lachen "

Verward dat was echt een bruggerhater.
Wel een aparte leraar inderdaad nu ik er eens aan terugdenk *LOL*

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:59

_Scarlet_"]
[quote="Avanti schreef:
Nou gelukkig mogen ze niet slaan, want wat zou ik anders vaak geslagen zijn Scheve mond en nu nog mischien.
Ik sta nu zelf ook bij stage voor de kleuter en die zou je echt niet hoeven te slaan hoor, moet er niet aan denken die schatten. Lachen
Ik denk dat het pas lastig word in de 2e toen was ik zelf ook erg vervelend lijkt me dan echt heel moeilijk om orde te houden voor bij vmbo, havo en vwo is niet zo moeilijk die studje's luisteren wel.



dacht jij dat?
ik zit in een 5vwo-klas, en je wilt niet weten wat daar allemaal voor rottigheid uitgevreten word tijdens sommige lessen...Leraren uitlachen, breeduit eten en drinken, brutale antwoorden geven, er niet uitgaan als dat gevraagt word enz.
Zelfs in de 3e al, zijn er verschillende malen proefwerken gestolen, door mensen van het vwo, heeft iemand een lerares bedreigd...
Nee, mensen van de havo/vwo zijn ook geen lieverdjes hoor..Al moet ik zeggen dat de sfeer in de klas zelf wel redelijk goed is, alleen naar de leraren toe
[/quote]

Over het algemeen zijn de lager niveau zker wel zoveel keer zo erg hoor, ik ben eens bij een havo klas nagekomen nou wat een rust en ook nog een paar keer bij een vwo klas, nou echt super saai. Verder is dat volgens mij ook bewezen dus die klassen asocialer zijn.
De vbo klas van mijn vriedin was pas erg, die gingen echt volop schelden tegen de leraren en nog erger.
Verder gingen wij er ook nooit uit als dat moest. GA ERUIT! neuh NU hoezo? Waren nog eens leuke tijden!