Canyoning

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 13:01

ik heb daar nog echt nog nooit van gehoord
dus ik heb het ook niet gedaan Tong uitsteken (duhh)


UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 09:30

Goed, data is bekend, een tweetal opties 16 t/m 23 augustus en 23 t/m 30 augustus.
Info verder bij mij te verkrijgen voor diegene die eens wat anders willen dan aande welbekende kust te liggen.

Quo Vadis?

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 12:53

Schijnbaar zijn er toch niet zoveel mensen die een beetje afzien op zijn tijd wel kunnen waarderen. Haha!

Quo Vadis?

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 21:04

Ik wil wel, ben toch niet "het lui aan het strand liggen type" Haha! Heb vast nog wel wat vakantiedagen over.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:36

Nog nooit van gehoord, maar zo te horen is dat echt iets voor mij. Lijkt me wel gaaf Haha!

"What we call human nature, is actually human habit.."

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 09:28

Cool! Ik heb het een jaar of 7 à 8 geleden een keer gedaan ... met zo'n stom pakje en zo'n maffe blauwe helm op (hmmm, doet me ook meteen denken aan mijn enige buitenrit) een beetje door een rivier banjeren en dan van een metertje of 10 naar beneden springen in een plas water van 2 bij 2. Was echt te gek, lijkt me erg leuk om nog eens te doen. Ik weet niet wat je van plan was met die meeting UlbeH, maar ik neem aan dat dit niet in Nederland is?

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-03 15:06

Nee is niet in Nederland Maxx, in Frankrijk. Kijk maar eens op www.adventure.nl

Quo Vadis?

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 16:25

Ik heb het al 4 keer gedaan!!!. 2 keer in frankrijk (pyreneen), 1 keer in Italie (dolemieten) en 1 keer in Zwitserland.

DIe in Italie was met een italiaanse gids, dubbel wetsuit aan en verder was het fantastisch, wel koud. Na 2.5 uur ben je verkleumd. Aan het einde moest je een waterval van 48 meter abseilen. Als je ooit met GOGO, LAbyrinth of wat dan ook naar DIMARO gaat, kun je dit toch doen.
De waterval zie je geregeld in reisgidsen verschijnen, wel vaak bij een verkeerde plaats.

Verder die 2 in de pyreneen. De eerste toch was een eenvoudige, wel leuk, maar kon net zo goed zonder gids. Wel wetsuitaan, maar het water was er niet koud. Deze toch werd gemaakt vanuit AXAT, maar ook vanuit Argeles Sur mer (dus als je daar heengaat kun je een canyoningtocht maken, maar niet een superleuke).
De tweede was veel beter in de Pyreneen. Abseilen, sprongen van 10 meter, glijden, enz. Geen lange tocht, 2 uur, maar wel leuk.

De langste tocht was vanuit Interlaken naar Grimsel
www.alpinraft.ch In totaal 6 uur onderweg, de canyoning zelf is 2.5 uur. KOUD, smeltwater op 2500 meter hoogte. Maar een aanrader, tokkelen, abseilen, springen enz.
En perfect georganiseerd. Wel duur, maar de meoite waard.

Verder heb ik al 2 keer geraft, 4 keer geklommen, abseilen enz. Ecth een aanrader.
voor echte instructie: www.crux.nl

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 10:36

Nou Germie, jij klinkt als de expert. Lijkt mijn arrangement je wat?

Quo Vadis?

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:42

De jura zou ik niet zo snel doen, gewoon vanwege de wat lagere bergen.
De pyreneen zijn ook minder mooi dan de alpen (wel warmer water Haha!)
Verder lijkt het wat op crux-reizen.

Informeer overal goed, denk aan het SGR-gedeelte wat bijvoorbeeld Labyrinth outdoortravel wel heeft.
Mambo kun je ook nog overwegen.

Ik vind wel de beschrijving van je reizen UlbelH wat sumier, je weet neit precies hoe en wat. Dus hoeveel rustdagen, programma enz. Verder zijn ze vrij duur, bij Labyrinth kun je voor 399 euro al een week incl reis en instructies allerlei outdoorsporten doen (als je voorh et eerst gaat zou ik niet alleen gaan canyoningen, maar ook gaan raften, pointen, klimmen, abseilen (Ik heb het zelfs gedaan vanaf een spoorbrug zo de rivier in). Zo'n combiweek vind ik een echte aanrader.
Gaat een sportief publiek meer, voor zuipers hoef hoe je niet bang te zijn. Tuurlijk wel wat wijn en bier, maar geen dronken lui.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 09:06

Ik ga wel even bij jou suggesties kijken. Ik neem aan dat ze een site hebben?

Quo Vadis?

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:58


Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 12:30

Actieweek

Tijdens de actieweek maak je in de overweldigende natuur van de Franse Alpen kennis met een keur aan buitensportactiviteiten: rotsklimmen, raften, kajakken, Via Ferrata en natuurlijk canyoning.
Uitgaande van het niveau van de groep kunnen we binnen de verschillende disciplines spelen met de moeilijkheidsgraad van het aangeboden dagprogramma.
De actieweek bestaat uit 6 dagen waarin alle bovengenoemde activiteiten ruim aan bod komen.
Programma

* Dag 1: Rotsklimmen, abseilen
* Dag 2: Canyoning
* Dag 3: Via Ferrata
* Dag 4: Kajakken en raften
* Dag 5: Rotsklimmen
* Dag 6: Canyoning
Globale dagindeling

Na het ontbijt en het maken van een lunchpakket gaan we op weg naar de locatie van die dag. Hier krijg je instructies en vervolgens zijn we met uitzondering van de lunchpauze de hele dag bezig.
Vaak sluiten we om ongeveer 4 uur af. Degenen die dat willen hebben dan ruim de tijd om op een terrasje bij te komen en om boodschappen te doen. Terug op de camping gaan we genieten van het eten en is er genoeg tijd voor jezelf of groepsactiviteiten.

Materialen

Voor alle activiteiten tijdens de actieweken van Crux word je door ons voorzien van alle benodigde materialen met uitzondering van schoeisel. Voor raften en canyoning heb je stevige, oude gymschoenen nodig die nat mogen worden. Verder is het handig om voor het klimmen klimschoentjes van iemand te lenen, maar je kunt ook prima klimmen op gymschoenen.
In de agenda kun je zien of er nog plaatsen vrij zijn.


1. 5 juli - 12 juli 269,-
2. 12 juli - 19 juli 269,-
3. 26 juli - 2 aug 279,-
4. 2 aug - 9 aug 279,-
5. 9 aug - 16 aug 279,-
6. 16 aug - 23 aug 269,-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, AhrefsBot, capriz, Corelli, Dagmar80, Esther, Forbiddenpie, Froukje, Jasia, Lanoca, MiVita, MyrtheJ, NoorW, plutolover, YandexBot en 67 bezoekers