Gelukkig nieuwjaar: auto ontploft

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Gelukkig nieuwjaar: auto ontploft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 22:09

Jaja, daar ga je dan; gezellig naar Amsterdam om met familie Oud&Nieuw te vieren. Lekker wat vuurwerk afsteken, relaxed een filmpje kijken. Totdat je de volgende dag weer met de auto naar huis wilt. Je schrikt je de t*ring: ruit kapot, raam kapot, motorkap omhoog, motor ontploft. Het gebeurde op 1 januari rond een uur of half 2 / 2 uur 's nachts. 't Schijnt dat de auto in brand heeft gestaan, een half uur later door de brandweer is geblust en zo is achtergelaten. Ouders hebben vandaag alles met de politie geregeld, maar morgen begint de rompslomp met de verzekering: All Risk verzekerd, maar je krijgt maar 1/3 van de dagwaarde (en wat is een 9-jarige Opel Zafira die total loss is nu waard?) terug. Ouders hard gewerkt, auto gekocht die ons tot Portugal bracht en dan gebeurt er zoiets. Doordat 3 idioten - wellicht onder invloed van drugs en alcohol - niet van iemands anders bezit af kunnen blijven. De rest van de auto's in de straat was onaangeraakt: jaloezie, verveling?

Sorry, moest het even van me af schrijven. Ongelooflijk dit.

Iedereen alsnog gelukkig nieuwjaar Lachen

pantuf

Re: Gelukkig nieuwjaar: auto ontploft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:11

Pff lekker dan!! wat het ook was waarom ze het deden? maak niet uit vind het niet normaal!!
Jij ook gelukkig nieuw jaar ondanks dat voorval!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:11

jeetje wat verschrikkelijk! het zal je maar over komen! echt bizar wat die kids tegenwoordig met vuurwerk allemaal aan richten! sterkte met alles!

En ook jij gelukkig nieuwjaar andanks dit voor val.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:13

Nou, lekker dan, word je inderdaad blij van....

Als je getuigen hebt dat je hem onbeschadigt neergezet hebt, heb je kans dat je van het waarborgfonds ook nog iets terug kan krijgen, naast je eigen verzekering...
waarom betaald je eigen verzekering overigens maar 1/3 van de dagwaarde als jullie allrisk verzekerd zijn????

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 22:14

Dankjullie wel.
@Lalidan; Een All Risk verzekering schijnt niet helemaal 'all risk' te zijn. Morgen zullen we meer horen, dan nemen mijn ouders contact met ze op.

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:19

Jeetje, gewoon niet meer normaal, ze vernielen echt álles!! En dan ook vooral je auto..
Je wordt er gewoon niet meer goed van, ik heb het ook niet op vuurwerk, hier in ons dorp hebben ze echte bommen en daar moet je ook mee oppassen!

De brievenbus is elk jaar nog de klos geweest, alleen dit jaar niet, dus was ónze brievenbus de klos Boos! Auto stond in de buurt en al! Al die rot kinderen, ook alle prullenbakken in de buurt zijn niet heel gebleven........
O'ja, een rotje in een paar luiers stoppen die daar toevallig liggen, vonden ze ook érg leuk.. nee, ben blij dat het weer voorbij is

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:22

Pffffft jeetje wat balen zeg! Ach gut

Naja ondanks dit vervelende iets toch een gelukkig nieuw jaar toegewenst.
Bij ons is ook vanalles kapot gegegaan (koffiezetapparaat, wasmachine lekte, lamp vandaag kapotgegaan Nagelbijten / Gniffelen)
Maar een auto is toch nog iets groter en duurder, pffft echt balen zeg!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:27

MRIIIS schreef:
@Lalidan; Een All Risk verzekering schijnt niet helemaal 'all risk' te zijn. Morgen zullen we meer horen, dan nemen mijn ouders contact met ze op.

Denk je goed verzekerd te zijn..... Anders even informeren bij dat waarborgfonds. Dit is inderdaad wel een erg dure "nieuwjaarsgrap".

Ik heb inderdaad alles naar binnen gesleept (stoelen, containers), maar ja, auto naar binnen slepen gaat niet. Hopen dat de verzekering nog wat wil doen!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:29

Jeetje daar sta je dan naast je afgebrande auto, vind ik wel k*t eigenlijk.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:33

Jezus.
sorry hoor maar ikk vind dit echt niet normaal.
je kijkt toch uit waar je t in gooit. ik ga toch ook niet even een auto opblazen Scheve mond

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 22:34

Dat zou je idd denken, Britt. Maar die achterlijke idioten uit Amsterdam ZO waren wellicht/waarschijnlijk onder invloed van van alles..

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:37

Het moet niet veel gekker worden tegenwoordig! Triest dit.... Frusty Ik hoop voor jullie dat er toch nog wat met de verzekering te regelen valt, want zo kom je er wel beroerd vanaf.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:30

Hé bah wat naar. Sterkte, waarborgfonds zal het wel niet worden maar als het moedwillig door personen is aangebracht en aangetoond kan worden zou evt. de schade verhaalt kunnen wordne misschien. Ook enig idee wie die 3 personen waren en zijn er getuigen?

Succes in ieder geval.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 00:39

Er zijn wel getuigen die vertelden dat het 3 jongens waren, maar wie precies.. Scheve mond

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 01:48

Sjee das nie niks zeg... In Frankrijk zijn ook weer heel wat auto's uitgebrand, onvoorstelbaar gewoon...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 02:45

Amsterdam Zuidoost? Is mijn auto ook wel eens uitgebrand. Sorry, offtopic maar viel me even op.

Heel veel sterkte met het verzekeringsgebeuren, is geen pretje allemaal! En inderdaad een rotmanier om het nieuwe jaar in te gaan. Hoop dat de rest van het jaar wel goed gaat!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:29

Jemig Maris!

Pffff, inderdaad een lekkere start van het nieuwe jaar Rolleyes
Eigenlijk toch bezopen dat de auto als dagwaarde -> total los is. Opzich wel logisch, want hun weten niet van te voren wat de waarde van je auto nog had geweest. Maartoch.. dan werk je zo hard, ook nog eens all risk verzekerd en dan dit

Ik kan alleen maar hopen voor je dat de rest van het jaar jullie beter af gaat!
& nog een gelukkig nieuwjaar!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:31

Weer zoiets zinloos... Waarom hebben mensen de drang toch om dat soort dingen te doen? Succes met de rompslomp!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:31

Mmm dan valt onze schade nogal mee na nieuwjaar... bij ons hebben ze alleen de achterruitenwisser er kompleet afgetrokkken... Normaal zijn bij ons in de straat de spiegels de l*l. Nu eens een keer wat anders. Veel sterkte trouwens!

Wij hebben trouwens ook een 9 jaar oude Zafira!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 18:05

Afbeelding

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:20

Damn... ik snap echt niet dat mensen dat leuk vinden!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:24

Ik had me ontzettend schuldig gevoeld. Dit is toch van de zotten? Waarschijnlijk lachen de daders er ook nog om. Daar kan ik met mijn verstand niet bij...

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 18:26

Dat vind ik ook een van de ergste dingen, dat we de daders wss niet te pakken krijgen, aangezien we de financiele schade op hen kunnen verhalen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:31

Onze auto heeft ook schade opgelopen tijdens oud en nieuw, maar niemand heeft wat gezien ofzo.. En diegene die naast de auto vuurwerk heeft staan afsteken weet van niks.. Nu is het van ons maar een deukje door een vuurpijl.
Maar dit slaat alles zeg! Echt verschrikkelijk!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:34

Jeetje, wat een schade! Daar hoef je geen verzekeringsinspecteur voor te zijn om die total loss te verklaren!! Jullie hadden wel een mooie kleur trouwens Knipoog

Maar er is dus weinig kans dat de politie de daders vind?? Ik vind dat zo laf hè, wel zoveel lef hebben om zo'n geintje te flikken, maar dan niet de ballen hebben om voor de consequenties op te draaien. Verschrikkelijk!