Kennis met kanker ..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Kennis met kanker ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 20:51

Ongeveer een jaar geleden werd er bij een goeie kennis van ons Borst kanker ontdekt. Altijd was ze voor controle naar het ziekenhuis gegaan voor de zekerheid en altijd was er niks aan de hand. Totdat ze na een tijdje klachten kreeg. Er werd toen borstkanker bij haar ontdekt.

Ze is een paar keer bestraald maar dat sloeg niet aan. Toen hadden ze iets anders geprobeerd, en wonder boven wonder leek het stukje bij beetje beter met haar te gaan. Ze was vol kracht en vertrouwen dat ze de kanker zou gaan verslaan.

Vanmorgen kreeg ik te horen dat het weer heel erg slecht met haar ging. Ze is de helft van haar gewicht vermagerd, en heeft erg veel pijn. Als het zo door gaat is het nog maar een kwestie van een paar weken, op z'n langst. Het is zo naar om te zien hoe een levenslustig iemand, zo kan afzwakken. Niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Al die tijd heeft ze de moed gehouden en nu dit, ik vraag me af of je op dit puntje van je leven nog positief kan blijven? Het is zo naar.. om iemand zo te zien lijden. Ze zeggen wel dat het een paar weken kan duren. Het liefst zou je ze voor altijd bij je houden, maar ik weet maar al te goed hoe snel het met mijn opa ging. Het is misschien naar om iemand te verliezen van wie je houdt, maar op deze manier wens ik haar een leven zonder pijn en verdriet, en als dat in de Hemel is, dan is dat zo. Het voelt zo tegenstrijdig..Laatst nog vogeltjes vouwen voor Dorine, voor geluk, beterschap. Nu is het waarschijnlijk wel te laat voor 1000 kraanvogeltjes voor hAAr, ik kan alleen maar bidden tot iets als god als die al zou bestaan, en hopen op een wonder..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:56

Dat is inderdaad niet leuk..het enige wat ik kan zeggen is
Heel veel sterkte ook voor haar!!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:31

Ow wat vreselijk zeg!
Als dat kanker er nou niet was geweest was het een stuk gelukkiger op aarde geweest! Boos!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:50

Heel veel sterkte!
Tja, maandag overleed een vriend van ons aan kanker. Verdrietig

Wat het wel is:
mensen die genezen van kanker, praten er soms nog wel over, maar 'de kanker beheerst niet meer hun leven'.

Wat ik daarmee wil zeggen, als ik dit jaar genees, ben ik over tien jaar niet meer 'die vrouw met kanker', maar 'die vrouw met dat paard' of zo.
Ik bedoel: niet iedereen die mij 'vaag kent' weet dan dat ik ooit kanker heb gehad.

Zo zijn er veel mensen die kanker hadden, gezond werden en weer vrolijk verder leefden.
Die ook heel veel van deze ziekte geleerd hebben, zoals ik bijv.
Maar dat is vaak minder bekend dan de 'slechte gevallen', het 'slechte nieuws'.
Dat blijft langer hangen, wordt aan meer mensen verteld, blabla.

Heel begrijpelijk, en het is natuurlijk erg dat iemand aan kanker overlijdt.
Vind ik ook, vooral nu... Verdrietig
Echter kanker hoeft niet altijd slecht af te lopen.
Hopelijk put je hier een beetje troost uit... hoe moeilijk ook.

En mensen die aan kanker overlijden, hebben misschien wel een heel gelukkig leven gehad, ook al was het wat korter dan je gewild zou hebben. Scheve mond
Vandaar dat veel mensen met kanker nog zo positief kunnen en willen zijn.
Negatief kun je ook zijn, maar dat wil je niet, want dan voel je je alleen maar beroerder toch? Lachen
De dagen die ik nog heb wil ik zoveel mogelijk gelukkig zijn. Met Peter, mijn paard, mijn twee katten, een vakantie in Frankrijk als het kan...
Dus dan ben ik graag moedig en positief, dat word je automatisch wel. Lachen

Heel veel sterkte en als je je hart wilt luchten kun je gerust pben hoor!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:15

Mijn 'oom'(eigenlijk de oom van mijn moeder) is ook gestorven aan kanker. Leverkanker wel te verstaan. Hij was altijd heel erg dik (lees +/- 130 kg ongeveer schat ik), maar net voordat hij stierf en ik hem in het ziekenhuis bezocht was er nog maar een kleine 60 kg (of minder) over... ik herkende hem nog maar net... zijn zijkant was helemaal opgezwollen (de lever) en hij had veel moeite met praten en concentreren... het is echt voor het beste geweest dat hij heen is gegaan, want zoveel pijn, dat gun je niemand Boos! Gelukkig is er voor veel patienten een oplossing, en gaat het niet zo snel, bij mijn oom was het een kwestie van weken, en er kon niets meer aan gedaan worden.
Kanker is een van de zwaarste lichamelijke ziektes ter wereld, maar gelukkig wordt er steeds meer onderzoek naar gedaan en genezen er steeds meer mensen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:31

Ik wens haar, en jou ook natuurlijk, heel veel sterkte en zal duimen voor een wonder. Wat is dit toch een vreselijke slopende ziekte

Ik kan je hele verhaal niet lezen omdat ik dan te emotioneel word ben ik bang... mijn 'stief'vader is 1 jaar en 2 maanden geleden overleden aan de gevolgen van blaaskanker... ik heb er nog steeds veel verdriet van.

Heel veel sterkte!!