Pilgebruiksters: Wanneer bloeding in de stopweek?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Pilgebruiksters: Wanneer bloeding in de stopweek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 07:50

Ik ben nu net een maand aan de pil. Gestart op de eerste dag van de menstruatie en ik ben eergister door de eerste strip heen en ben nu dus in de stopweek.

Maar, ik krijg helemaal geen bloeding?

Daarvoor was ik altijd hel regelmatig ongesteld, alleen was ik altijd kotsmisselijk en had ik helse pijnen de eerste dag }> Vandaar oa ben ik aan de pil gegaan.

Ik ben niets afgenomen in gewicht, juist wat toegenomen, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb ook niet meer stress als normaal.

Ik heb de pil iedere dag netjes op dezelfde tijd geslikt (speling van minimaal een uur). Ik kom even niet op de naam van de pil, ik dacht iets van microdin.. 30 ofzo?

Ik wacht nu dus al 1,5 dag op de bloeding, maar ik zie nog niets... Duurt het altijd zo lang???


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 07:53

Ik stop altijd donderdag, maandag klein beetje zeurderig gevoel in mijn buik en dinsdag 'ongesteld'.
3 dagen lang en dan ben ik weer klaar voor een maand.
Zo heb ik altijd weekenden zodner gezeur! Party!!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 08:02

Ik stop op maandag en ben dan pas vrijdag ongesteld en maandag is dan me laatste dag.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 08:07

ik stop op woensdag en ben het dan pas maandag dus bij mij zit er 5 dagen tussen voor ik ongesteld wordt. Dan begin ik woensdag weer met slikken en ben vrijdag van ongesteldheid af.
Is bij iedereen dus verschillend hoelang er tussen zit.

trotse moeder van 2 prinsesjes

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 08:11

Ik slik woensdag mijn laatste pil en ben dan zaterdags/zondags ongesteld.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Miran

Berichten: 4431
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 08:31

Mijn laatste pil is op vrijdag en ik word dan maandagavond ongesteld.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 08:35

Dinsdag is de laatste pil dag en meestal komt vrijdag of zaterdag dan de bloeding pas. Dus niet ongerust worden hoor Manda Knipoog

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 08:36

Ik word altijd 4 dagen na mijn laatste pil ongesteld.

Toos paardloos

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:30

Donderdag de laatste, maandag ongesteld. Geen gezeur in de weekenden en de maandag is toch altijd al een rotdag, dus dat kan er dan ook nog wel bij *LOL*

Maak je dus geen zorgen, die 1,5 dag dat jij nu al aan het "wachten" bent is heel normaal.

Ik weet niet of je toevallig bang bent dat je misschien zwanger bent, maar daar zegt de bloeding die je (niet) hebt als je de pil slikt niks over.

Nulla tenaci invia est via

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:39

ik slik de diana pil
heb nog maar 1 stopweek gehad,
bij de diana pil is het zo dat als je op zondag je eerste, en dus ook je laatste pil neemt, dat je niet ongesteld bent in het weekend (stond in het boekje)
in mijn eerste stopweek was ik echt wel ongesteld in de stopweek
maar dat kan ook komen omdat ik toen ook valium slikte om mijn rug, dat de pil daarom langer werkte en het langer duurde voordat ik ongesteld werd

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:46

Chrissie schreef:
als je op zondag je eerste, en dus ook je laatste pil neemt


Als je op zondag de eerste pil van een strip neemt, dan slik je de laatste toch op zaterdag? Verward

Nulla tenaci invia est via

Miran

Berichten: 4431
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:23

Ik slik de eerste en laatste op vrijdag, misschien is het afhankelijk van het merk?

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:28

Als ik op zondag begin, dan heb ik aan het eind van de strip toch echt als laatste een zaterdag over, geen zondag meer. Maar misschien dat sommige merken dan idd een extra pil hebben ofzo?

Nulla tenaci invia est via

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:36

Ik slik toch ook echt de eerste op woensdag en de laatste op dinsdag?
Zou je dan echt een extra pil hebben bij bepaalde merken?
Lijkt me erg vreemd want meestal staan de dagen van de week opeenvolgend naast elkaar en dan zou je dus twee maal na elkaar woensdag hebben?
Hoe doe je dat dan als je een strip doorslikt?
Zit je constant op de verkeerde dag want je hebt dan immers een dag teveel??

Hihi ik zie het al helemaal voor me. Je ligt in bed en denk heb ik nou de pil al genomen of niet..., dus je kijkt naar de strip, mmm de donderdag is er al uit en het is vandaag donderdag dus dat is goed! Tenminste.....
hahaha........

Maar goed om even ontopic te blijven: ik slik de laatste pil op dinsdag en wordt pas zaterdag (laatste tijd zelfs zondag) ongesteld.
Woensdag begin ik dan weer. (al was ik in het begin zo stom om telkens een dag eerder te beginnen. Als ik op donderdag de laatste nam, dan nam ik ook op donderdag weer de eerste zodat ik elke maand een dag eerder stopte. Toen ik daarachter kwam was ik inmiddels op de dinsdag beland en heb het maar zo gehouden.

Miran

Berichten: 4431
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:38

In het midden van mijn strip zit een extra pil met iets van 'laatste dag' ofzo erbij gedrukt.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:40

Manda schreef:
Ik kom even niet op de naam van de pil, ik dacht iets van microdin.. 30 ofzo?


De pil die jij bedoelt is denk ik Microginon 30. Die slik ik ook al jaren.
Bij mij komt de bloeding 3 dagen na de laatste pil en duurt meestal ook maar 3 of 4 dagen.

* To Belg, or not to Belg *

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:44

ik stop op donderdag en wordt op maandagmorgen ongesteld.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:44

Miran schreef:
In het midden van mijn strip zit een extra pil met iets van 'laatste dag' ofzo erbij gedrukt.


aha dus dat is de truc. Ik slik gewoon de laatste op donderdag en begin weer op vrijdag, maar daar moet je ook maar net aan denken Clown
Ik vermoed trouwens dat in die laatste pil dan geen hormonen meer zitten, maar dat die meer voor je eigen planningsgemak is, dan heb je dat verschuiven van die dagen niet wat Kaj bescheef. (En Kaj, zo stom als jij, was ik in het begin ook Bloos )

Nulla tenaci invia est via

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:57

In principe begint `mijn week` op zondag... begin dus op zondag te slikken en slik de laatste op zaterdag. In 90% vd gevallen ben ik dan dinsdag ongesteld.

Maar als je voor het eerst met de pil begint wordt er vaak wel bijverteld dat het even kan duren voor je (weer) helemaal regelmatig ongesteld bent. Maak je dus geen zorgen als het een keertje uitblijft, of als je in het begin ineens midden tijdens het slikken van een strip ongesteld wordt/licht bloed. Na een tijdje wordt het als het goed is vanzelf regelmatig(er). *LOL*

Miran

Berichten: 4431
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:58

Linda250"]
[quote="Manda schreef:
Ik kom even niet op de naam van de pil, ik dacht iets van microdin.. 30 ofzo?


De pil die jij bedoelt is denk ik Microginon 30. Die slik ik ook al jaren.
Bij mij komt de bloeding 3 dagen na de laatste pil en duurt meestal ook maar 3 of 4 dagen.
[/quote]

Ik bedoel Ministat.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:59

Ik slik op zaterdag de laatste en wordt woensdag ongesteld

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:02

Ik heb 13 jaar Merilon geslikt en daar had ik netjes na op de 3e stopdag mijn menstruatie. Met Lovette die ik nu een maand slik precies hetzelfde. Even nog over de pil die je slikt als je de precieze benaming weet moet je eens op internet hierop zoeken voor zover ik heb gelezen zijn de gebruikers er minder tevreden mee.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:38

je jullie hebben gelijk hoor
ik maakte even een foutje
sorry!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:40

Ik slik ook microgynon, en ik wordt pas op de 5e dag ongesteld Haha! Lekker relaxed.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:40

Ik slik ook microgynon, en ik wordt pas op de 5e dag ongesteld Haha! Lekker relaxed, maar jammer genoeg ben ik wel de drie dagen ervoor niet lekker, en zeker een dag goed ziek. Buikpijn, misselijk, hoofdpijn... Frusty


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ApplePapple, Everest, GrapeshotBot, IASCrawler en 9 bezoekers