Geloven jullie in krachten van stenen??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Geloven jullie in krachten van stenen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 18:20

Ik zat laatst wat profielen te bekijken en kwam daarbij ook t profiel van Orri ( http://www.bokt.nl/forums/profile.php?m ... ofile&u=19 ) tegen, waar een hele lijst stenen instaat. Al die stenen hebben een bepaalde "invloed" of "werking" om het zo maar even uit te leggen. (Tegen infecties, brengt levensvreugde, dat soort dingen)
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die in dat soort stenen gelooft Lachen Ikzelf heb wel een aantal van die stenen, en volgens mij zit er zeker wat goeds in.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 18:27

Nee, ik geloof er niet in. Ik kan me er werkelijk geen voorstelling van maken hoe een steen zou kunnen bijdragen aan je welzijn.
Edelstenen hebben een enorme invloed op je baksaldo, daar geloof ik wel weer in *LOL*

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 18:31

Ja, ik heb ook zo'n steen voor Ewald (weet zo niet meer welke) Heb wel het idee dat hij werkt Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 18:35

Ik heb zo geen stijn, maar geloof er wel een beetje in, zou best wel zo een steen willen hebben hoor.

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 18:39

Ik wéét dat het werkt, draag ze zelf al jaren en mijn diertjes ook als ze ergens last van hebben. En het is geen medicijn maar ik zie het als ondersteuning in een genezings-, of helingsproces. Het is natuurlijk geen wondermiddel.

Eén van mijn katten is erg gehandicapt, heeft last van zijn blaas/nieren en ook nog eens rugklachten waardoor zijn achterbeenspieren hun kracht verliezen. Dankzij zijn steen (Nefriet) die hij altijd draagt en reiki hobbelt hij nog steeds vrolijk rond.

Gammon had last van een hoestje en snotterigheid, die droeg Barnsteen en het is over gegaan.

Ikzelf draag nu al een paar jaar Bergkristal. De eerste (Aquamarijn) die ik ging dragen was voor mijn vele verkoudheden. Ik ben toen 5 weken giga verkouden geweest en daarna nooit meer zo hefitg als toen. Verder heb ik stenen gedragen voor wat psychische zaken. Dat vond ik wat minder meetbaar.

Ik zie stenen als een soort reinigingmiddel voor het lichaam. En dieren kunnen niet simuleren volgens mij. Lachen

En met dat banksalso valt het ook best mee met deze stenen. Voor dieren rekenen ze half geld omdat zij geen zakgeld hebben. Haha!

Ze worden via een spiertest gemeten. Voor de diertjes neem ik een foto mee, eerst wordt de balans getest = foto op maag, arm opzij en degene niet de stenen aanmeet drukt mijn arm naar beneden. Hoe sneller en gemakkelijker de arm naar beneden gedrukt wordt hoe minder de persoon/dier in balans is. Dan wordt er een steen bij de kwaal gezocht en als de steen past blijft je arm recht als een huis. Heel wonderlijk, de spieren spannen zich vanzelf aan. Is de steen niet goed wordt de arm nog gemakkelijker naar beneden gedrukt.

hier ga ik altijd naartoe voor mijn stenen.
Laatst bijgewerkt door Pellie op 25-02-03 18:45, in het totaal 2 keer bewerkt

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 18:40

Hmm, eerlijk gezegd ben ik daar toch echt te nuchter voor Lachen. Kan me er iig niks bij voorstellen.
Al zou het wel heel mooi zijn als........ Knipoog

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 19:24

Natuur heeft, wat zeg ik, is Kracht.
Steen is ook een natuurverschijnsel, dus ja, stenen hebben een kracht.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 19:53

Ik kan me er ook geen voorstellen van maken. Daarentegen dat wat Tigger zegt klopt wel. Ik wordt ook blij van een mooie zonsondergang of de zon op mijn gezicht.

:evaw:

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:25

Sjimmy schreef:
Ik kan me er ook geen voorstellen van maken. Daarentegen dat wat Tigger zegt klopt wel. Ik wordt ook blij van een mooie zonsondergang of de zon op mijn gezicht.



Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:47

Ik geloof alleen in de kracht van een steen als ik hem gooi Knipoog
Ik ben daar te nuchter voor. Maar als het bij een ander werkt, dan is het immers perfect! Beetje rondlopen met een steen en je voelt je beter!
Lijkt me best handig!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:48

Nee,ik geloof hier niet in.
Ik neem maar een voorbeeld aan Sjimmy .

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:22

Hihihi, dat is te gemakkelijk. Maar idd van het 'leven' zelf kan je ook heel krachtig en energiek worden. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:41

ik geloof er heilig in
heb er ook heel veel
de kracht zit hem in de straling van de steen (voor betere uitleg zie pocahontas, ergens vlak voordat ze een liedje gaat zingen *LOL* )
sommige stenen kunnen ook verkeerde straling op je hebben en dan worden de klachten (waar je de steen voor gebruikt) erger en soms heeft je eigen kracht een verkeerde werking op de steen en dan barst je steen (zo sterk zijn die krachten dus)
ik heb er ook heel veel boeken over en geef vrienden en familie ook vaak een steen (halfedelsteen, dat is een betere benaming) vaak komen ze ook naar me toe en zeggen dan wat voor "klachten" ze hebben en welke steen ze dan moeten hebben Lachen

het valt me wel op dat steeds meer niet zo zweverige mensen gaan geloven in de kracht van stenen Lachen

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 22:44

Ik geloof ook heilig in de kracht van genezende kristallen. heb ook een cursus gevolgd.
Natuurlijk is het ziet zaligmakend, het is niet de bedoeling dat je stug door blijft roken, omdat je toch een Rutielkwarts om je nek hebt hangen, dus niet ziek kunt worden!!!
Maar helpen kan het zeker. Ik heb een heleboel stenen onder mijn hoofdkussen liggen, en als het licht uit is, pak ik er 2. Meestal als ik dan ga voelen, zowel met mijn handen als met mijn gevoel, weet ik welke 2 ik te pakken heb, en wat ik dus op dat moment nodig heb.
Weet dan ook precies hoe laat het is als ik de maansteen te pakken heb, joepie, ik ga weer ongesteld worden!! Boos!
En deze stenen zijn echt niet zo duur als je denkt hoor. De grootte maakt namelijk niets uit.

Ik ben het alleen niet met Iceprinces eens, een steen pakt geeft alleen de energieën af die jij nodig hebt. Het dragen van een steen is dan ook nooit schadelijk (behalve de Magnetiet bij een pacemaker!!), het kan wel voorkomen dat 2 of meer stenen niet bij elkaar passen. Dit heeft dan vooral met de hardheid van de steen te maken. Een harde steen, bijv robijn, samen met een zachte steen, bijv Calciet, dragen vraagt om moeilijkheden omdat de Caciet verpulverd wordt door de Robijn. Dit heeft niets met 'genezende' krachten te maken.
Als je een steen alleen draagt en hij breekt af, is de werking er grotendeels af. En ook dit kan je weer nameten.
Voor de echt ongelovigen onder ons (en dat mogen ze best blijven hoor, ieder zijn eigen waarheid!!!), maar als je eens een expiriment wilt doen, ga dan naar een goede winkel, zorg dat je een steen krijgt (de steen zoekt jou uit niet andersom, ook lekker vaag he, en toch is het zo. Ineens heb je:"die wil ik".) Weeg deze steen nauwkeurig voor het dragen en teken de omtrek na op een papiertje. Zorg er bij het dragen voor dat hij niet langs zware dingen schuift oid, en ga een maand later nog eens wegen en de omtrek controleren, grote kans dat hij kleiner en lichter geworden is.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben dan ook echt een stenofiel!!
Ooit wil ik nog eens een hele grote amathist geode in mijn kamer, maar die zijn dus wel duur, zeg maar onbetaalbaar Scheve mond

Navragen is beter dan afvragen.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 02:43

En hoe denken jullie dan over een zgn. "levenssteen"?
Of over stenen die worden ingestraald en die je kracht geven?

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:08

Ik geloof niet dat een levenloos iets als een steen kracht kan hebben. Ik geloof echter wel in het placebo-effect. Als je zelf maar gelooft dat het werkt, dan zal het voor je gevoel ook werken. En als iemand daar baat bij heeft, dan is het toch goed?

Nulla tenaci invia est via

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:17

iets dat levenloos is kan nog wel krachten hebben. magnetisme, zwaartekracht of andere natuurkrachten. waarom zouden bepaalde stenen dan niet bepaalde krachten hebben. of die voordelig zijn voor de mens, zoals wij die hun toeschrijven, dat betwijfel ik. behalve de kracht van positief denken natuurlijk.

Amor Vincit Omnia

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:28

Zonde van je geld joh ze pakken ergens een steetje zeggen dat hij goed voor iets is, en daar gaat je geld.
Laatst bijgewerkt door Avanti op 26-02-03 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:28

Margreet schreef:
Ik geloof niet dat een levenloos iets als een steen kracht kan hebben. Ik geloof echter wel in het placebo-effect. Als je zelf maar gelooft dat het werkt, dan zal het voor je gevoel ook werken. En als iemand daar baat bij heeft, dan is het toch goed?

Daar geloof ik dus ook in.
Ik kan me niet voorstellen dat ik persoonlijk baat zou hebben bij een steentje. Sta er totaal niet voor open.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:45

Ik denk dat je je innerlijke kracht aanspreekt door zo'n steen. Die kracht heb je dus al, alleen je had een voorwerp nodig om bewust te worden van die kracht. Dat kan een steen zijn, of een ander soort amulet of wat dan ook. De kracht komt daarom uit jezelf en niet uit het voorwerp denk ik.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:49

Nogmaals, ieder zijn eigen mening hierover. Kan ik totaal niet mee zitten want ik WEET dat het werkt, maar dat is mijn waarheid, en hoeft niet de waarheid van iemand anders te zijn.
En over het placebo effect: er is al aardig wat onderzoek gedaan bij dieren en een dier kent geen placebo effect, het is dan niet alleen de eigenaar die verschil merkt (dat zou je natuurlijk kunnen verklaren omdat je zo graag wilt zien dat het dier opknapt) maar ook uit de omgeving, die dus niet weten dat er met stenen 'gespeeld' wordt komen zeer positieve geluiden.
Een ziekte voorkomen kun je niet, dat zal je mij ook nooit horen beweren, maar het kan zeer zeker helpen bij ziekte. (Mijn waarheid dus weer he, ik zal de waarheid van iemand anders altijd respecteren.)
Nog een leuke test, stel je hebt een kat of hond die niet lekker in zijn vel zit, je kent al die kwaaltjes wel, vooral bij het ouder worden. Zorg dan dat je aan een steen komt die op dat moment voor jouw dier belangrijk is, en zet 2 bakjes drinkwater neer, en doe in 1 ervan de steen. Bijna alle dieren zullen uit het bakje gaan drinken met de steen erin (ook al ligt hij diep en is zo niet aantrekkelijk voor ze) omdat de dieren nog veel dichter bij de natuur staan dan wij mensen, weten ze wat ze nodig hebben.
Bij paarden gaat dat moeilijk omdat ze maar 1 drinkbak hebben, dus geen keus.

maaike van de vis"]
En hoe denken jullie dan over een zgn. "levenssteen"?
Of over stenen die worden ingestraald en die je kracht geven?
[/quote]

Die steen ken ik niet (of het moet al via Jomanda gaan ofzo?) maar persoonlijk geloof ik niet in het instralen van een steen. Wel dat door goed reinigen (verschillende methoden, dus niet met afwasmiddel ofzo) de natuurlijke krachten weer duidelijker boven komen. Maar op is op, en volgens mijn viesie (heb je mijn waarheid weer) kan je een steen geen kracht geven door hem in te stralen.

[quote="Avanti schreef:
Zonde van je geld joh ze pakken ergens een steetje zeggen dat hij goed voor iets is, en daar gaat je geld.


Jammer dat iedereen hier zijn mening op een nette manier verkondigd, met respect voor wat de ander denkt, en dat er dan zo'n opmerking tussen moet.
De mensen die er wel (fanatiek) mee bezig zijn hebben echt wel door of het 'gewoon' een steentje is hoor. Die laten zich echt geen dingen aansmeren die niet echt zijn.

Met Rom ga ik wel een heel eind mee. Natuurlijk doet de innerlijke kracht heel veel, misschien nog wel meer dan de steen, maar de steen is een hulpmiddel om bij die kracht te komen. Ook dan maakt het echter wel uit welke steen je draagt, ik heb eens een Mosagaat gekocht ipv een Amazoniet (lijken erg op elkaar) en kon wel degelijk merken dat de Amazoniet niet deed wat ik ervan verwachtte. Tot ik hem nog eens goed bekeek en het een Mosagaat bleek te zijn.
Het aanspreken van je innerlijke kracht wordt pas echt functioneel als je op hetzelfde trillingsniveau zit.
Laatst bijgewerkt door Jasmijn op 26-02-03 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Navragen is beter dan afvragen.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:02

Ondanks dat ik oa edelstenen verkoop, geloof ik er beslist niet in. Een veel gehoorde stelling van "gelovigen" is dat de steen te goedkoop is en dus nooit goed kan zijn.... Mensen, er zijn in Nederland maar twee groothandels (waarvan 1 hele grote) in edelstenen en nagenoeg álle edelstenen die in de Nederlandse winkels liggen, komen daar vandaan. Dat de één er meer voor vraagt dan de ander is niet anders dan een ander winstpercentage!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:04

Jasmijn schreef:
En over het placebo effect: er is al aardig wat onderzoek gedaan bij dieren


Interessant! Echt wetenschappelijk onderzoek? Is daar ook over gepubliceerd? Dan wil ik die artikelen graag lezen!

Nulla tenaci invia est via

cool_girl

Berichten: 2302
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:08

Amethist: Behoedt voor onmatigheid, geeft kalmte, innerlijke rust, evenwichtigheid, tegen migraine
en andere soorten hoofdpijn, slapeloosheid, zwellingen in pols en knie, stimuleert scheppend denken
en het vinden van nieuwe ideeen, tegen dronkenschap en katers

Die heb ik!Ik geloof er wel in,heb zelf dus een amethist en draag hem elke dag aan een kettingje.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:15

Margreet schreef:
Interessant! Echt wetenschappelijk onderzoek? Is daar ook over gepubliceerd? Dan wil ik die artikelen graag lezen!


Ik wist dat je dat ging vragen Haha! , dus zat tijdens het typen al te bedenken hoe ik aan die uitslagen kom, maar ik ga voor je op zoek en zodra ik meer weet hoor je van me. Vingers aflikken

Navragen is beter dan afvragen.