Het valt me heel erg op dat mensen altijd moeten weten wat er is gebeurd als er iets gebeurd.
Neem bijvoorbeeld als er iemand is gevallen, zit te huilen o.i.d., heeft een wond/kneuzing. Binnen een mum van tijd staat er een hele groep mensen om heen. Terwijl je in principe 2 of 3 mensen nodig hebt. Er is ook geen enkele reden dat ze er gaan staan, ze doen dat gewoon. Zelf betrap ik me er ook wel op hoor. Ik zeg niet dat ik dat niet doe. Maar waarom doen we dat nou eigenlijk? Het heeft geen enkele nut voor die persoon. Hooguit dat ie nog méér in paniek raakt, of zich schaamt omdat er niet echt iets aan de hand is. Ook gisterenavond weer, was er iemand bewusteloos neergevallen o.i.d. omdat diegene iets verkeerds én teveel had gedronken. Ambulance erbij met sirene, en er renden gewoon mensen achteraan. Hele opstopping in die straat, want iedereen wou het zien. Je moest echt je best doen om erlangs te komen, terwijl de andere straten opeens veel leger waren. Maar waarom doet een mens dit eigenlijk? Als je er zo over nadenkt is dat best wel..... raar. Zijn we altijd op zoek naar drama ofzo? Live soapseries?
Ik heb geen idee waarom ik het hier typ, maar het valt me echt gi-gan-tisch op. Toen ik in het winkelcentrum was met een rolstoel (lees: [VVDD] Hoe je je 1e ruiterkamp níet wil laten verlopen ), zag je ook íedereen kijken. Je voelde ze gewoon kijken. Want ja, er is íets gebeurd, maar WAT. Is dat gewoon echt nieuwsgierigheid, je 'instinct' om anderen te helpen of is het gewoon omdat mensen altijd op zoek zijn naar iets nieuws zeg maar?
Ben benieuwd hoe andere bokkers erover denken. Vandaar dat ik het plaats
.Brand los!

Maar bij een groot ongeluk ofzo zoek ik vaak wel op internet op wat er is gebeurd

en dan in een zijstraatje stond een oude meneer naast zijn fiets toe te kijken.. vond dat best wel vervelend aangezien ik zo in shock was dat ik stond te huilen 
Relax zou ik zeggen