Christenen tegen homosexualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_hill_

Christenen tegen homosexualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 21:14

Na aanleiding van iets wat ik deze week heb meegemaakt wil ik graag meningen van andere mensen (en dan vooral die van gelovigen) horen.
Hier de situatie even zodat het voor jullie ook duidelijk is:

Een vriendin (A) van mij is lesbisch en een klasgenootje (B) van ons is zwaar gelovig maar wist niet dat ze lesbisch was. Ze ging al een hele tijd gewoon leuk met elkaar om totdat A verdrietig was omdat het niet zo goed ging tussen haar en der vriendin, B vroeg wat er aan de hand was en A vertelde dat het niet goed ging en dat ze het uit ging maken met haar vriendin. B zei toen.. oh en liep weg. Sindsdien praat B niet meer tegen A en kijkt ze haar niet meer aan.

Nou vraag ik me af wat jou mening is, vind je dat je iemand daar op af mag rekenen.. als je digene eerst heel aardig vond en alleen maar omdat zij lesbisch is of homo je niet meer met digene om wil gaan door je geloof?
Laatst bijgewerkt door _hill_ op 11-12-08 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlyy

Re: Christenen tegen homosexualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:17

ik geloof zelf ook en ik vind dat heel raar, jou vriendin kan er ook niks aan doen dat zij lesbisch is.
Laatst bijgewerkt door Marlyy op 11-12-08 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:17

Ik zelf vind het echt de grootste onzin. Wat maakt het nou uitof iemand op mannen of op vrouwen valt? Of zelfs op beide?
Dat veranderd niets aan die persoon zelf. Bovendien vraag ik me af wat voor eenkwaads er in zit? Volgens mij helemaal niets want je doet er niemand kwaad mee. Waarom sommige mensen er dan toch zulke problemen mee hebben is mij een raadsel.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:18

Ik ben zwaar christelijk opgevoed en mijn broer is zo homo als het maar zijn kan. Geen problemen mee!

Ik moet wel eerlijk toegeven, de eerste maand vond ik het niet zo geweldig, je hebt tijd nodig eraan te wennen! Dat kan dus wel eens het probleem zijn.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:19

Ik vind ook dat je je vriendin daar absoluut niet op mag afrekenen.
Zeker niet als het daarvoor altijd prima klikte met elkaar.

Net wat gezegd wordt, een mens is er verder niet anders door, behalve dat je toevallig op hetzelfde geslacht valt.

Is het recent dat het is gezegd? Misschien draait ze nog bij..

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:19

Ik geloof ook. Ik vind niet dat je iemand moet negeren omdat hij/zij homo/lesbie is. Je moet wel gewoon aardig blijven, maakt niet uit hoe diegene is zegmaar.

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 21:21

Jup het is recent, B ziet het als een 'ziekte' en die vriendin van mij A voelt zich ontzettend opgelaten en naar, daarom wil ik wel eens weten hoe anderen er over denken Knipoog A is namelijk zelf ook gelovig Knipoog dus twee keer zo dubbel!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:22

Juist als A ook gelovig is, zou het denk ik een deel moeten schelen.
Maar ik denk dat ze wel weer bijdraait als ze gaat inzien wat ze mist, zeg maar. Lachen

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:23

Een 'ziekte' ... wat belachelijk. Sorry, ik kan me hier echt helemaal niets bij voor stellen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:26

ik kan me ook niet voorstellen dat mensen moeilijk doen over homosexualiteit.
een goede vriend van mijn is streng christen en ook nog eens homo, heb wel ontzag voor hem moet ik eerlijk zeggen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:27

Vind het inderdaad wel een vreemde reactie om dan gelijk niet meer met iemand te praten. Ben zelf ook christelijk opgevoed en heb een oom die homo is en daar hebben sommigen in mijn familie in het begin wel even moeite gehad, maar niemand die daardoor geen contact meer met ze heeft ofzo hoor. Ook een kwestie van wennen natuurlijk en wat al gezegd is het karakter van iemand verandert er echt niet door.
Laatst bijgewerkt door Blackberry28 op 11-12-08 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:27

belachelijk zeg! wat maakt het nu uit of iemand homo,bi,lebisch, of hetero is ? daar word die persoon toch niet anders van. Ik vind dat je daar geen verschil tussen MAG maken, iedereen is gelijk.

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 21:29

Misschien draait ze straks wel weer bij en ziet ze wat een geweldig leuke meid het is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:36

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:38

Kortzichtig van dat meisje. Zo iemand noem ik geen vriend, beter kwijt dan rijk zulke mensen.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:40

Tsja ik ben zelf lesbisch, gevoelig onderwerp dus Knipoog. Ik vind het belachelijk dat iemand hierdoor anders behandelt zou worden.

Volgensmij zegt de bijbel ook dat je je naasten lief moet hebben, of iets dergelijks... Maarja, dat sprookjesboek vind ik sowieso klinklareonzin.

Het gaat om de persoon, niet om op wie diegene valt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:41

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:44

Ik ben zelf christen, en hoe ik erover denk op grond van geloof, 'weet' ik niet. Ik weet wel dat het niet 'de bedoeling' van God is geweest, hij heeft de man en de vrouw voor elkaar geschapen, zo staat het in de Bijbel, en dat is dus hoe ík het geloof. Het is echter niet dat God niet meer van de personen houdt, als ze homoseksueel zijn. Hij is alleen teleurgesteld in wát ze doen, niet in wie ze zijn.
En, daarnaast is een héel belangrijk iets in het (christelijk) geloof: Heb uw naaste lief als uzelf. En dat is waar ik me heel erg aan vasthoud. Het is niet aan mij om te oordelen over iemand, ik zal ook niet anders met iemand omgaan of anders denken over iemand die homoseksueel is. Ik heb een aantal vrienden die homo zijn, en heb daar absoluut geen problemen mee.

Het is net als hoe ik denk over niet-Christenen. Ik denk dat God het jammer vindt dat ze niet geloven in Hem, maar daardoor niet minder van ze houdt. En ik ga ook absoluut niet anders met niet-Christenen om, omdat het niet aan mij/ons is om te oordelen over mensen. Het is wél aan ons om te houden van en geven om anderen. En daar houd ik me dus maar aan vast. Ja

Liesje_Lover: Dat vind ik net zo respectloos gezegd, als dat ik het respectloos vind van het meisje in kwestie waar het over gaat.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:45

helaas word idd nog zo 'verschillend' gedacht..
ik vind gewoon, hij/zij is zoals hij/zij is, of 't nou Homo, Bi zijn is, of lesbisch zijn is.. So What!! BOEIEEE zou IK zeggen, helaas denken er niet vele zo.. maar gelukkig(!) is gaat de omgang er omheen ed. steeds wel wat makkelijker moet ik zeggen..
ik zelf heb er geen problemen mee... *ben wel niet gelovig...*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:46

ik begrijp ook niet erg waarom mensen afgerekend worden door hun sexuele voorkeur....dat gaat toh niemand wat aan,met wie ,hoe vaak en hoe je "het"doet?
Dat vragen ze hetero's toch ook niet?
Waarom is het dan in ene belangrijk als je het met iemand van hetzelfde geslacht doet?
Make love,not war!!!liefde is mooi.....

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:48

Dat wilde ik ook net zeggen Judith...

Ik ben christen en haal uit de Bijbel dat liefde boven alles staat en dat wij niet iemand mogen veroordelen. Dus ik zal homo's, lesbiennes en bi's net zo behandelen als ieder ander Lachen

In de Bijbel staan situatie's van meerdere mannen samen .. en dat is (voor mijn gevoel) anders dan homoseksualiteit (etc.). Dat gaat namelijk over mannen die seks hebben om de lust, en ivm overspel. Niet gebaseerd dus op een liefdesrelatie. Ergens vind ik het wel onnatuurlijk, dat ligt waarschijnlijk persoonlijk Knipoog, maar ik vind homo's/lesbiennes/bi's net zulke mooie mensen als ieder ander. Misschien wel mooier, omdat ze zichzelf beter kennen en eerlijk zijn hierin Ja Beter dan iemand die de schijn ophoudt en het ondertussen via een andere weg zoekt .. zou ik denken ..

Maar zoals je merkt: elke christen denkt hier weer anders over! Daarom is het ook wel fijn dat God erover oordeelt, zou een zooitje worden als wij dat moesten doen hè Tong uitsteken

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:49

Ik vind het persoonlijk pure onzin dat mensen het geloven in de bijbel als uitgangspunt nemen om homo's te "haten", je kan het ergens niet mee eens zijn, okay, maar iemand haten gaat te ver om dat te baseren over een boek waarvan de juistheid nog nooit bewezen is ( absoluut niets tegen de bijbel, maar het kan net zo goed een verhalenbundel van volkslegendes zijn waar een God in is bijverzonnen door de eindeloze hervertellingen, dat weten we niet. ). Daarbij heb ik ooit een hele interessant website gevonden waarin staat dat er voorbeelden van homoseksualiteit in de bijbel voorkomen, ik ken jammer genoeg de website niet meer en ik heb de voorbeelden niet onthouden, maar ik vond het wel een erg mooi voorbeeld.
Ik heb ook een strenggelovige vriendin en een homoseksuele vriend. Ze zijn de beste vrienden niet, maar ze accepteren elkaar wel en gaan normaal met elkaar om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:49

Marlyy schreef:
ik geloof zelf ook en ik vind dat heel raar, jou vriendin kan er ook niks aan doen dat zij lesbisch is.

Sorry, ik vind dit anders ook redelijk l*llig overkomen.. Alsof het iets ergs is.. Clown Ik zou zo niet getroost willen worden als ik de lesbie in kwestie was Knipoog

Maar ik vind het belachelijk dat gelovigen soms nog zo bekrompen kunnen doen over zulke dingen.. We leven in 2008..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:50

Hier nog een gelovige

Ik vind dat je beter kan kijken naar de persoon an sich ipv naar zijn/haar geaardheid. Zelfs wanneer iemand van het vrouwelijk geslacht op mij zou vallen zou ik daar respectvol mee omgaan. Je kunt in dit soort gevallen heeeeeeel veel dingen uit de bijbel aanhalen:

heb je naaste lief als jezelf
haal eerst de balk uit je eigen oog en dan de splinter bij de ander
oordeelt niet opdat je zelf niet geoordeelt wordt

etc etc

overgens vind ik de opmerking van liesje_lover totaal respectloos door de bijbel een sprookjesboek te noemen. Net zo goed als een opmerking dat homoseksualiteit een ziekte is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:50

Ik ben christelijk opgevoed en heb juist geleerd dat ieder mens uniek is en het nooit aan jou is om iemand te veroordelen om wie hij of zij is. Dat je respect moet hebben voor iedereen.
God wil dat iedereen gelukkig is Knipoog

Als er gelovigen heel hard roepen dat het niet kan, missen ze het doel van het geloof. Want het is nooit aan hun om een oordeel te vellen (immers volgens de bijbel is het laatste en enige oordeel aan onze lieve here Knipoog ).
Ik vind het ook enorm hypocriet van die gelovigen. Roepen het hardste dat ze iedereen even lief hebben, maar ondertussen wijzen ze mensen keihard af. En om het maar zo te zeggen: zo had onze lieve here het niet voor ogen Knipoog