Rijbewijs-troubles

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Rijbewijs-troubles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 00:45

Pff, sorry, maar het is weer eens een heel lang verhaal geworden Haha! .

Ongeveer 2 jaar geleden, toen ik 18 werd, ben ik begonnen met mijn rijbewijs.
Theorie en praktijk, elke woensdag avond netjes naar de theorieles en 1 maal per week praktijk les.

Dit liep op een gegeven moment niks uit, omdat ik niet echt goed kon opschieten met de rij-instructeur, ze (hij en zijn vrouw/vriendin die op een gegeven moment de theorielessen overnam) kwamen hun afspraken niet na (vooral met het ophalen voor het theorie-gedeelte) en hij was ook niet echt bemoedigend tijdens de praktijk-lessen.
Toen heb ik anderhalf jaar niks gedaan, vlak voor het einde van 2002 belden ze en heb ik gezegd dat ik niet door wou gaan en dat ik liever het resterende geld terug wou.

Dat had ik liever al veel eerder gewild, maar had daar voor een pakket gekozen en al betaald zoals het hoorde, dus kon er niet zo onderuit.
Toen ik de kans kreeg, heb ik er dus ook meteen voor gekozen.

Zodra het geld weer op de bank stond, meteen een andere rijschool gebeld voor een snel-cursus.

Tot nu toe, voor zover dat kan (aangezien ik nog niet veel met hun meegemaakt heb), vind ik het daar prima geregeld.

Ik heb zaterdag een theorie-les-dag bij hun gevolgd, dinsdag had ik, na nog even bij hun rijschool nog wat geoefend en wat tips gekregen te hebben en samen met de rest met hun bus naar het CBR te vervoerd te zijn, mijn eerste theorie examen.

Inderdaad mijn eerste, want er volgt er in ieder geval nog een, als het er geen meerdere te zijn.
Ben nooit echt zenuwachtig, maar dinsdag was ik dat wel.
Zo zenuwachtig dat ik de makkelijkste dingen niet meer wist en ben dus ook niet geslaagd, maar gezakt.
Zakken kan wel, ik weet heus wel dat dat mij ook kan overkomen, maar een black-out?
Nee, dat had ik absoluut niet verwacht, de nuchtere ik, nooit echt zenuwachtig, zo van slag door zoiets?

Met mijn oefenexamens ging het goed, dinsdagochtend vroeg was ik zenuwachtig, maar het oefen-examen (met die kastjes, voor open, meerkeuze en ja/nee vragen) had ik zelfs maar 2 fouten.
Maar eenmaal bij het CBR werd ik steeds zenuwachtiger, nerveuzer en eenmaal in de zaal, had ik bij de drie oefenvragen, wel alle vragen goed maar was in de overtuiging dat het theorie certificaat nog maar een half jaar geldig was ipv een jaar zoals het is Verward .

Eenmaal echt begonnen, sloeg ik dus dicht.
Bij vraag 3 wou ik de zaal al uit, bij vraag 20 stond het huilen me nader dan het lachen en na vraag 50 had ik het niet meer.
Toen kwamen er ook enkele tranen vrij.
Dat was snel over, maar toen kwam de uitslag en toen werd het me te kwaad nadat ik het papiertje in ontvangst had genomen en de zaal was uitgelopen en iemand van de rijschool (chauffeur) net buiten de zaal vroeg hoe het was gegaan.
Heb met het papiertje gezwaaid en ben in een streep door gegaan naar de wc's waar ik even uitgehuild heb.
Daarna de rest weer opgezocht en naar buiten gegaan voor een sigaret die ik dringend nodig had en om mijn moeder te bellen.

Daarna met de bus terug naar hun rijschool en een nieuwe afspraak gemaakt voor vrijdag, ditmaal op eigen rekening (dus vervoer en de kosten, 1 maal theorie zat bij het snelpakket in, en een lesdag mocht ik zo weer overdoen zonder opnieuw te betalen, maar dan moest ik wachten tot 18 maart en dat duurde te lang vond iedereen inclusief mezelf, en dergelijke).
En daarna door mijn moeder opgehaald en naar huis gegaan.

Geleerd had ik echt wel, maandagmiddag de hele middag nog, even voor het slapen nog wat overgekeken, dinsdagochtend nog even en ga zo maar door.
Dinsdagmiddag na de tijd wat testjes gedaan op internet en dat ging allemaal wel weer vrij aardig.

Had het echt niet verwacht, dat dit me kon gebeuren.
Een black-out nog wel, wist ineens niks meer, niet eens meer of je bij een totaal-stopbord ook nog mocht laden en lossen wat dus niet zo is .
Ik wist dat ik het antwoord wist, dat iedereen dat wel moest weten, zelfs een klein kind bij wijze van spreken, maar ik kon het niet naar boven halen.

Vanochtend had ik de Intest, was echt weer even wennen voor mij, dat rijden in een auto, heb toendertijd ongeveer 10 lessen gehad, maar dat is alweer zo lang geleden dat dat echt niks meer voorstelde.
Voor die lessen toendertijd had ik nooit achter het stuur gezeten en gereden, en tussen die lessen en vandaag ook niet meer.
Ach, het ging wel aardig, ben in pakket C terecht gekomen (42 lessen), dus hoop dat ik over 10 a 11 kan afrijden en het in 1 keer haal Haha! .
Anders duurt het per keer 2 a 3 weken langer.
Wat dat betreft zit ik alleen nog met de vraag of ik ook Rijbewijsgarantie moet doen (bij het pakket zelf zit een examen en een herexamen), dat houdt in 5 lessen en dan weer op, en dat maximaal (weet niet of het examen en herexamen wat in het pakket al zit erbij wordt geteld) 5 of 6 keer.

En morgen moet ik dus weer op voor de theorie, ben nu niet zenuwachtig, was ik de vorige keer ook niet de dag van te voren, alleen het *moment supreme*.
O hellup...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:31

jeetje..wat een verhaal Lachen
Ik zal voor je duimen morgen.
Ik slaagde in een keer voor theorie (0 fout) en ik hoop eerdaags voor mijn praktijk te mogen:)
leef met je mee meid!
succes~!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:16

Ik had mijn theorie ook in 1 keer.. met 1 fout.
Maar voor mijn praktijk ben ik ook gezakt.
Moet binnekort weer verder anders mag k fijn de theorie weer over doen...

Heel veel succes t zal je vast wel lukken Lachen

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 17:12

Bedankt.

Ik mocht vandaag weer op voor mijn theorie,
en ben...

GESLAAGD!!!

Ik had 3 fout en was wel een beetje zenuwachtig, maar niet zoals de vorige keer.
Vorige keer zat ik aardig relaxed op het moment dat de nummers omgeroepen werd die gezakt waren omdat ik eigenlijk al wel wist dat ik daarbij zat.
Dit keer het tegenovergestelde, nu was dit het ergste punt, maar mijn nummer sloegen ze over, waarna ik opsprong uit enthousiasme Haha! .
Dit keer 3 fout, vorige keer 6 fout.

Kheb mijn papiertje, nu nog dat papiertje waarvoor ik dit papiertje haalde Haha! , mijn rijbewijs.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 17:17

Gefeli meis Lachen

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 17:21

Thnx

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:35

Ohh ben blij dat je het hebt. Ik had je verhaal gelezen en dacht: 'Hopelijk dit keer geen black-out.' en toen las ik je onderste berichtje!
Gefeliciteerd!!!
En nu nog het praktijkgedeelte! Misschien zak je dan ook nog een keertje, maar dat doen de meeste.
Zelf ben ik in 2 keer geslaagd. Was eerste keer ook behoorlijk zenuwachtig en dat had ik niet van mezelf gedacht. De tweede keer had ik toen toch maar een rustgevend middeltje genomen: Rusta (homeopathisch) Dat kan ik je echt aan raden! Ik zat super relaxed in de auto.
En als je het roze papiertje eenmaal in je zak hebt, ben je vergeten wat er allemaal aan voor af ging en ben je alleen maar superblij! Hopelijk is die tijd voor jou snel!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 19:29

GEFELICITEERD!!!!
Wat een drama he, dat rijbewijs halen..... Zelf heb ik het allebei in een keer gehaald (theorie en praktijk) . Als ik je een tip mag geven:

Doe een tussentijdse toets!! Kost wel meer geld, maar echt, dan ga je veel minder zenuwachtig je examen in!! Het is nl net een 'echt' rij-examen, met dezelfde examinator als die je krijgt op het echte examen, dus je kent hem/haar en zijn/haar manier van examen afnemen ook. Verder wordt er na de tussentijdse toets met je besproken waaraan nog gewerkt moet worden, en, nog een pluspunt: als je bij de tussentijdse toets je bijzondere verrichtingen goed doet, krijg je een vrijstelling voor je echte rij- examen.... dat is dus mooi meegenomen. *LOL*

Heel erg veel succes!!!

Groetjes Marianne