Boek Tom Clancy misschien dicht bij realiteit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Boek Tom Clancy misschien dicht bij realiteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 14:48

Ik ben nu bijna klaar met het lezen van het boek van Tom Clancy: rainbow six, in het nederlands heet het boek: Uur van de waarheid.
Het scenario is als volgt: Er wordt een internationale anti-terreureenheid aangesteld met ex-fbi, ex-cia, ex-sas mensen en nog veel meer. Ze vestigen zich in Engeland.
Maar er is een bedrijf: Horizon Corporation en dat bedrijf laat een ex-KGB man allerlei terreuraanslagen in verschillende landen plannen, zodat de eenheid veel te doen krijgt en een andere ex-FBI man, lid van Horizon, heeft een eigen beveiligingsbedrijf opgestart, de geplande aanslagen zijn dus om ervoor te zorgen dat dat beveiligingsbedrijf een contract krijgt op de olympische spelen in Australie.
Dit is allemaal nog niet zo belangrijk, maar het volgende gedeelte des te meer.
Horizon bestaat uit echte milieu en natuurliefhebbers. De reden waarom de ex-fbi man dat beveiligingscontract wilde hebben, is dat Horizon een virus "Shiva" heeft ontwikkeld aan de hand van genetische manipulatie met het ebola virus. Dat virus willen ze verspreiden via een verkoelingssysteem (lees waterdamp die de gevoelstemperatuur binnen een stadion 15 graden laat dalen), en omdat het op de Olympische spelen gebeurd zal het zich over de hele wereld verspreiden... Daarna zullen mensen de eerste symptomen krijgen en zal Horizon een vaccin A uitbrengen... vaccin A is gewoon hetzelfde dodelijke virus "Shiva" wat zich via intiem en sexueel contact ook verspreid. Horizon bezit ook vaccin B, wat ze alleen gebruiken voor een selecte groep mensen, die gaan leven in 2 centra die ze gemaakt hebben in Kansas en Brazilie. Als ze het zo verspreiden zou dus binnen een half jaar 99 % van de bevolking uitgeroeid zijn. Natuurlijk zouden er mensen zijn die immuun zijn tegen Shiva, maar die zouden sterven door de bacterien van de rottingsprocessen van de lichamen van andere mensen die op een gegeven moment niet meer begraven kunnen worden.

Sinds er op tv bekend is gemaakt dat er gespeeld wordt met virussen en vooral Influenza (beter bekend als de griep), die fataal kan zijn, klinkt dit allemaal heel erg realistisch. Ok het zal zo niet goed tot uitvoering gebracht kunnen worden, maar de kans op een massale virusverspreiding is aanwezig. Zoiets zou een wereldwijde ramp en noodsituatie betekenen.
Denken jullie dat zoiets kan gebeuren?

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:16

ik vindt het spel veel leuker Lachen maar nee, ik denk niet dat het kan gebeuren

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:22

Nee hoor, ik geloof dat die oorlog wel mee zal vallen, en dat het allemaal een ver van mijn bed show wordt!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 18:38

Ik heb het niet alleen over die oorlog. Er zijn ook andere landen waarvan gedacht wordt dat ze bijvoorbeeld een sterke vorm van Influenza in hun bezit hebben. En zo'n onderzoek kan altijd in het geheim plaatsvinden...

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 18:05

Nou wat dacht je dan van Executive Orders? een Boing 747 van JAL in Capitol Hill? Komt ook een eind in de buurt!

Het boek is erg goed moet ik zeggen, en het scenario was vrij geloofwaardig, denk maar aan de West-Friesche Flora, waar de Legionella bactierie iets van 19 mensen doode. Het verspreiden van een virus si veel dodelijker dan een atoombom!

Maar goed dat terzijde, ik vond het spel ook erg goed Haha! Maar maak me weinig zorgen over alles Lachen