Excursieideeën mbt tot water gezocht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Excursieideeën mbt tot water gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 22:32

Over een paar weken hebben we het project water op school.
Ik ben nu al vooral achtergrond informatie aan het zoeken en dergelijke.

Maar hebben jullie misschien nog ideeën voor excursies die iets te maken hebben met water. Het moet wel iets zijn voor 7 jarige kinderen.


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:35

Mijn zwager is een keer in de riolering van Den Bosch geweest. Helemaal ondergronds dus, met bootjes (het was een niet gebruikt deel Haha! ). Ik weet niet of dat nog steeds kan, maar dat zal de VVV van Den Bosch wel weten.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:47

Een rondvaart over de Maas misschien ?
Kijk eens op www.rondvaartwiljo.nl, ze varen ook naar de Biesbosch en Slot Loevestein !

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 09:42

Wij zijn met school (zowel op de basisschool als op de middelbare) naar de waterzuiveringsinstallatie geweest. Daar kan je een rondleiding en uitleg krijgen.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:25

Ja, ik weet iets leuks voor 7-ven jarigen (maar ook voor jonger en ouderen). De Hoep in Castricum. Dat is een educatief en informatief centrum dat speelsgewijs laat zien hoe het zit met water/duinen/etc. Ik geloof dat je er via www.dehoep.nl ook kan komen op i-net. Wij hebben vorig jaar een onderzoek gedaan naar de bekendheid van de Hoep in de omgeving. Ze gingen daarna verbouwen. Ik ben niet nog eens geweest, maar het is denk ik wel verbeterd. Het is voornamelijk ingesteld op kinderen, ze hadden ook een speelhoek en een soort bibliotheek. Er is een rondleiding mogelijk met de boswachter (heeft iets minder met H2O te maken) en er worden speciale films afgedraaid. Daarnaast is een een expositie en interactieve instrumenten om kids bewust te maken van water. Ook een hoop doe dingen. Ik weet niet of je er iets aan hebt... Ik vond het erg leuk en leerzaam, voor de verbouwing.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:26

Het is trouwens overdekt in een speciaal ingerichte (ecologisch) gebouw dat opgaat in de natuur... Je kan ook buiten het e.e.a. doen & er is een pannekoekenhuis tegenover. Ook een erg mooie omgeving om met je paard te rijden Haha! Redelijk dichtbij de kust.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:34

Neeltje Jans!!! Museum achtig, veel met water te zien, maquettes e.d. Er wordt een film getoond en je kan bij de echte deltawerken kijken.
http://www.neeltjejans.nl/
Leuk om te doen.

:evaw:

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:23

Technopolis in Mechelen! Echt superleuk, en veel proefjes voor de kinderen. Ik ben er twee keer geweest (bedrijf waar mijn vriend werkt heeft het ingericht).
Info:
www.bruns.nl (nederlands, projecten, musea, 4e blokje).
www.technopolis.be/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, Anne., Ashleytjuhh, Eefje_Sammy, Femke_Tweety, Flux, katinker, Lalidan, Mo_86, Renee1991, Roosch, Sabbientje, Telpeva, Theseus, Travel_me, veerledec, YandexBot, YvonneV en 60 bezoekers