"ik werd gedwongen tot prostitutie"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:08

Lovely schreef:
Desiree, het is jou dus niet overkomen en het zal ook niet gebeuren, je bent namelijk al zo'n beetje voorbij de meest gunstige leeftijd. Het proces wat speelt is heel erg moeilijk en het is nog moeilijker om nee te zeggen. De mannen die dit spelletje spelen doen dat uiterst geraffineerd en ze zoeken hun slachtoffertjes zorgvuldig uit. Het meisje uit 'mijn' verhaal is nu eenmaal niet al te vlot, ze heeft een geestelijke achterstand en daarmee een prachtig doelwit voor de activiteiten van loverboys. Kenmerk van de slachtoffers is dat ze niet sterk in hun schoenen staan, nee zeggen is op een bepaald punt in het proces voor die meisjes echt te moeilijk. Bovendien heeft nee zeggen ook nog wel eens gevaarlijke consequenties, voor je het weet heb je een loop op je hoofd.


Ik ben het helemaal met je eens Lovely.

Ik heb je verhaal trouwens net gelezen en ik kreeg er tranen van in mijn ogen. Dat meisje mag wel heel erg blij zijn met een vriendin als jij. Ik wens haar ook veel succes in de toekomst en hoop dat ze de vreselijke dingen die ze heeft meegemaakt nog kan vergeten en toch nog in echte liefde durft te blijven geloven...

Hoeveel jonge meisjes zijn niet hartstikke onzeker over zichzelf en blij met ieder beetje aandacht wat ze van een jongen krijgen die ze verteld dat ze mooi zijn en lief zijn... Met al die kadootjes palmen die loverboys die meisjes in en ze weten precies wie ze moeten hebben, elke dag een stapje verder en op een gegeven moment gaan ze zielig doen dat ze schulden hebben e.d. door al die mooie, dure kadootjes die ze hebben gegeven aan zo'n meisjes en dan weten ze de oplossing wel... de prostitutie in ze weten zo'n meisje zo te bespelen.

Ik vind het zo walgelijk die loverboys Misselijk Je kunt het die meisjes niet kwalijk nemen Desiree en niet iedereen is zo sterk als wij... ik vind het in en in triest dat zulke jongens de kans krijgen om door te gaan met dit soort praktijken Lips are sealed

Ik ging ook met een jongen om en die had blijkbaar ook vrienden in dat circuit maar was daar zelf niet actief in... hij dacht op een gegeven moment dat ik zijn kip met de gouden eieren was

Ik was zo gek op die jongen maar mijn liefde kreeg meteen een koude douche toen hij wel wist hoe ik snel aan mijn geld kon komen en hij snel aan een nieuwe BMW... we zouden schatrijk worden zei hij... Ik zei dat ik nog liever de toilet ging schoonmaken dan op zo'n manier rijk te moeten worden en zei dat hij zelf maar achter het raam moest gaan staan en heb hem ook heel hard uitgelachen Haha! De gore moed zeg om zoiets aan mij te vragen.. maarja ik sta gelukkig ook steviger in mijn schoenen dan die meisjes om dan ook te weten dat als iemand echt van je houdt hij dit nooit van je zal vragen Enne die mooie kado's die heb ik nooit van hem gekregen hoor *LOL* deed hij toch iets niet goed *LOL* Nee zonder geintjes het is echt niet tof om iemand waar je echt blind van bent dit tegen je te horen zeggen en ik was er daarna ook kapot van. Hij heeft daarna ook zijn excuses aangeboden en gezegd dat het een grapje was Verward Erg grappig Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:14

DAt bedoel ik Anneomie, niet alle vrouwen zijn zo dom om er in te trappen. Bij jou is het ook niet gelukt. Het zal een hoop te maken hebben met onzekerheid over jezelf, maar dan nog. Al WAS ik onzeker geweest, dan had ik het nog niet gekund denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:29

AnneOmie, dank je. Je moet wel weten dat dit meisje een enorme indruk op mij achter heeft gelaten. Als je hier mee te maken hebt dan word je wel even flink wakker geschud en besef je ineens hoe het leven voor sommigen kan zijn. Dit soort dingen valt meestal buiten je blikveld, zoals zoveel marginale zaken, totdat de realiteit ineens voor je neus staat.

Hierbij moet ik maar wel even uitleggen dat dit meisje geen vriendin van mij is en vriendschap is ook eigenlijk niet ter sprake. Dat klinkt misschien heel erg vreemd, maar toch is het zo. We hebben haar vrij gekregen, dingen op poten gezet en daarmee was voor mij de missie geslaagd. Verder kan ik weinig voor haar doen, ze heeft opvang en hulp van een iets andere orde nodig dan dat ik haar kan geven. Bovendien wil ik niet dat iemand afhankelijk is van mij op een zo heftige manier. Het zou ook niet kloppen als een vriendschap ontstaat omdat iemand 'zielig' of hulpbehoevend is. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar ze heeft wel een speciale positie, maar geen vriendschap en dat zal het ook niet worden. Nu hoop ik niet dat iemand denkt dat je een meisje helpt en weer laat vallen, want zo is het niet namelijk. Ergens op de achtergrond kijk ik nog wel mee hoe het met haar gaat en vanuit die achtergrond regel je nog wel eens wat, maar dat hoeft zij niet te weten. Het is complex, maar ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.

Loverboys zijn een bedreiging maar overal lopen wel ronselteams rond die meisjes zoeken voor werk in clubs enzovoort. Meestal begint dat met de vraag of je het leuk zou vinden om in de horeca te werken, bla bla bla, besloten gelegenheid, goed betaald enzovoort. Bedoeld dus om animeermeisjes te ronselen en van animeren naar amuseren is maar een kleine stap als je eenmaal in dat wereldje belandt. Dus ook op dat soort vragen kun je maar beter "nee" antwoorden.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 19:12

Heel gaaf lovely, dat vraag toch een hoop kracht en zeker ook energie, voordat je zo'n missie op poten hebt! Geweldig! Op zo'n manier kán je echt wat betekenen, das anders dan al de verhalen die je hoort, zo ongeveer te tot standaard leed(vermaak)-verhalen.
Je doet het omdat je vind dat je het moet doen, maar het blijft schitterend, maar wel eng omdat je met de neus op de feiten gedrukt wordt lijkt me!
Ik zou als ik dat zou meemaken, dat meisje heel graag willen helpen, maar al die dingen die er bij komen kijken...
Hoelang zijn jullie eigenlijk aan het regelen en dergelijke geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:42

Esmee, er gaan toch wel een aantal weken in zitten. Zelf ben ik niet onsite geweest, ik was meer van de achtergrond. Dingen uitzoeken dus, praten met mensen, dat werk. De echte actie is door anderen gedaan, daar was ik dus niet bij. Voor mij geen hoofdrol in dit verhaal, maar meer een soort bijrol Haha!. Er zijn dus ook een paar dingen die ik niet weet en ook niet wil weten. Ik weet bijvoorbeeld niet precies waar ze werkte, ik ken haar pooier niet (en hij mij dus ook niet). Dat houden we lekker allemaal zo, dat is wel zo veilig .

Iedereen kan wat doen trouwens, je hoeft niet zelf Hill Street Blues taferelen te ondernemen. Je kunt altijd melding maken van een geval, eerder in dit topic werd door o.a. Kitty al verteld hoe je dat kunt doen.
Het kan een gevaarlijke onderneming zijn, dus pas wel op Knipoog.

Ik ben wel heel blij dat dit nu zoveel aandacht krijgt, dat schudt de mensheid weer eens wakker. Je kunt de meisjes die dit overkomt niet zo heel veel verwijten denk ik, het gebeurt en dat is al erg genoeg. Dus meiden van Nederland: goed opletten en af en toe eens om je heen kijken Lachen.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 19:57

inderdaad een aantal jaar geleden was het oko redelijk actueel, zeker hier in de omgeving... en nu vond ik het zelf wel een onderwerp waar je niet genoeg over kan waarschuwen en praten! Wie weet zijn er meiden hier van bokt die dit herkennen.... je weet het maar nooit!

Ik vind dat er in de media ook veel meer aandacht voor moet zijn.... aan de ene kant krijg ik de indruk dat er te makkelijk over gedacht wordt... 'dat overkomt mij niet' Maar je moest maar eens blind van verliefdheid zijn... en dan later kijk je terug en moet je tot je spijt erkennen dat die dingen wel kunnen gebeuren....

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 20:16

Sneu, ik zit net te denken, "dat zal mij nooit gebeuren"
Ik denk ook niet dat het me zal gebeuren, ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Meisjes op een zwak moment die in dit soort dingen meegaan.


Lovely: goed om te weten dat je dat meisje hebt kunnen helpen, je mag trots op jezelf zijn

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 17:27

Sjuimpje"]
[quote="avantilover schreef:
Het zou trouwens mij ook nooit kunnen overkomen.

Dat is nu makkelijk zeggen natuurlijk,
ik denk dat al die meisjes er voorheen zo over dachten.

Het is natuurlijk wel zo dat die schoften precies weten wie zo op welk moment moeten hebben, je bent op het ene moment wat kwetsbaarder als op het andere.

Maar zeg nooit nooit.
[/quote]

Ik denk dat ze instinctief matig aanvoelen bij wie het eerder lukt. Aan de uitstraling. gedrag en kleding non verbale communicatie iq eq enz.. Daar weet ik wel zeker dat je stellig kan outrulen wie niet in die gevarenzone zit.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 17:33

Prima schreef:
[

Ik denk dat ze instinctief matig aanvoelen bij wie het eerder lukt. Aan de uitstraling. gedrag en kleding non verbale communicatie iq eq enz.. Daar weet ik wel zeker dat je stellig kan outrulen wie niet in die gevarenzone zit.
[/quote]


precies, dat zei ik ook al. En deze meisjes hebben vaak inderdaad een mindere achtergrond, minder liefde of zo, minder back up van thuis uit. HEt is hetzelfde als mannen die vrouwen willen domineren, die weten ook altijd de juiste types te vinden. Die willen geen vrouw die voro zichzelf opkomt. Er zijn zat vrouwen die terug zullen vechten namelijk.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 17:46

Lovely"]
Hierbij moet ik maar wel even uitleggen dat dit meisje geen vriendin van mij is en vriendschap is ook eigenlijk niet ter sprake. Dat klinkt misschien heel erg vreemd, maar toch is het zo. We hebben haar vrij gekregen, dingen op poten gezet en daarmee was voor mij de missie geslaagd. Verder kan ik weinig voor haar doen, ze heeft opvang en hulp van een iets andere orde nodig dan dat ik haar kan geven.
[/quote]

Het maakt niet uit of je wel of geen vriendin van haar bent/was.... je was er wel voor haar en dat is het belangrijkste en je hebt haar uit deze benarde situatie weten te redden. Nu is het aan haar om haar leven op te pikken en opnieuw te beginnen wat niet makkelijk zal zijn

[quote="Lovely schreef:
Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar ze heeft wel een speciale positie, maar geen vriendschap en dat zal het ook niet worden. Nu hoop ik niet dat iemand denkt dat je een meisje helpt en weer laat vallen, want zo is het niet namelijk. Ergens op de achtergrond kijk ik nog wel mee hoe het met haar gaat en vanuit die achtergrond regel je nog wel eens wat, maar dat hoeft zij niet te weten. Het is complex, maar ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.



Ik begrijp precies wat je bedoeld Lovely Knipoog Ik weet ook niet hoe ik het moet uitleggen maar instinctief voel ik aan wat je bedoeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 18:11

Dank je AnneOmie, dat is prettig om te weten Knipoog.