Lieve opa rust zacht. Nu hoeft u niet meer te vechten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_Star

Lieve opa rust zacht. Nu hoeft u niet meer te vechten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 12:29

Kan het nog amper geloven. Gisteren was ik net bij mijn paard of mijn moeder belde me huilend op. Kan je thuis komen vroeg ze. Ik had al zo'n gevoel dat het helemaal mis was. Waarop mijn vraag was is opa er niet meer. Toen was het stil en toen wist ik genoeg. Ben naar huis gekomen en toen werd mijn vraag/antwoord bevestigd opa is er niet meer.
Mijn opa was eigenlijk al heel lang ziek. Hij kreeg op zijn 55ste te horen dat hij een bijzondere vorm (kom op dit moment even niet meer op de naam) van kanker had. Toen hij 69 was moest hij geopereerd worden was een riskante operatie zou zijn en wonder boven wonder had hij die overleeft. Maar vanaf dat moment werd alles anders. Hij ging berg afwaards achteruit. Elke week ziekenhuis in en weer uit. Ook ging het lopen steeds slechter, maar hij bleef vechten. Tot 2 jaar geleden toen hij ook nog trombose kreeg. Mijn oma die alleen voor hem zorgde. Ze woonde gewoon nog in een (groot) huis en wilde niet weg. Ook alle hulp wat ze aangeboden kregen stuurde ze weg (mijn oma). Het laatste jaar bleek hij er nog een ernstige vorm en bijna niet voorkomende vorm van parkinson te hebben. Normaal trillen mensen met hun handen enz, maar dat had mijn opa niet. Hij had een vorm waardoor de hersenen werden aangetast. Gevolg was dat hij alles vergat. Uiteindelijk zo erg dat hij niet wist hoe een afstandsbediening werkte.

5 1/2 week geleden was de druppel gevallen. Mijn oma vond hem beneden op de grond naast zijn bed in zijn eigen plas, ze benen deden niks meer. (ze hadden speciaal een huurbed voor mijn opa geplaatst beneden, omdat hij geen trappen meer kon lopen) Mijn oma heeft toen eerst haar ene zoon (mijn oom) gebeld die hebben mijn opa geprobeerd op te tillen, maar daar ging niet meer. Toen haar andere zoon gebeld en met zijn 3e hebben ze geprobeerd hem in bed te hijsen, maar tevergeefs. Toen hebben ze de huisarts gebeld. Uiteindelijk is er besloten dat hij naar een verpleeghuis moest.
Achteraf heb ik van mijn oma gehoord dat ze bijna 2 jaar lang 7 keer per nacht er uit moest, omdat mijn opa medicijnen had waardoor hij veel naar de wc moest, maar dit zelf niet meer kan en soms had hij het zelfs niet meer door dat hij naar de wc moest. Waardoor mijn oma elke keer alles moest oprapen. Het gevolg hiervan doordat ze bijna nooit meer sliep dat ze enorm mager is geworden.

5 1/2 week geleden toen mijn opa werd opgehaald om naar een verpleegtehuis gebracht te worden waren zijn woorden naar mijn oma toe dit was het dan voor ons.

Vanaf de dag dat hij daar lag ging het al snel berg afwaarts zover dat nog mogelijk was. Hij had nergens meer zin in. Elke dag als mijn oma kwam bij hem dan zei hij tegen haar wanneer mag ik weer naar huis.
Elke dag ging mijn oma naar hem toe. Ze had zelfs 's avonds bijna niet meer. Ze kookte zelf niet meer. Alleen om bij mijn opa te zijn.

Gisteren toen mijn oma bij hem was voelde hij zich totaal niet lekker. De nacht daarvoor (hoorde we pas achteraf) heeft mijn opa 's nachts lopen schreeuwen dat hij dood ging en dat hij pijn in zijn rug, buik en hart had. Hij sliep met nog een man op de kamer. Die heeft de verpleging geroepen en die vervolgens de dokter, maar die dachten dat het wel mee viel en dat hij zich eigenlijk aanstelde zo kwam het over. Enige wat ze vreemd vonden was ze enorm hoge bloeddruk. Wat achteraf een GROTE fout bleek te zijn, want hun hadden hem naar het ziekenhuis moeten brengen/112 moeten bellen.
Maar om op de volgende dag terug te komen dus gisteren toen mijn oma er was vertelde hij dat hij niet lekker was. Mijn oma wilde opstaan om iets te pakken en weg was hij. Uiteindelijk allemaal artsen bij geweest gereanimeerd. Maar mijn opa kwam niet meer terug. Achteraf bleek mijn opa overleden te zijn, omdat zijn aorta gesprongen was wegens zijn extreem hoge bloeddruk.

Lieve opa,
Je was een soort vader voor me. Die band die wij hadden zal ik nooit met iemand anders krijgen. Na al die tientallen jaren gevecht te hebben kan je nu rusten. Ik hou van u en zal u nooit vergeten.

Mijn oma en opa kende elkaar ruim 60 jaar en nu mijn opa overleden is. Weet ik niet of ze erg nog bovenop komt. Ze heeft de laatste jaren zo erg voor hem gezorgd dat ze niks anders meer deed. Mijn opa is 78jaar geworden.

Sorry voor dit lange verhaal, maar moest het even kwijt.

_Judith

Re: Lieve opa rust zacht. Nu hoeft u niet meer te vechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:31

Heel veel sterkte Vriendjes zijn?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:33

aaah ... gecondoleerd en heel veel sterkte!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:33

ach meid dat is niet leuk voor jullie. maar misschien is het wel beter voor je opa nu want die had toch geen leven zo. ik wens jullie alle sterkte bij dit grote verlies. gecondoleert

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:38

Gecondoleerd!
Ik wens jullie allemaal heel erg veel sterkte toe! Vriendjes zijn?
Neem de tijd om te rouwen en doe het op je eigen manier...

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:39

Meis wat verdrietig dat je opa is overleden. Wat een moeilijke tijd hebben jullie samen met hem en oma achter de rug in zijn ziek zijn.
Een gesprongen aorta is niets aan te doen. Mijn vriendin is daar ook aan overleden. De artsen zeiden dat als ze het hadden ontdekt dat ze ook niets meer voor haar konden doen. Het was toen al te laat. Hoop dat je daar een beetje troost uit kunt halen, omdat ze je opa de dag van te voren niet serieus genoeg hebben genomen. Ookal neemt dat jou verdriet niet weg.
Rust zacht opa van Cynthia. je hebt er een bescherm engel bij.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:50

Wat een naar nieuws, gecondoleerd hoor Ach gut

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 13:02

Dank jullie wel allemaal. Ik ga zometeen nog maar mijn opa om afscheid te nemen.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:06

Aah... heel veel sterkte ! Ach gut

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:15

Gecondoleerd en enorm veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:18

gecondoleerd en heel veel sterkte! haal vooral de mooie en goede herringen op en put daar kracht uit

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:23

Jeetje wat een verhaal! gelukkig heb je wat dat betreft toch nog heel wat jaartjes van m kunnen genieten Lachen En denk aan al die mooie momentjes die jullie samen gehad hebben Lachen Sterkte de komende tijd! Ach gut

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:26

Wat ontzettend naar dat je opa is overleden, niet alleen voor jou, maar ook zeker voor je oma. Wat zal zij het zwaar hebben gehad met de vele zorg voor je opa en nu hij is overleden zal het wel helemaal een leegte zijn voor haar...
Heel veel sterkte met dit verlies, voor jou en voor je familie.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:48

Meis, heel veel sterkte, zeker ook voor je oma. Kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn, zo lang met iemand samen zijn en dan is diegene ineens weg... Mijn opa en oma hebben in een soortgelijke situatie gezeten, opa heeft 2 jaar lang gevochten tegen longkanker waarvan m'n oma ook ongeveer een jaar voor hem heeft gezorgd. Het was heel erg rot toen ik hoorde dat hij overleden was, maar aan de andere kant was ik ook een beetje blij, hij had eindelijk rust. Zo is het nu ook met jouw opa Lachen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:05

Gecondoleerd.
Mijn opa is vorig jaar overleden, en was ook 'al' drie jaar 'op', het ging niet meer, hij wilde niet meer en het was beter zo. Dat neemt niet weg dat het erg verdrietig is.
Sterkte Ach gut.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 08:45

Dank jullie wel voor de lieve reacties. Het is idd beter zo voor mijn opa. Gisteren heb ik nog afscheid van hem kunnen nemen. Om eerlijk te zeggen heb ik spijt van dat ik dat gedaan heb. Hij heeft namelijk die maandag allemaal injecties en medicijnen toegediend gekregen (achter af was hij toen al dood), maar dan gaat iemand er zo totaal anders uit zien. Het leek wel een ander persoon. Nu zie ik elke keer dat beeld voor me.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:09

Heel veel sterkte voor jou en je familie.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:41

Wat een verhaal... Erg verdrietig... Ik wens je nogmaals veel sterkte toe voor jou en je familie. En je mag me bellen he, als het even niet gaat.
Sterkte meid, hou je taai!

Knuf Marissa

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 19:48

Nu blijkt toen mijn opa overleden is in het verpleeghuis dat er ook politie is bij geweest. Erg vreemd dit is volgens mij nooit zo.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:23

De politie? Dat is wel vaag ja...

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 20:59

_Tara_ schreef:
De politie? Dat is wel vaag ja...

Idd. Hoor daar morgen meer over.