geven jullie fooi?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:02

Ik werk zelf in een restaurant en het is echt prettig om aan het eind van een zware werkdag wat fooi te ontvangen (het wordt bij ons verdeeld).
Ik verdien al het minimumloon en geloof me, dat is niet echt veel...

Maar het eten is bij ons ook gewoon goed hoor! We hebben bijna nooit ontevreden klanten. En de service is natuurlijk ook geweldig Knipoog

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:10

Alleen in de horeca, verder niet eigenlijk. Ik loop altijd ontzettend te tuttebellen om hoeveel fooi ik moet geven. Ik probeer inderdaad om de 10% regel aan te houden, maar vaak lijkt het dan zo weinig! Als de service slecht is geweest dan geef ik natuurlijk geen fooi. Spreekt voor zich lijkt me.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:21

Als ik achter de kassa zit/sta, krijg ik meestal wel een paar cent, dat doe ik gewoon in de kassa. Ik heb zelf namelijk ook een hekel aan die rotcenten Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:43

Wat ik het ergste vind is dat ze rekenen op een fooi.
Kom op, het gaat slecht met de economie. De prijzen zijn gestegen en de bediening is er echt niet beter op geworden.

Tuurlijk is fooi leuk, maar als het goed is hebben ze ook een normaal salaris. Als dat niet voldoende is moeten ze gewoon een andere baan zoeken.

In een restaurant geef ik bijna altijd fooi. Ik tel het niet uit. Soms is het meer en soms minder.

Heb zelf in de horeca gewerkt en wat ik het meest irritante vond dat waren van die opgedirkte mensen die een zakendiner hadden. Mensen die dan deden alsof ze het belangrijkste waren, grote mond, hard praten, vaak om iets vragen en dan bracht je de rekening en dan...
*zucht* Rekening van bijvoorbeel 99 euro en wat doen ze... ze geven 100 euro en zeggen heel lief, het wisselgeld hoef ik niet hoor meisje, het was zo fantastisch hier!

Alsof die ene euro je de volgende keer harder laat lopen voor zo'n man.
Laat hem die ene euro dan lekker in zijn *** douwen!

Dat vind ik dan erg. Geef dan niets en niet 1 zo'n verdomde euro!

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 12:16

ik werk ook in een benzinepomp,en heb elke dienst dat ik werk wel 10 euro!
En dat is nog meer als er een vaste klant komt,die legt altijd standaard 5 euro meer,of meer(hele fijne man Haha! )

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:30

Waar mijn vriend en ik regelmatig gaan eten geven we altijd fooi... Meestal zo'n 5 euro...
Toen ik mijn vriend net leerde kennen bestelde we een keer pizza...
Ik had net mijn salaris binnen en wilde graag pizza..
Ik gaf m'n vriend geld die de pizza van de bezorger aan nam...
Hij kwam terug en ik vroeg om mijn wisselgeld...

Euhm Wisselgeld? Ik heb hem 7.50 (gulde toen nog) fooi gegeven..
Daarna heb ik hem nooit meer een pizza laten aannemen.