Haik bokkers,
Ik hoop dat er mensen zijn die me met het volgende probleem kunnen helpen.
Ik heb 3 jaar lang een relatie gehad met een jongen. Hiervan 1,5 jaar samen gewoond. Ik dacht echt dat het voor altijd was.
Om die reden hebben we dan ook een hond genomen. Samen hebben we een pup gekocht, die we samen hebben opgevoed, waarmee we samen naar cursus gingen, de DA, voer kochten.
Nu wil het dat deze jongen het enkele maanden terug voor mij heel onverwachts uitmaakte. Hij heeft enkele dingen gedaan waaraan je kan merken dat ie niet helemaal spoort (ik vind dit erg moeilijk om te zeggen, aangezien ik nog steeds om hem geef), en zich als een eersteklas eike.l gedragen. Over het contact over de honden (er is er vlak voor t uitging nog een bijgekomen, logisch he) was in het begin geen probleem, alleen toen was het voor mij nog heel moeilijk. Ik heb ze toen 3 keer mogen zien van mijn ex. En dat was echt geweldig.
Toen na de laatste keer, alles was helemaal goed gegaan, het contact tussen ons verliep ook prima, is het weer helemaal fout gegaan.
Ik smste hem over de hond, waarna hij hem helemaal flipte. Daarna heb ik hem met rust gelaten. Tijdje over heen laten gaan (paar weken), weer geprobeerd contact met hem op te nemen, weer een scheldend persoon gesproken.
Enkele weken later (vorige week), heb ik zijn moeder benaderd met de vraag of wij er niet uit konden komen, dat ik de hond afentoe bij haar kon halen, mits met goedkeuring van mn ex. Reactie terug gehad dat ze dat niet wilde, dat ik met hem contact op moest nemen (ze is nogal bang voor hem). Eigelijk wil ik dat helemaal niet meer, ik walg echt van hem, en wil niks meer met hem te maken hebben omdat het NOOIT normaal kan. En geloof me, ik blij altijd rustig en volwassen (en dan is hij 8 jaar ouder).
Na erover nagedacht te hebben, besloten om hem toch een voorzichtig smsje te sturen, als volgt:
"Hai Patrick,
alles goed? Zou je het goed vinden als ik met jou moeder regel dat ik Dizo
soms ophaal om op t Geest (= hondenuitlaatgebied) te gaan lopen?
Als hij bij haar is dan he. Gr Jasmijn."
En natuurlijk belt hij me op en begint weer van alles te roepen, ik heb zijn vrienden afgepakt (hij had er maar 2, en 1 daarvan spreek ik wel eens en ja, die wil geen contact meer met hem omdat hij zich zo gedraagt, maar ik heb echt geen slechte verhalen over hem verteld, alleen wat er gebeurd is). Het komt er iig op neer dat ik de honden nooit meer mag zien.
Nou vraag ik me af, kan ik juridisch iets maken? Want ik word hier echt neit goed van.
Ik mis die hond elke dag (tranen komen weer op), en advies als in de zin van dat ik hem moet vergeten heb ik erg weinig aan want dat weet ik wel maar dat kan ik niet, ik ben gek op die hond, hij was mn alles..