Tips/juridsch advies - hond niet meer mogen zien van ex

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Tips/juridsch advies - hond niet meer mogen zien van ex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 18:11

Haik bokkers,
Ik hoop dat er mensen zijn die me met het volgende probleem kunnen helpen.

Ik heb 3 jaar lang een relatie gehad met een jongen. Hiervan 1,5 jaar samen gewoond. Ik dacht echt dat het voor altijd was.
Om die reden hebben we dan ook een hond genomen. Samen hebben we een pup gekocht, die we samen hebben opgevoed, waarmee we samen naar cursus gingen, de DA, voer kochten.
Nu wil het dat deze jongen het enkele maanden terug voor mij heel onverwachts uitmaakte. Hij heeft enkele dingen gedaan waaraan je kan merken dat ie niet helemaal spoort (ik vind dit erg moeilijk om te zeggen, aangezien ik nog steeds om hem geef), en zich als een eersteklas eike.l gedragen. Over het contact over de honden (er is er vlak voor t uitging nog een bijgekomen, logisch he) was in het begin geen probleem, alleen toen was het voor mij nog heel moeilijk. Ik heb ze toen 3 keer mogen zien van mijn ex. En dat was echt geweldig.
Toen na de laatste keer, alles was helemaal goed gegaan, het contact tussen ons verliep ook prima, is het weer helemaal fout gegaan.
Ik smste hem over de hond, waarna hij hem helemaal flipte. Daarna heb ik hem met rust gelaten. Tijdje over heen laten gaan (paar weken), weer geprobeerd contact met hem op te nemen, weer een scheldend persoon gesproken.
Enkele weken later (vorige week), heb ik zijn moeder benaderd met de vraag of wij er niet uit konden komen, dat ik de hond afentoe bij haar kon halen, mits met goedkeuring van mn ex. Reactie terug gehad dat ze dat niet wilde, dat ik met hem contact op moest nemen (ze is nogal bang voor hem). Eigelijk wil ik dat helemaal niet meer, ik walg echt van hem, en wil niks meer met hem te maken hebben omdat het NOOIT normaal kan. En geloof me, ik blij altijd rustig en volwassen (en dan is hij 8 jaar ouder).

Na erover nagedacht te hebben, besloten om hem toch een voorzichtig smsje te sturen, als volgt:
"Hai Patrick,
alles goed? Zou je het goed vinden als ik met jou moeder regel dat ik Dizo
soms ophaal om op t Geest (= hondenuitlaatgebied) te gaan lopen?
Als hij bij haar is dan he. Gr Jasmijn."

En natuurlijk belt hij me op en begint weer van alles te roepen, ik heb zijn vrienden afgepakt (hij had er maar 2, en 1 daarvan spreek ik wel eens en ja, die wil geen contact meer met hem omdat hij zich zo gedraagt, maar ik heb echt geen slechte verhalen over hem verteld, alleen wat er gebeurd is). Het komt er iig op neer dat ik de honden nooit meer mag zien.

Nou vraag ik me af, kan ik juridisch iets maken? Want ik word hier echt neit goed van.
Ik mis die hond elke dag (tranen komen weer op), en advies als in de zin van dat ik hem moet vergeten heb ik erg weinig aan want dat weet ik wel maar dat kan ik niet, ik ben gek op die hond, hij was mn alles..

Samm

Re: Tips/juridsch advies - hond niet meer mogen zien van ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:29

Ik snap je verhaal niet helemaal, sorry.
Jullie hebben dus anderhalf jaar samen gewoond en dus samen een hond aangeschaft die van jullie beide was ( is), en vlak voordat de relatie uitging nog een 2e hond aangeschaft. Toen jullie uit elkaar gingen, hebben jullie toen geen afspraken gemaakt bij wie de honden blijven of wie welke hond mee neemt?
Ik snap ook niet zo goed wat zijn moeder ermee te maken heeft, wonen jullie nog dichtbij elkaar of dat niet?

Als ik jou was zou ik is een duidelijk gesprek met hem aangaan,jij hebt toch net zoveel recht als hij.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:34

Ik heb even in je profies gespiekt en zie dat het geen raszuivere honden zijn en je dus geen papieren hebt. Dat is jammer want degene die de hond(en) op naam heeft is dan de eigenaar.
Op welke naam staat/staan de hond(en) geregistreed bij de dierenarts?

Ik vrees voor je dat je juridisch weinig kan, alleen proberen een duidelijke afspraak met je ex maken.
Sterkte.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 18:38

Sorry, ik zal het even wat beter uitleggen.

Mijn ex had een vaste baan, ik studeerde. Toen we uit elkaar gingen zei hij dat ik dat honden altijd mocht zien. Helaas kan ik ze niet zelf houden, anders dan had ik dat wel geprobeerd, maar ik woon nu weer bij mijn ouders, en die willen dat absoluut niet, daarvan afgezien kan ik dat nooit redden wbt tijd, al zou ik er alles voor opzij willen zetten. Ze zijn dus het beste af bij hem. Het enige wat ik wil is ze af en toe ophalen voor een wandeling, en dit zo regelen dat hij er geen overlast van heeft (want stel je voor..).
In het begin ging dit niet echt omdat ik emotioneel gezien een wrak was, daarna heb ik ze een paar keer gezien wat prima verliep, toen is er weer een knopje omgegaan en kan het in zijn optiek niet.

En een duidelijk gesprek met hem aangaan, dat is dus het probleem, dat kan echt niet.. Hij begint te schreeuwen en te doen, ik kom er gewoon niet tussen en hij wilt het niet dus punt, en erover praten wil hij helemaal niet, hij wil geen contact met me (prima, ik ook niet met hem) maar ik kan het ook niet via zijn moeder regelen waar de honden nu regelmatig zijn als hij op zijn werk is.

Ik hoop dat dit duidelijkere is, het is ook een vage situatie en moeilijk te begrijpen denk.
Misschien dat ik het maar moet laten gaan maar het doet zo'n pijn.

Edit: bij de DA staan de honden op zijn naam. Maar goed, ik weet dat die mensen het nog wel weten dat wel altijd met zn 2en kwamen, en de mensen waarvan we de honden gekocht hebben weten dat we dat met zn 2en hebben gedaan, de vrouw van puppycursus.. iedereen.

Dank jullie wel Lachen

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:42

hmm jasmijn weet niet of je hier juridisch wat van kan maken...
heel vervelend, heb het er ook moeilijk mee gehad toen ik bij me ex weg ging dat ik de hond niet meer zag, maar die mag ik gelukkig gewoon nog opzoeken als ik wil.... ik heb echt geen id hoe je dit moet doen als hij zo moeilijk is, mischien toch nog eens proberen met hem rustig te praten, i kbedoel jullie zijn een paar jaar samen geweest neem aan dat hij dan toch wel een beetje fatsoen heeft om dan normaal met je te praten, en anders politie op bellen die weten dat denk ik wel wat je wel en neit kan doen.... heel veel sterkte ermee. dikke kus

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:45

Oke is snap het nu beter Knipoog
Vervelende situatie, als er niet met hem te praten valt moet je hem misschien eens een duidelijke brief schrijven en vertellen hoe jij je voelt.
En het een tijdje laten bezinken bij hem, hij zal zelf ook wel een beetje in de war zijn.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 18:50

Dit is idd alles wat ik de afgelopen tijd hebt geprobeerd, want ik heb idd zelf ook zoiets van: hij zal wel in de war zijn, we hebben zo lang een relatie gehad je zou denken dat hij normaal zou kunnen doen... Maar helaas niet.

Pff.. ik haat het zo.. Dan maar weer afwachten en over een tijdje een poging tot een brief doen, al weet ik vrijwel zeker dat het niks uithaalt.

Natalia bedankt Lachen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:14

Lastig en iets waar jullie samen uit moeten komen.. degene die de honden van verzorging voorziet wordt ook als eigenaar gezien, waardeloos dat het zo moet, sterkte

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:34

Oh Jas, balen zeg. Verdrietig Maar ik denk dat je ook geen poot hebt om op te staan.... helemaal al niet omdat jij ze ook niet in huis kan nemen e.d. Echt erg dit.... het is allemaal al zo k.ut hoe het is gelopen tussen jou en Patrick, en dan ook jou nog je hond afnemen. Boos! Vind ik echt heel sneu voor je... Ik hoop dat je er ooit nog met die jongen uitkomt, en tot die tijd is Dizo altijd bij je... in je hart Kusje .

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:18

he jasmijn wat een vervelende situatie weer voor je! ik denk dat je je er toch het beste bij neer kunt leggen. die gast spoort idd echt niet. ik ken je nog niet persoonlijk maar ik vertrouw erop dat je een rustige niet zo moeilijke meid bent dus om telkens maar weer afgezeken te worden is echt onterecht. hij is schijnbaar niet voor reden vatbaar, dat z'n moeder bang is van hem zegt ook al veel. toen ik die regel las, dacht ik gelijk van wees blij dat je van hem af bent. maar goed wat dizo betreft, denk ik toch dat je voor jezelf de streep moet trekken helaas. veel sterkte meid!

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:32

Ik kan me voorstellen hoe je je voelt.
Heb ongeveer iets gelijks meergemaakt, heb ook 1, 5 jaar samengewoond, wij hadden geen hond maar wel 2 fretjes.
Er is een helehoop g'ezeik over geweest en ik kan de fretjes minder bieden als hem omdat ik nog een hond heb ( die was al van mij voor we samenwoonde ) en het is gewoon niet te doen met een fulltime baan om en de hond en de fretjes genoeg aandacht te geven, heb dus om die reden maar besloten dat ik ze dan maar niet meer kan zien, vind het wel erg, wij hebben ze ook samen opgevoed vanaf dat ze 9 weken oud waren. Ik kreeg de keus van hem, of de fretten meenemen of ze niet meer zien en in belang van de fretten ( hoop ik ) heb ik ze bij hem gelaten..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:38

Wie heeft ze gekocht en wie heeft de rekeningen (aantoonbaar betaald). Tja als jij het bent, dan zou je hem kunnen opeisen. Maar ja dat gaat niet begrijp ik. Lees eens hier http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2685 , voor jursiprudentie omgangsregeling.