Wel of niet ermee doorgaan??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 23:54

Hallo lieve bokkers,

Ik loop al een tijdje met iets rond en nu weet ik het gewoon niet meer.
Dus ik zou graag adviezen reacties etc etc horen...
Misschien dat jullie mij daar mee helpen...

Nou ongeveer 4 jaar terug leerde ik een hele leuke lieve jongen kennen via een chatsite. Ik was 14 jaar en hij was net 18 jaar. Ik zou bijna 15 worden. Een paar maanden later.
We hebben elkaar toen ontmoet en de klik was er meteen. We kregen dan ook verkering en dit was echt vast.
Hielden/houden super veel van elkaar en het is echt een schat van een jongen die alles voor mij doet.

Zo zijn er natuurlijk ook de frustraties als dat ik paardrij en hij dat niet leuk vind. Hij gaat dan welles mee maar leuk is anders.
En ook werk in de horeca wat eerst zijn problemen opbracht, ik werkte al minder wanneer hij hier was. En nam soms vrij om weekendjes daarheen te gaan.

We hebben in April eigelijk 4 jaar verkering. Maar het laatste jaar krijg ik steeds meer frustraties.
Ergenissen om zo maar te noemen, als hij komt op de klok kijken en zorgen dat ik wel terug ben en gedoucht van me paard voor hij er is anders stink ik.
Steeds vaker dan maar niet naar me paard want dan was ik weer te lang weg volgens hem etc etc.
Ook minder wedstrijden omdat hij dat niet leuk vind.

Dat is natuurlijk niet erg je moet iets voor elkaar over hebben. Maar als ik dan even bij me paard was belde hij alweer op ben je al bijna klaar??
Stappen heb ik al die jaren niet gedaan bios alleen met hem.
Dit doordat hij dat niet leuk vond.

Nou afgelopen zomervakantie zijn we samen op vakantie geweest wat natuurlijk ook leuk was. Alles had nog zijn leuke momenten maar ook zoveel ergenissen.

En steeds vaker zat ik hem weg te kijken, en dacht ik mens ga toch naar huis!!!

Ook is hij zoo jalours, Als ik alleen al hoi zeg tegen een jongen vroeg hij zich af wat dat te betekenen had...en vooral dat stuk breekt mij op.

En zo heb ik op een gegeven moment gezegt ik wil een paar weken rust, ik heb gewoon het idee dat ik mijn jeugd heb gemist ik wil stappen leuke dingen doen klaar!

Nou 5 weken elkaar niet gezien wel gesproken soms op msn.
Nu afgelopen week is hij langsgeweest en ik dacht echt hij kwam binnen en ik dacht oliebol....
En ook toen hij ging dacht ik hehe weer rust kan ik weer doen wat ik wil
Ik wist ook gewoon niet wat ik hem moest zeggen en hoe ik moest doen.

Hoe lief hij ook is hoeveel hij ook voor me overheeft..

Hij zegt dat hij gaat veranderen en dat hij er alles voor wil doen om mij niet kwijt te raken, het doet hem ook gewoon zoveel pijn....hij huilt zoveel...

maar ik weet het gewoon niet meer

Ik ben nu 19 en ik heb de tijd van me leven ik geniet van alles.
Ik ben weer de vrolijke meid...

Pff wat moet iker nu toch mee? Graag heb ik tips mensen die ook zoiets hebben meegemaakt etc etc...

Liefs
Laatst bijgewerkt door HouVanUtopia op 05-11-08 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:58

Dat is toch duidelijk Ach gut

Je bent liever alleen dan bij hem , je verlangt niet naar hem , hebt het niet naar je zin met hem....hij hoeft helemaal niet te veranderen , hij is goed zoals hij is , alleen val je niet op hem en passen jullie niet bij elkaar.

Als je niet van hem houdt en niet graag bij hem bent , dan IS er niks tussen jullie.

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:01

Volgens mij weet je zelf wel al het antwoord op je vraag.
Nu is het alleen nog maar 'aan' dat je hem niet wil kwetsen, omdat je het zo gewend bent, omdat je toch nog af en toe leuke momentjes hebt,...niet omdat je echt nog van hem houd en in hem de buurt wilt hebben toch?

Mijn advies zou zijn uitmaken. Het zal moeilijk, lastig en vooral pijnlijk zijn, maar je zult je stukken beter en minder gebonden voelen denk ik Lachen.

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:03

pmarena schreef:
Dat is toch duidelijk Ach gut

Je bent liever alleen dan bij hem , je verlangt niet naar hem , hebt het niet naar je zin met hem....hij hoeft helemaal niet te veranderen , hij is goed zoals hij is , alleen val je niet op hem en passen jullie niet bij elkaar.

Als je niet van hem houdt en niet graag bij hem bent , dan IS er niks tussen jullie.


helemaal mee eens,liefde moet van twee kanten komen.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 00:05

TJa het gevoel wat ik nu heb idd is..
wat nou als ik hem toch ga missen over een lange tijd? Als ik ga beseffen dat ik hem echt kwijt ben...

Want hij is gewoon heel leuk en lief.
Maar gewoon die jaloursheid, en dat ik niets mag zonder hem dat brengt zoveel te weeg.
Waardoor je op alles gaat letten en alles wordt een ergenis heb ik het idee..

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:11

HouVanUtopia schreef:
TJa het gevoel wat ik nu heb idd is..
wat nou als ik hem toch ga missen over een lange tijd? Als ik ga beseffen dat ik hem echt kwijt ben...

Want hij is gewoon heel leuk en lief.
Maar gewoon die jaloursheid, en dat ik niets mag zonder hem dat brengt zoveel te weeg.
Waardoor je op alles gaat letten en alles wordt een ergenis heb ik het idee..


Das een risico die je moet nemen denk ik.
Wat jij nu wilt is een eigenlijk geen relatie maar wel de optie om later toch nog weer mee te beginnen. Zo werkt het (helaas) niet.

Hou je eigenlijk nog wel van hem (ondanks de ergernissen), zie je een toekomst in jullie tweetjes?

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 00:13

BraveSpots schreef:
HouVanUtopia schreef:
TJa het gevoel wat ik nu heb idd is..
wat nou als ik hem toch ga missen over een lange tijd? Als ik ga beseffen dat ik hem echt kwijt ben...

Want hij is gewoon heel leuk en lief.
Maar gewoon die jaloursheid, en dat ik niets mag zonder hem dat brengt zoveel te weeg.
Waardoor je op alles gaat letten en alles wordt een ergenis heb ik het idee..


Das een risico die je moet nemen denk ik.
Wat jij nu wilt is een eigenlijk geen relatie maar wel de optie om later toch nog weer mee te beginnen. Zo werkt het (helaas) niet.

Hou je eigenlijk nog wel van hem (ondanks de ergernissen), zie je een toekomst in jullie tweetjes?



Tja dat is dus iets wat ik niet echt meer weet.
Pas is er iets gebeurd hier wat echt vreselijk was op dat moment belde ik hem op om dat te vertellen...
EN ik zag zeker een toekomst in ons samen.

Maar nu niet meer als ik er erover na denk.
De ene dag meer dan de andere dag.

Vooral ik heb hem erg veel gezien in de vak hij had geen werk en zat hele dagen hier. En ik was wel werken en dan zeurde hij weer dat ik zo laat thuis was.
Nu werkt hij zelf ook weer sinds gister en heeft ook hij onregelmatige diensten.

Maar of ik nog van hem hou dat durf ik echt niet te zeggen....als ik het zo zou moeten zeggen zou ik zeggen van niet maar diep in mij hart denk ik van wel...

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:16

Lieve Dees,
Dit is echt heel moeilijk.. Pas geleden zat een vriendin van me in ongeveer dezelfde situatie.
Aan de ene kant: 4 jaar is veel en dat is kostbaar, je houdt van hem en wil hem geen pijn doen, het feit dat hij je niet kwijt wil en daar zoveel verdriet van heeft doet je pijn. Jullie hebben veel samen gedaan en meegemaakt.
Maar aan de andere kant: je mist hem niet als hij een paar weken niet bij je is, je irriteert je aan dingen en wringt jezelf in bochten om hem te behagen.

Eigenlijk is er maar een vraag: Is dit de jongen/man waar jij de rest van je leven mee wil delen? Waar je mee samen wil wonen, trouwen, kinderen opvoeden?
Als het antwoord nee is, dan weet je denk ik genoeg.. 4 jaar is niet niks, als je nu zeker weet dat je geen toekomst met hem ziet, en zelfs op dit moment is het niet 'leuk', dan is het wel duidelijk..

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:18

Is dat gevoel niet meer in de trant van dierbaar, in plaats van liefde?

Ik zou allesinds niet bij hem blijven gewoon voor het feit dat je later hem misschien wel gaat missen. Je moet nu leven, en met iemand die zoveel weerzin bij je opwekt lijkt me dat eerlijk gezegd vrij onmogelijk.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 05-11-08 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:27

Ik denk eerlijk gezegd dat je het wel een beetje weet. Als je hem weg zit te kijken ook na de 5 weken rust zit er denk ik niks meer in als lovers. Misschien wel als vrienden maar verder niet.

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:36

Dees, ik heb dit ook meegemaakt, en ik weet nu dat je er beide 200% voor moet gaan en zo te horen doe jij dat niet (meer). Ik zou hier niet mee verder gaan, maar lekker genieten van je paard en lekker stappen met je vriendinnen, daar ben je jong voor. En als je over 10 jaar toch spijt krijgt, kun je altijd nog kijken of het iets kan worden. Ik ben met mijn nieuwe vriendje in ieder geval 1000x gelukkiger Bloos

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 01:04

Bedankt meiden.

Ik bedenk me net nog iets. Wat me laatste half jaar vooral opviel.
Ik heb altijd buikpijn als hij hier is. En heb bijna nooit buikpijn als ik alleen ben...
Als hij er was dan lag ik soms dubbel jankend van de buikpijn.
Ik vraag me af is dat toeval is puur stress wat me dan dwars zit?

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 01:07

Misschien wel, maar het feit dat je die twee dingen aan elkaar linkt zegt wel veel vind ik Lachen

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 01:35

Hmmm... Ik ben zelf ook te lang doorgelopen in een relatie omdat het zo'n gewenning was en hij zn lieve momenten had. Helaas zie je pas achteraf hoe het er echt voor stond. Ik herken veel in je verhaal!!!
Stiekem weet je het antwoord dondersgoed, bukpijn is een teken van stress en dat zegt al genoeg.
Je moet vooral lekker je ding kunnen blijven doen en tja, je paard heeft ook de liefde en aandacht nodig! Hij moet kunnen begrijpen dat het normaal is om hobby's te hebben en dat je veel om je paard geeft. Hij lijkt wel jaloers te zijn op je paard! En jaloerse mannen, beter kwijt dan rijk!!

Succes met je keuze en blijf bij je gevoel...

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 10:45

mmm zit idd wat in ja.

En idd mijn paard ging ik gewoon heen altijd wat dat is mijn alles.
Soms wel minder dat je rekening met hem hield.

Ook moet ik zeggen Bloos! dat ik een paar weken terug zelfs gevoelens begon te krijgen voor iemand anders. Dit wou ik verdringen. Maar diep van binnen is dat ook niet goed.

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:46

Hee Dees, erg lastig dit allemaal. Toch denk ik dat je wel weet welke keuze je moet maken. Het is alleen nog even zoeken naar bevestiging. Of zie ik dat verkeerd.

Vier jaar is niet niks. Maar juist op die leeftijd is het belangrijk om elkaar vrij te laten en te genieten van het uitgaan etc.

Als jij er al zo tegenop ziet om hem te zien en er zelfs buikpijn van hebt, dan moet er in mijn ogen iets gebeuren. En die periode dat je vrijgezel bent / wordt zal moeilijk zijn. Je zal zeker dingen gaan missen, maar zo te horen heb je genoeg mensen / dingen om je heen om je daar door heen te slaan.

Het is natuurlijk vervelend om iemand zo verdrietig te zien. En het is niet leuk dat hij zo huilt etc om jullie. Maar je kan hem beter nu vertellen (kwetsen) dat je het niet meer zit zitten dan hem aan een lijntje houden. Daar is hij zelf ook niet meegeholpen. En echt, hij komt er wel weer boven op. Maar die eerste tijd zal wel erg moeilijk voor 'm worden...

Succes met je keuze.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:04

HouVanUtopia schreef:
Bedankt meiden.

Ik bedenk me net nog iets. Wat me laatste half jaar vooral opviel.
Ik heb altijd buikpijn als hij hier is. En heb bijna nooit buikpijn als ik alleen ben...
Als hij er was dan lag ik soms dubbel jankend van de buikpijn.
Ik vraag me af is dat toeval is puur stress wat me dan dwars zit?


Zegt dat eigenlijk niet genoeg? Dat is gewoon pure stress omdat hij komt/er is.
Kies voor jezelf, kies ervoor om weer die leuke gezellige paardrijdende 'zelf' te worden Knipoog.
Succes!

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:04

Heel herkenbaar dit! Ik heb ook 4,5 jaar verkering gehad (nu ex Clown ) en vond het heel moeilijk om er een eind aan te maken. We hadden ook geen ruzie oid, mocht ook wel gewoon naar de paarden ed, maar was mezelf niet meer. Kreeg idd ook last van buikpijn van de stress als ik daar was. Wij hebben ook wat heftigs samen meegemaakt, en dan is eerst ook alles anders dan normaal, maar het werd ook niet meer richting normaal zeg maar. Uiteindelijk heb ik de stap genomen om het uit te maken, en damn wat heeft me dat goed gedaan! Achteraf besefte ik pas hoe erg ik mezelf niet meer was! Een echte vriend zal ook niet een probleem van je hobby maken, dat je 'stinkt" als je terug komt van de paarden (ruikt lekker toch?! Cool ) dat weet je na 2x zeggen ook wel, maar dat hoeft er ook niet ingewreven te worden. Ik heb nu een nieuwe vriend die me wel de vrijheid laat om mijn eigen dingen te doen, vind ie niet altijd leuk maar hij zeurt er ook niet over!! Haha! Meid veel sterkte en wijsheid bij je keuze!!! Ach gut

Mariska_28

Berichten: 10502
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:14

Zoals mijn wijze moeder altijd zei:
"als je twijfelt, weet je diep van binnen al dat het over is"

En dat ligt niet aan jou en ook niet aan hem. Je was nog vrij jong toen je met hem kreeg, en veranderd flink in die 5 jaar. En als hij echt om je geeft, laat hij je gaan..

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:21

Als ik je verhaal lees dan is het mij duidelijk dat je het zelf eigenlijk wel weet...komt op meerdere punten naar boven.

Jij voelt je beter zonder hem dan met hem, dan is het dus geen ware liefde!

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 11:35

maessie schreef:
Heel herkenbaar dit! Ik heb ook 4,5 jaar verkering gehad (nu ex Clown ) en vond het heel moeilijk om er een eind aan te maken. We hadden ook geen ruzie oid, mocht ook wel gewoon naar de paarden ed, maar was mezelf niet meer. Kreeg idd ook last van buikpijn van de stress als ik daar was. Wij hebben ook wat heftigs samen meegemaakt, en dan is eerst ook alles anders dan normaal, maar het werd ook niet meer richting normaal zeg maar. Uiteindelijk heb ik de stap genomen om het uit te maken, en damn wat heeft me dat goed gedaan! Achteraf besefte ik pas hoe erg ik mezelf niet meer was! Een echte vriend zal ook niet een probleem van je hobby maken, dat je 'stinkt" als je terug komt van de paarden (ruikt lekker toch?! Cool ) dat weet je na 2x zeggen ook wel, maar dat hoeft er ook niet ingewreven te worden. Ik heb nu een nieuwe vriend die me wel de vrijheid laat om mijn eigen dingen te doen, vind ie niet altijd leuk maar hij zeurt er ook niet over!! Haha! Meid veel sterkte en wijsheid bij je keuze!!! Ach gut



heel herkerbaar dus!!!
Ook dat je stinkt! Dagelijks krijg je dat te horen. En dan denk je idd dat weet ik nu wel!!!!

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:37

Wat ga je nu doen HouVanUtopia? Of ben je er nog niet uit Lachen?

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 11:38

Mijn gevoel zegt uitmaken....Dat zegt mijn gevoel diep van binnen al langer.
Maar het is wat hier ook bokkers zeggen.

Ik wil hem geen pijn doen, hij is zo gek op mij hij kan geen leven zonder mij voorstellen.
Het is een super verlegen jongen die dankzij mij een beetje hogerop is gekomen. En ben bang dat hij zown klap terug gaat maken.
Ook zijn ouders zijn echte schatten en heel die fam heeft alles met mij...
En mijn angst zegt dat ik TE veel ga weggooien...
pff

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:42

Een relatie uit medelijden met de ander is echt behoorlijk oncharmant hoor , JUIST naar die ander toe , daar help je hem niet mee

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Re: Wel of niet ermee doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:45

Dat gevoel kan ik me wel voostellen Ja.

Maar mss moet je ook zo redeneren: nu hou je hem maar aan het lijntje, toch? Das imo niet eerlijk tegenover hem en zijn gevoelens. Hij is oprecht nog verliefd op jou, maar jij niet op hem. Vind je niet dat hij ook recht geeft op de waarheid?

Ikzelf zou dat zeer waarderen allesinds. Liever iemand die eerlijk zegt waarop het staat (hoe pijnlijk dat ook is) dan samen zijn iemand die eigenlijk niet meer van me houd...