probleem met werk (lang verhaal)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

probleem met werk (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 16:19

ik weet niet wat een goede naam is voor dit topic dus heb ik dat maar neer gezet.

ik zal bij het begin beginnen ik ben 17 jaar ben gestopt met school in november. ik kon toen gelijk full time aan de slag bij de kleding zaak waar ik eigenlijk als weekend hulp was aangenomen.
dat was echt heel erg leuk en gezellig alleen die kleding zaak ging dicht eind december omdat de bazen hun concern wouden verkleinen. 31 dec. was dus mijn laatste werkdag bij Crums.
het filiaal was verkocht aan coltex een groot concern met meerde winkels onder zich zoals Vet, DIDI, SPS Superstar, Yanks en Forecast. (ik weet niet of dit mag zo nee haal ik het weg) ik ben dus samen met mijn collega's mee verkocht (net als een kledingstuk) aan Coltex.
ik ben de enige die is gebleven bij de nieuwe winkel en de rest heeft een andere baan gevonden.

het begon al goed ik had een telefoon nummer gekregen van iemand en die moest ik bellen om verdere info over het werken enz. ik belde en die vrouw nam om en ik werd gelijk bestempeld als het 'hulpje' van Crums maar goed ik dus een afspraak gemaakt voor een gesprek.
ze hadden mij dus over genomen met mijn contract als weekend hulp terwijl ik eigenlijk full time werkte. Dat was geen probleem maar ze wouden in eerste instantie dit contract aan houden om te kijken hoe het gaat of het wel wat was enz.
toen zeiden ze ook tegen mij dat ik mijn proeftijd al doorlopen had bij Crums dus dat ik geen proeftijd meer had en dat ik dus ook niet zomaar ontslag zou kunnen nemen. ik had toen ook de afspraak gemaakt dat ik iedere vrijdag om 5uur 's middags zou beginnen tot 9uur koop avond dus.
toen ik later vroeg over mijn kortings pas wanneer ik die zou krijgen zei ze dat ik die niet kreeg omdat ik mijn proeftijd nog niet door was ( Verward ).

in het filiaal van Nieuwegein waar eerst dus Crums zat hadden ze een dumpzaak gemaakt voor 2 weken om de oude collectie te kunnen verkopen, omdat het daar erg druk zou worden moest ik eerst goed met de kassa om kunnen gaan en dat moest ik in een filiaal in utrecht doen. daar was het dus echt niet leuk ik werd voor echt alles gebruikt! Thirza doe dit Thirza doe dat en zo ging het twee dagen achter mekaar door in utrecht, ik had zoiets van laat maar in Nieuwegein zal het wel beter zijn en dat was het dus niet daar moest ik dus ook alle rot klusjes doen.
dat had ik tegen mijn ouders verteld en de volgende dag belde mijn vader naar filiaal Nieuwegein om dit te vertellen dat dit dus niet de bedoeling was voor mij om zulk soort werk te doen. afijn ik had toen een gesprek gehad en we hadden afgesproken dat we het weer opnieuw zouden proberen.

toen is de winkel 2/3 weken dicht geweest voor de verbouwing en ben ik twee weken vrij geweest... ik had dus afgesproken dat ik vrij zou zijn met de filiaal leider van Nieuwegein belt de filiaal leider van Utrecht op dat ik maar moest komen werken ik was toch vrij, maar omdat ik het daar dus helemaal niet leuk vind heb ik dat dus ook niet gedaan!
vorige week maandag moesten we naar het hoofdkantoor om de kleding te gaan labelen die de winkel ingingen bij Nieuwegein dat was opzich best gezellig maar ik werd nergens bij betrokken we waren met zijn 4en en die drie anderen hadden de grootste lol en ik stond er telkens maar bij...
de volgende dag zou ik vrij zijn, toen werd ik gelijk weer gevraagd of ik naar utrecht wou komen dus ik weer nee gezegd.
woensdag zouden we de winkel in gaan hangen met een aantal mensen de rayon manager (manager van alle SPS Superstar winkels ik provincie utrecht) had tegen mij gezegd dat ik maar een half dagje hoefde te komen, daar had ik dus ook helemaal op gerekend.
maar die dag had iedereen zijn eigending die ging de etalage doen de ander dat en die weer wat anders en ik had dus niet echt iets speciaals, dus ik mocht alle dozen naar het magazijn gaan brengen dat magazijn was dus best een stuk lopen. Ik heb de eerste paar dozen allemaal 1 voor 1 moeten sjouwen totdat er iemand met een steek karretje kwam daarna ging het gelukkig wat sneller.
ik heb die dag dus ook weer echt alle rot klusjes kunnen doen, ik ben dus zo'n type die niet voor zichzelf opkomt en alles over zich heen laat komen en zo lief is om het ook allemaal te doen...

maar nu is die winkel eindelijk open en vind ik het dus echt niet leuk meer. de mensen die er werken niet Misselijk en gewoon ook echt het werk niet Misselijk
ik heb ondertussen mijn contract gehad en dat is dus een contract voor weekend hulp terwijl ik full time werk dat heb ik dus ook tegen de rayon manager gezegd en zij zei dat ik niet full time werkte maar ik werk 34 uur inde week dus doe ik dat wel, en nu ze een full timer hebben aangenomen hoef ik helemaal niet meer full time te werken Verward heb ik daarvoor alles over mij heen laten komen om steeds minder te gaan werken?
in het contract wat ik ook nog niet getekend heb staat dus wel dat ik nog niet door mijn proeftijd heen ben dus kan ik gewoon ontslag nemen

ik ben nu ziek thuis omdat ik een kopstoot van sya heb gehad maar ik ben van plan om morgen ontslag te nemen. ik werd net gebeld en zag aan het nummer dat het filiaal Nieuwegein is maar ik durfde niet op te nemen

het is echt een lang verhaal geworden ben blij dat ik het geschreven heb ondanks ik nu nog meer last heb van mijn hoofd (heb waarschijnlijk een hersenschudding).
maar wat zouden jullie doen ontslag nemen?

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:34

Heb je een mogelijkheid om ander werk te vinden? Ik weet niet hoe afhankelijk je bent van een salaris, maar zelf zou ik dit echt niet willen, en dus ontslag nemen. Zelfs als je al door je proeftijd bent kun je dat makkelijk doen, al zul je dan wel een maand opzegtermijn hebben. Heb er wel erg in dat als je zelf ontslag neemt, je geen ww-uitkering krijgt.

Overigens is 34 uur nog niet full time.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 16:47

full time is vanaf 32 uur is mij verteld maar zelf weet ik het niet.

ik ben niet afhankelijk van mijn salaris mijn ouders betalen sya nog voor mij en woon ook nog bij mijn ouders.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:56

Ik ben er zelf ook niet 100% zeker van, maar dacht dat mijn eigen 34,5 uur nog onder parttime viel. Maakt ook niet echt uit.