Lonsdale mag niet meer gedragen worden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chris1978

Berichten: 39
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 00:40

Er zijn kleren waarmee je bepaalde gedachtes of je gedrag wilt uiten.
Zoals vroeger met australians en cavello voor de gabbers waren en
daar begint dan iemand mee en de menigte loopt daar dan achteraan
omdat ze ook bij die bepaalde groep willen horen. Omdat ze dezelfde gedachtes hebben. En zoiets bestaat al jaren.

Maar om het nou te gaan verbieden gaat wel erg ver!
Lonsdale is toch een blanke wijk in new york? Of een zwarte wijk?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 10:21

Ik draag het niet, heb er helemaal niets mee.
Maar als ze het me zouden verbieden om het te dragen dan zou ik het expres aan doen.
Wie zijn ze dan om mij te vertellen wat ik wel en niet aan mag doen!!!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:36

Kleintje schreef:
Ik draag het niet, heb er helemaal niets mee.
Maar als ze het me zouden verbieden om het te dragen dan zou ik het expres aan doen.
Wie zijn ze dan om mij te vertellen wat ik wel en niet aan mag doen!!!

Idd ik dacht precies hetzelfde toen ik dit topic las, belachelijk dat ze het willen verbieden.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:40

Willen ze dan ook bomberjacks verbieden?
Dat wordt vaak door nazzi's gedragen!

en weet je wat, laten we dan ook maar de smoking gaan verbieden. Dat wordt vaak door een groepering rijke mensen gedragen!

Ik vind het echt te belachelijk voor woorden.

Het is een betekenis die een aantal zieke geesten eraan hebben gegeven, het is niet het originele idee achter het merk!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:29

waarschijnlijk bestond de naam Lonsdale als eerste en hebben ze de afkorting er later bij verzonnen en er aan gekoppeld. Wel desastreus voor de fabrikant als dit tot gevolg heeft dat het niet meer gedragen mag worden.

ik zag dat de lange zwarte leren jassen volop in de mode zijn. Wel heel mooi hoor, maar ik zelf asocieer ze nog een beetje met de gestapo uit WO II. Maar ja, daar ga ik die mensen die ze dragen toch niet op aankijken? als zij die asociatie niet hebben en zo'n jas nou gewoon mooi vinden.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:26

Belachelijk. Dan zou je zoveel kunnen gaan verbieden omdat een selecte groep 'foute' mensen dat toevallig draagt.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:48

peeky schreef:
Belachelijk. Dan zou je zoveel kunnen gaan verbieden omdat een selecte groep 'foute' mensen dat toevallig draagt.

Ik wil hier graag op reageren mijn zoon draagt ook LONSDALE met een reden maar dat wil niet zeggen dat hij een fout mens is.Het is geen nazi en zal ookgeen hakenkruizen gebruiken
Er zijn natuurlijk twee kanten aan een verhaal want in dat krantenartikel stond ook dat het schoolbestuur geen verkeerde uitspraken duld.
Maar als een allochtoon begint van kaaskoppen valt dat gewoon onderde noemer van schelden aar reageert een autochtoon dan met eenopmerking dan is het gelijk rascisme DAT VIND IK OOK NIET KLOPPEN. De nederlandse jeud krijgt hier starf voor en de ander krijgt niets
Op die manier wordt het toch in de hand gewerkt dat de nederlandse jeugd zich zo gaat op stellen.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:09

Ik vind het absoluut geen lelijke kleren en ik vind het eigenlijk belachelijk dat ze die kleding op scholen gaan verbieden. Het is natuurlijk waar dat ook een bepaald 'type' mensen die kleiding draagt en daar ook een eigen betekenis aan geeft, maar om het te verbieden...?! er zijn zat niet rascistische jongeren die Lonsdale dragen Lachen

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:18

Bij mij op school wordt het ook als racisten-kleding gedragen, daarom trek ik het ook niet aan, dat vind ik wel jammer want de kleren zijn vaak wel mooi.