Kroon op mijn arbeidsverleden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 17:31

nee ik denk dat het tijdelijk is. Als er oorlog komt wordt het allemaal nog erger. Voor iedereen trouwens.

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:08

Of je mag de programma's voor het afvuren van de wapens gaan programmeren.
Even voor de goede orde, we moeten het maar afwachten. Ik denk dat je beter blote billen kunt gaan wassen.......... daar blijft wel werk in. Zeker als er oorlog komt.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 16:55

Idd ff blijven zitten of iig blijven werken daar tot je iets anders gevonden hebt. Hoe vervelend ook, maar zoals je al zegt met het oog op een mogelijke oorlog, wordt het allemaal nog erger.

Mijn contract is ook afgelopen eind januari afgelopen (voila, IT) & ik heb lang rondgekeken in die tussentijd & daarvoor. De arbeidsmarkt s*cks op dit moment, excuus voor de bewoording. Het aantal werkloze stijgt enorm, bij het CWI is het een komen en gaan van mensen, etc.
Ik heb de mazzel gehad dat ik toevallig tegen iets aangelopen ben, waardoor ik in maart weer kan beginnen. Thuiszitten lijkt lekker, maar dat is het ook maar even. Ik weet niet of het iets is (beneden mijn niveau of niet), maar voorlopig kan ik weer even vooruit. En natuurlijk eventueel verder zoeken....

Bummer, lijkt me niet fijn om niet als frontoffice guy aan het werk te zijn. Werkt niet motiverend. Binnen de hele IT branch merk je trouwens dat men NIET gemotiveerd meer is. O.a. met het oog op alle reorganisaties en inkrimpingen, etc.
Succes. Ik hoop dat je snel iets vindt dat je wel leuk lijkt.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 17:05

De IT markt trekt juist weer aan.
Mijn vriend heeft 3 aanbiedingen gehad en heeft volgende week nog 2 sollicitatie gesprekken.
Misschien heeft hij wel een hele goede c.v. Schijnheilig

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 21:04

Myke schreef:
Bummer, lijkt me niet fijn om niet als frontoffice guy aan het werk te zijn. Werkt niet motiverend. Binnen de hele IT branch merk je trouwens dat men NIET gemotiveerd meer is. O.a. met het oog op alle reorganisaties en inkrimpingen, etc.
Succes. Ik hoop dat je snel iets vindt dat je wel leuk lijkt.


Je wordt gedisplayed als een soort melaatse (oh, daar zit weer zo een overhead verhoger). Wat ze zegt over motivatie, dat klopt helemaal!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:32

eigenlijk vind ik je wel de ideale huisman, prima. een optie? Tong uitsteken

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 21:41

Ik wil wel groomen en rijden van paarden (heb een skoda met (afneembare aftrekhaak). 1 euro per km? Alles beter als een afgestompte huismus. Ik wordt hier letterlijk braindead van. Als ik 's ochtens ook in de supermarkt kom, dan wordt ik helemaal weemoedig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:43

Prima? Je hebt deze baan toch nog maar net?

En dan nu al teruggezet worden op een andere functie? Want zo komt het bij mij wat over.

De tijden zijn nog niet beter, en als het oorlog wordt, gaat het allemaal nog veel slechter worden. Misschien dat het in de Ict weer wat beter wordt, maar daar gaat het al een paar jaar flink slecht, denk dat die wat voorop lopen op de "andere" branches.

De markt blijft voorlopig minder, ik merk het heel sterk, het aanbod is weer groot, er lopen veel meer mensen binnen bij mij op een dag dan een jaar geleden. En de opdrachten moet je weer wat harder voor werken. Voordeel voor de uitzendburó's is wel, dat veel bedrijven niet zelf meer mensen aan durven nemen, en daardoor op projectbasis liever alles uitbesteden aan de uitzendburos.

Maar de werkeloosheid stijgt niet voor niets..................................

Maar Prima, mijn schoonmaakhulp kan maar een middag per week, dus die andere middag mag jij best voor weinig mijn huis schoonmaken hoor!!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 02:15

Pipo schreef:
Prima? Je hebt deze baan toch nog maar net?

En dan nu al teruggezet worden op een andere functie? Want zo komt het bij mij wat over.


Ik had het eerder uitgelegt waarom het zo kort heeft geduurd. Moet je maar ff iets terug kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 02:20

Prima"]
[quote="Pipo schreef:
Prima? Je hebt deze baan toch nog maar net?

En dan nu al teruggezet worden op een andere functie? Want zo komt het bij mij wat over.


Ik had het eerder uitgelegt waarom het zo kort heeft geduurd. Moet je maar ff iets terug kijken.
[/quote]

Ja ze hadden geen werk meer voor je, maar toch vind ik het een beetje vreemd verhaal! Hebben ze niet een andere locatie voor je?

Ach er is nog steeds zat werk hoor, maar de normale nederlander wil dat niet doen, daar werken de allochtonen, die doen dat soort werk nog.