vriendschap, waar ligt voor jou de grens in een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

vriendschap, waar ligt voor jou de grens in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 22:01

nav een ander topic hier op LZP, wat vind je wel acceptabel van je partner en wanneer gaat het jou te ver, op het gebied van omgang met 'het andere geslacht'? En wat doe je dan? Er gebeurt verder niets, dat is wel even belangrijk voor de discussie.

Voorbeelden:
- je vriend sms't/msn't/mailt regelmatig met een vriendin/?
- - je vriend sms't/msn't/mailt regelmatig met een ex-vriendin/?
- je vriend gaat met een vriendin samen uit eten.
- je vriend gaat met zijn ex-vriendin samen uit eten.
- je vriend gaat met zijn ex-vriendin stappen.
- je vriend gaat met een vriendin stappen.
- je vriend moet voor zijn werk regelmatig een paar dagen weg met vrouwelijke collega's.

Coconut

Re: vriendschap, waar ligt voor jou de grens in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:04

Nou je kent inmiddels mijn story wel, zoals half bokt Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 22:05

helaas wel Ach gut Alleen gebeurde er in jouw situatie wel iets, en dat bedoel ik hier dus niet.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:07

Als ik er opnieuw tegenaan kijk dan zou ik het wel toestaan als hij met een ex uit gaat. Als er maar geen gevoelens in het spel zijn.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:08

Ik heb nog heel veel te vertellen als de juiste vragen komen...
Ik me bij al het bovenstaande wel vinden mits er geen addertjes onder het gras zitten...

In het geval van Skess, had hij kunnen kiezen wat hij deed nadat ik mijn gevoel had laten spreken. Was hij alsnog gegaan, had hij weg kunnen blijven. Hij zou niet moeten gaan (ja Lielle, daar hebben we het zinnetje weer Nagelbijten / Gniffelen ) uit respect voor mij, maar eigenlijk zou hij er al helemaal geen behoefte aan moeten hebben... En dan gaat het vooral om het stukje dat ik niet mee zou mogen (buiten het feit of ik wel of niet mee zou gaan)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:09

Lielle schreef:
helaas wel Ach gut Alleen gebeurde er in jouw situatie wel iets, en dat bedoel ik hier dus niet.

Ahum, in al mijn gevallen gebeurde er ook iets... Misschien dat ik daarom nog middeleeuws denk Duivel

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 22:11

ik zit er zelf even over te denken. Met al het bovenstaande heb ik geen problemen, het enige dat me nu te binnen schiet dat ik dus niet meer leuk zou vinden is als mijn partner samen met een vriendin op vakantie zou gaan (hypothetisch!). Met een (gemengde) groep geen enkel probleem, maar met zijn 2-en is mij te gek.

@griebels, zou je dan meewillen? Ik heb daar helemaal geen behoefte aan, ik vertrouw iemand (en dan is het niet nodig), of ik vertrouw iemand niet en dan heeft het geen zin.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:13

mijn vriend heeft geen ex Haha!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:14

Het liefste zou ik hebben dat hij geen contact heeft met exen, maar misschien is dat niet reëel. Ik zou daarom ook veel contact toestaan, ookal zou het mij pijn doen, daar zal hij waarschijnlijk weinig van merken. Bloos

Ik heb zelf veel mannelijke vrienden en zou het belachelijk vinden als hun door hun vriendinnen tegen gehouden werden om iets met mij te doen. Terwijl ik het me uit haar oogpunt best kan voorstellen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:14

Nee ik zou niet mee willen, maar het feit dat ik NIET mee mag, zegt mij genoeg.

Vakantie met vrienden, geen probleem maar met de buurvrouw

Amazone, wat heb jij een geluk zeg haha...

Trouwens het zijn niet alleen de exen hoor Vork

BraveSpotsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:15

Lielle schreef:
nav een ander topic hier op LZP, wat vind je wel acceptabel van je partner en wanneer gaat het jou te ver, op het gebied van omgang met 'het andere geslacht'? En wat doe je dan? Er gebeurt verder niets, dat is wel even belangrijk voor de discussie.

Voorbeelden:
- je vriend sms't/msn't/mailt regelmatig met een vriendin/?
- - je vriend sms't/msn't/mailt regelmatig met een ex-vriendin/?
- je vriend gaat met een vriendin samen uit eten.
- je vriend gaat met zijn ex-vriendin samen uit eten.
- je vriend gaat met zijn ex-vriendin stappen.
- je vriend gaat met een vriendin stappen.
- je vriend moet voor zijn werk regelmatig een paar dagen weg met vrouwelijke collega's.

Voor mij zijn alle situaties acceptabel.
Moet er wel bij vermelden dat vriendlief nooit echt hele lange of serieuze relaties heeft gehad. En dat ik hem 100 procent vertrouw.

Ik zou overigens alles wel mogen lezen/weten of meegaan ten alle tijde. Niet omdat ik dat eis (hij doet maar, geen problemen mee) maar gewoon omdat hij dat normaal vind en niet anders zou willen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:16

In mijn ogen is het ook niet goed als je totaal geen jaloerse gevoelens hebt.. Of is dat ook weer middeleeuws?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:17

Even er vanuit gaande dat er verder niets gebeurt en niets aan de hand is.

Als mijn partner met een vriendin uit wil gaan/uit eten zou ik daar geen probleem mee hebben. Met een ex-vriendin wellicht wel, dat ligt gevoelsmatig toch anders.
Hangt er wel vanaf of hij echt alleen met haar op pad wil ( Nors opkijken ) of dat ik zelf de keuze heb of ik mee wil of niet.

Op zakentrip met vrouwelijke collega's lijkt mij geen punt als er meerdere bij zijn/gemengde groep. Hetzelfde met een vakantie oid, gemengde groep is geen probleem.

Alleen met een vriendin op vakantie zou ik toch minder vinden (hoezo met iemand anders op vakantie, ik wil ook op vakantie Haha! Haha! )

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:19

Haha ze wilde samen met mijn vriend met de motor een paar dagen naar het buitenland... samen in een tentje enzo...
Ja echt niet dus he!!!

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:20

Interessant topic. Houdt mij ook nog altijd bezig. Ik heb een hele tijd geleden een topic geopend met een vergelijkbaar onderwerp. Een stukje daaruit:

Citaat:
Ik heb een vriendin die huisvrouw is en full time voor haar kinderen zorgt. Zij holt altijd van de ene crisis naar de andere in haar leven, foute mannen, verbroken relaties, miskramen, geldgebrek etc.etc. Ze zit op dit moment weer half wel / half niet in een LAT relatie met de vader vaan haar jongste kind.

Mijn vriend en ik gaan allebei vriendschappelijk met haar om en proberen haar te steunen waar we kunnen.

Ik werk fulltime en mijn vriend werkt parttime en freelance, dus heeft meer vrije tijd dan ik.

Hij brengt regelmatig tijd door met de vriendin in kwestie en haar kinderen. Dat begon onder het mom van "even helpen bij een klusje in huis" maar bestaat inmiddels soms ook uit gezellige uitjes met haar en de kids op doordeweekse dagen als ik aan het werk ben.

Ze hebben dan ook vertrouwelijke gesprekken waarin ondermeer mijn relatie met mijn vriend uitgebreid besproken wordt. Dat weet ik niet van hem, maar van haar.

Ik begin me hier langzamerhand behoorlijk aan te ergeren.

Ben ik kinderachtig of juist naief?

BraveSpotsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:21

griebels schreef:
In mijn ogen is het ook niet goed als je totaal geen jaloerse gevoelens hebt.. Of is dat ook weer middeleeuws?

Geen idee of dat op mij slaat Lachen?

Zoja, jaloerse gevoelens heb ik niet echt (zou begod niet weten voor wie ik zou moeten 'bang' zijn). Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat ik mijn ogen sluit en hem maar laat doen ofzo Knipoog . Als er iets naar mijn gevoel te ver zou gaan of niet kloppen ofzo, dan grijp ik wel in hoor (groot woord, ik zeg het hem gewoon en dan stopt ie er (vanzelf) mee).
Maar dat heb ik tot nog toe niet meegemaakt.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:21

griebels schreef:

Vakantie met vrienden, geen probleem maar met de buurvrouw

Amazone, wat heb jij een geluk zeg haha...

Trouwens het zijn niet alleen de exen hoor Vork

o ja ook een gewone vriendin staat er bij..... nou die heeft hij ook niet haha nee even zonder gekheid,stel dat hij zou zeggen dat hij met een vriendin van mij op vakantie zou willen,(schiet nu heel hard in de lach) tja dan moet hij gaan,maar ik kan mij het echt niet voorstellen hoor haha
we zijn nu 18 jaar samen en vertrouw hem blindelings kan mij echt niet voorstellen dat hij met een andere vrouw zou willen gaan eten of op vakantie zou willen,maar als er mannen zijn die dat wel zouden willen,dan vraag ik mij af waarom......

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:22

Griebels, samen op vakantie met de motor dat lijkt me een 'niet acceptabel' inderdaad Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:23

Amazone, dat denk ik dus precies zo... Waarom??

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:24

BraveSpots schreef:
griebels schreef:

Geen idee of dat op mij slaat Lachen?

nee in het algemeen...

amazone77

HenrietteM schreef:
Interessant topic. Houdt mij ook nog altijd bezig. Ik heb een hele tijd geleden een topic geopend met een vergelijkbaar onderwerp. Een stukje daaruit:

Citaat:
Ik heb een vriendin die huisvrouw is en full time voor haar kinderen zorgt. Zij holt altijd van de ene crisis naar de andere in haar leven, foute mannen, verbroken relaties, miskramen, geldgebrek etc.etc. Ze zit op dit moment weer half wel / half niet in een LAT relatie met de vader vaan haar jongste kind.

Mijn vriend en ik gaan allebei vriendschappelijk met haar om en proberen haar te steunen waar we kunnen.

Ik werk fulltime en mijn vriend werkt parttime en freelance, dus heeft meer vrije tijd dan ik.

Hij brengt regelmatig tijd door met de vriendin in kwestie en haar kinderen. Dat begon onder het mom van "even helpen bij een klusje in huis" maar bestaat inmiddels soms ook uit gezellige uitjes met haar en de kids op doordeweekse dagen als ik aan het werk ben.

Ze hebben dan ook vertrouwelijke gesprekken waarin ondermeer mijn relatie met mijn vriend uitgebreid besproken wordt. Dat weet ik niet van hem, maar van haar.

Ik begin me hier langzamerhand behoorlijk aan te ergeren.

Ben ik kinderachtig of juist naief?

dit zou ik zelf dus niet toestaan,dat hij haar wil helpen met klussen in huis oke,maar daar zou het bij mij toch bij blijven.

Hope2012

Mijn vriend zou van mij gerust met een vriendin op stap mogen gaan maar met een ex vind ik dat echt not done .
ben zelf best jaloers en wantrouwend en vraag hem waarschijnlijk het hem van het lijf als ie terrug is .
Dus denk ook niet dat ie het zou doen alleen al omdat ie weet dat ik zo ben .
maar andersom zou het net zo zijn . Vork

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 22:25

griebels schreef:

als ik niet mee zou mogen, zou ik dat ook bepaald niet op prijs stellen; maar ik weet - uit ervaring - dat ik er ook geen behoefte aan heb. Laten ze lekker samen oude herinneringen ophalen, daar hoef ik echt niet bij te zijn.

Waarom vind jij niet jaloers zijn ook niet goed? Ik kan echt van mezelf zeggen dat ik niet jaloers ben, MITS het idd wel om 'onschuldig' contact blijft gaan. Als dat anders is, ben ik niet jaloers, maar alleen heel erg boos!

BS, dat laatste (meelezen, alles horen) is dus ook wat ik bedoel.

Apple, en een zakenreis met 1 vrouwelijke collega? Ik heb het equivalent ervan pas nog zelf meegemaakt. En wb die vakantie, idd. We gaan maar fijn met zijn 2-en op vakantie.

griebels, samen in een tentje zou voor mij ook moeilijk bespreekbaar worden.

henriette, het enige in jouw verhaal waar ik dus echt moeite mee zou hebben is het feit dat jullie relatie uitgebreid besproken wordt. Zijn die uitjes trouwens altijd zonder jou erbij, of ga je ook regelmatig mee? Dat vind ik nl behoorlijk wat verschil maken.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:25

griebels schreef:
Haha ze wilde samen met mijn vriend met de motor een paar dagen naar het buitenland... samen in een tentje enzo...
Ja echt niet dus he!!!

haha die is gek!!!! Duivel

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:25

Als hij haar al GOED kende voor mij dan vind ik het niet zo'n probleem. Alles wat daarna INEENS een 'goede' vriendin is....neeje dat zint me niet.... Maar de ervaring leert gewoon dat als er INEENS iets wijzigt dat er iets niet goed zit..... En ook zijn exen not done tenzij het al langere tijd uit is en ze dus nog altijd goed contact hadden....situatie afhankelijk.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 04-11-08 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt